skrzynia biegów

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
maesto10
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 25, 2014 10:23 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

skrzynia biegów

#1 Post autor: maesto10 »

Witam wszystkich czy ktoś wie dlaczego w motorze na zagrzanym silniku ciężko jest znaleść luz pomiędzy 1 a 2 biegiem a na zgaszonym udrazu wskakuje ten luz

Lapomruk
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 10:38 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2010

Re: skrzynia biegów

#2 Post autor: Lapomruk »

Tego nie wiem... ja mam jeszcze problem z znalezieniem luzu... ale to może kwestia tego iż jeżdżę dopiero od wczoraj :) zaczyna mi to jednak wolno wychodzić...

Natomiast w temacie skrzyni biegów, z opisów i informacji jakie zebrałem nie powinno być takiego "puknięcia" w trakcie zmiany biegu (zmieniając w górę odpuszczam gaz, w dół "przygazowuję" na sprzęgle. Mam na myśli puknięcie jak przy wrzuceniu pierwszego biegu.

Klamka sprzęgła wciska mi się do samej manetki, czy powinienem to podkręcić aby po wciśnięciu sprzęgła było odrobinę przerwy pomiędzy klamką i manetką?

Jeśli należy podkręcić to czy zrobić to przy klamce czy przy silniku?

bigwaldi
Udaje motocyklistę
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: skrzynia biegów

#3 Post autor: bigwaldi »

czasy WSK mi się przypominają :D

bigwaldi
Udaje motocyklistę
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: skrzynia biegów

#4 Post autor: bigwaldi »

A tak serio serio to sprzęgło jak będziesz miał okazje to pokaż jakiemuś bardziej doświadczonemu koledze to Ci dokładnie powie co i jak, bo z opisu to wiele nie załapałem, natomiast zgrzytem przy wrzucaniu biegu nie przejmujcie się na tym etapie. Co do wrzucenia 2 biegu na ludzie to rzecz dotyczy się porostu działania skrzyni nie zawsze jest tak ułożona aby bieg prosto wskoczył w czasie ruchu tj. sama się układa i biegi wrzucają się płynniej. Wszystko jest ok z tego co piszecie nie przejmujcie się i jeździjcie :)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: skrzynia biegów

#5 Post autor: melon1968 »

Lapomruk pisze:Tego nie wiem... ja mam jeszcze problem z znalezieniem luzu... ale to może kwestia tego iż jeżdżę dopiero od wczoraj :) zaczyna mi to jednak wolno wychodzić...

Natomiast w temacie skrzyni biegów, z opisów i informacji jakie zebrałem nie powinno być takiego "puknięcia" w trakcie zmiany biegu (zmieniając w górę odpuszczam gaz, w dół "przygazowuję" na sprzęgle. Mam na myśli puknięcie jak przy wrzuceniu pierwszego biegu.

Klamka sprzęgła wciska mi się do samej manetki, czy powinienem to podkręcić aby po wciśnięciu sprzęgła było odrobinę przerwy pomiędzy klamką i manetką?

Jeśli należy podkręcić to czy zrobić to przy klamce czy przy silniku?
Linka sprzęgła nigdy nie może być naparta a że klamka dochodzi do manetki to norma.

maesto10
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 25, 2014 10:23 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: skrzynia biegów

#6 Post autor: maesto10 »

czytałem na innym forum i gość napisał żeby spróbować skrócić odrobinę stopke zmiany biegów ale jak w praktyce to niewiem

maesto10
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 25, 2014 10:23 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: skrzynia biegów

#7 Post autor: maesto10 »

Mam jeszcze coś jakie opony będą dobre na teren i na asfalt jednocześnie

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: skrzynia biegów

#8 Post autor: damian »

maesto10 pisze:Mam jeszcze coś jakie opony będą dobre na teren i na asfalt jednocześnie
Żadne niestety, ja mam duro kostkę i w teren są git, na asfalcie też nie miałem nigdy żadnej "przygody" poza jedną jak rowerzysta wleciał mi na drogę. Tył ślizną się lekko w lewo-skos. Po dopuszczeniu hamulca powróciły do prostej. Ale było gorąco. :) Na kocich łbach jest bardzo ślisko a po deszczu to w ogóle lepiej na kamień nie wyjeżdżać. Jednak zdecydowanie najgorzej jeździ się na nich po remontowanej drodze. Tzn po takiej, gdzie zerwano tylko wierzchnią warstwę asfaltu i ma wzdłużne rowki. Kostki wskakują w te rowki i nic na to poza redukcja prędkości nie poradzisz. Nie wiem jak to jest przy innych oponach ale podejrzewam, że przy szosówkach jest ok. Dodam, że nie wykładam się za bardzo na zakrętach bo się po prostu boją robić to na tych oponach. Ale to czy na kostce można się wykładać na zakrętach to niech się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą. Pozostają jeszcze studzienki, pasy i przejazdy kolejowe czy tramwajowe. Pasy i inne znaki poziome staram się najzwyczajniej omijać. Studzienki też jak jest miejsce, inaczej przejeżdżać przez nie po prostej. Najgorsze są przejazdy tramwajowe. W Gdańsku jak jedziesz ul.Grunwaldzką na Gdynię. Jest tam torowisko tramwajowe dość szerokie i przy torach obłożone jakimiś śliskimi panelami. Nie wiem z czego to jest zrobione ale przydałoby się żeby było jakieś inne. Nie znam się na budowie dróg ale zawsze znacznie zwalniam przed tym zakrętem. To chyba tyle.

Awatar użytkownika
iwanowicz1
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn lip 28, 2014 6:03 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: skrzynia biegów

#9 Post autor: iwanowicz1 »

co do tego stuku to są trzy przyczyny wybierz którąś po przeanalizowaniu własnej jazdy:
1. źle wyregulowane sprzęgło;
2. źle wrzucany bieg - za wolno max 1 sekunda. A. lekki nacisk na dźwignię zmiany biegów, B. jednocześnie sprzęgło gaz zero, nacisk nogą na dźwignie, C. odpowiednie dodanie gazu ze zdecydowanym puszczeniem sprzęgła (ale nie strzeleniem ze sprzęgła) i przytrzymanie dźwigni zmiany biegów. D. koniec nacisku na dźwignię. ( między 1 a 2 biegiem wymagany bardziej zdecydowany lekko mocniejszy nacisk na dźwignię.
3. (na to stawiam) luz dźwigni zmiany biegów jeśli jakikolwiek występuje większy niż 1-2 mm to masz powód.

Pozdrawiam

pavlak556
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 10, 2019 9:18 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Varadero
Model: VL125
Rocznik: 2005

Re: skrzynia biegów

#10 Post autor: pavlak556 »

Podłączę się do starego tematu - po rozgrzaniu silnika pojawiają się problemy ze zmianą biegów , szczególnie 1-N-2 .Początkowo myślałem że to kwestia oleju - wymiana nic nie zmieniła.Zaznaczam że na zimnym silniku skrzynia pracuje perfekcyjnie , luz i biegi wchodzą precyzyjnie przy minimalnej sile nacisku.W mojej starej shadow ten problem nie występował , więc myślę że coś jest nie tak.Jeśli ktoś zmierzył się z takim problemem , to proszę o odsiecz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”