Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Wt gru 01, 2020 7:51 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 07, 2015 2:44 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
szuler napisał(a):
Damian: Czytaj proszę ze zrozumieniem teksty źródłowe :) 3000 tysiące lat temu to obecnie 985 lat p.n.e a nie 3000 :)


Kurcze nie zauważyłem, że to dopiero tak mało czasu minęło. :)

A tak na poważnie to nie powinienem się tłumaczyć ale chyba za dużo pracuję i nie za bardzo przywiązuję uwagę do tak błahych szczegółów jak te 2000 brakujących lat. :)

Ale i tak dzięki za zwrócenie uwagi...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz mar 19, 2015 8:35 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/07/2014 o 18:03
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Witam miałem możliwość pokombinowania w temacie. próby zmiany zębatki z przodu na większą do v max nie powiodły się bo nie ma miejsca na jej wsadzenie. zębatka wróciła do sklepu. za to udało mi się zamiana na mniejszą z tyłu ale to tak niewiele dało że szkoda roboty. zmieniłem cały zestaw na nowy did łańcuch i zębatki zgodne z liczbą zębów jaką podaje manual i jest ok pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 05, 2016 10:41 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 02/06/2016 o 21:11
Posty: 4
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2001
:boss:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 25, 2020 10:34 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2019 o 16:59
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Boguś
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2003
Sorry, że się wcinam w taką interesującą dyskusję, ale do końca nie wiem, czy zakładać nowy wątek czy odświeżać stary.

Sprawa jest taka - łańcuch na pewno muszę wymienić, ale niepokoi mnie też przednia zębatka (zdawcza). Czy ona tak powinna wyglądać? Chodzi mi o to, że jest zeszlifowana przez łańcuch z boku. Kształt zębów wydaje się być nienajgorszy - są co prawda lekko płetwą rekina, ale od strony gdzie zęby ciągną łańcuch raczej nie są zjechane.

Poczytałem teraz forum, i są wątki o luzach na wieloklinie - może ja ich nie mam, i stąd problem? Ew. tylne koło było nieustawione w osi motocykla. Tylko jak je dokładnie ustawić...

I jeszcze jedno pytanie - tylna zębatka (odbiorcza) wydaje się być ok, dlatego nie planuję jej zmieniać. Chyba, że jest jakaś złota zasada...

Moto ma 15k km, z czego 5 moje, jeżdżę raczej spokojnie (ale szybko) i ciężki też nie jestem. Martwi mnie jeszcze to, że jakieś 2-3k km temu regulowałem łańcuch, a teraz luzy miał olbrzymie...

Załącznik:
20200625_170109~01.jpg
20200625_170109~01.jpg [ 291.24 KiB | Przeglądane 943 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 27, 2020 5:48 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 192
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Sądząc po stanie zębatki, jeszcze fabrycznej, to moto na pewno nie ma (tylko) 15kkm...
Nie, tak nie powinna wyglądać.
Jest złota zasada - wymieniasz cały napęd. Zwłaszcza tak zajechany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 28, 2020 8:55 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1308
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000
Rocznik: 2009
W osi łańcuch to nie był. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 01, 2020 12:49 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2019 o 16:59
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Boguś
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2003
Taką też decyzję, tj. co do wymiany całego napędu podjąłem. Niestety nie mogę sobie teraz przypomnieć, bo około 2-3k km temu zdejmowałem osłonę napędu, i wtedy przednia zębatka raczej wyglądała "normalnie", wydaje mi się, że bym zwrócił uwagę na takie boczne zjechanie.

W każdym razie wiem, co zrobiłem źle - łańcuch należy smarować co 300 km, oraz po deszczu, a nie co 500-1000. Przejechałem spory kawałek w deszczu, znalazłem się w środku niczego, a do najbliższego sklepu z lubrykantami miałem kolejną setkę. A słyszałem jak ten łańcuch skrzypiał, aż serce bolało. I taki jest efekt - sam jestem sobie winny.

Czy moto ma rzeczywiście 15k km - nie wiem. Tylna zębatka jest z taką boczną obręczą, podobno to jest oryginalna, i ile razy bym jej nie oglądał, to moim zdaniem była w dobrym stanie. A na pewno dużo lepszym, niż obecnie przednia. Przy czym ja laikiem jestem, to i może się nie znam.

Mam jeszcze pytanie, cyt W osi łańcuch to nie był
Rozumiem, o co chodzi, ale co mogło być przyczyną? Tylne koło nie w osi motocykla, tj. skręcone w lewo bądź prawo na śrubkach regulacji naciągu łańcucha? Jak jeden jedyny raz regulowałem naciąg łańcucha, to starałem się kręcić śrubkami "po równo", co oczywiście mi nie wyszło, bo tu się kluczyk obsunął, etc.
Ostatecznie przyłożyłem do koła długą linijkę (metrówkę), i kręcąc kołem sprawdzałem, czy łańcuch idzie cały czas równo względem tej linijki. Oczywiście test ten wykonałem też po finalnym dokręceniu śrub.
Macie na to jakieś inne pomysły? Przecież jak się daje nowy łańcuch, to nikt chyba nie liczy "30 półobrotów po obu stronach", żeby równo wyszło.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 01, 2020 6:08 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1308
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000
Rocznik: 2009
Gdzieś już pisałem jak ustawić koła w linii za pomocą listwy.
Listwa np.z profila aluminiowego(ok.2,5-3m) przykładasz do tylnego koła i najpierw musisz ustawić przednie koło równolegle do listwy.Następnie pomiary z jednej strony(odl.listwy od przedniego koła pożniej powtórka z drugiej strony.Wiadomo że przednie koło węższe. Trochę zabawy ale jak się nie ma lasera


Ostatnio edytowano Cz lip 02, 2020 4:43 pm przez melon1968, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 01, 2020 11:14 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2019 o 16:59
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Boguś
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2003
melon1968 napisał(a):
najpierw musisz ustawić przednie koło prostopadle do listwy


Zakładam, że chodziło o równolegle. Ale myślę, że zrozumiałem, dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lip 02, 2020 4:44 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1308
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000
Rocznik: 2009
franek napisał(a):
melon1968 napisał(a):
najpierw musisz ustawić przednie koło prostopadle do listwy


Zakładam, że chodziło o równolegle. Ale myślę, że zrozumiałem, dziękuję.

Zmieniłem,dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL