Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N kwi 05, 2020 8:31 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr gru 03, 2014 2:43 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Czesc wszystkich
Jestem nowy wiec wyrozumialosci prosze,chce wyczyscic i pozniej zsynchronizowac gazniki w domowych warunkach i pytanie czy cos takiego to odpowiedni sprzet do synchro
http://www.ebay.co.uk/itm/331350074298? ... EBIDX%3AIT
i czy wogule jestem w stanie sam zrobic ten zabieg w domowym garazu.Jesli tak to moze ktos podpowie jak to sprawnie zrobic zeby nic nie zpaprac.
Z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 03, 2014 2:52 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Sprzęt odpowiedni choć kiepskiej jakości. Świadczyć o tym może choćby nierówne wskazanie na zegarach w stanie spoczynku. dla pewności potem zamień wakuometry i sprawdź.
Tu masz kompletną instrukcję tyle, że po francusku. https://www.youtube.com/watch?v=Xpd9-5qaBPg
Swoją drogą to troszkę zajęło mi jej znalezienie. O tłumaczeniu nie wspomnę. Ale spokojnie wykonasz to samemu i jakieś grosze zostają na paliwko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 03, 2014 4:41 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Zdjecie podejrzewam ze tylko pogladowe ale zamienie je pozniej zeby zweryfikowac.Dzieki za instrukcje mam jeszcze manuala Haynes'a po angielsku jakos ogarne mam nadzieje.A synchronizowac na cieplym czy zimnym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 03, 2014 6:18 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 29/06/2009 o 20:51
Posty: 66
Lokalizacja: sieradz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Zanim pomyślisz o synchro ssawek zajmij się regulacją zaworów ,sprawdzeniem świec zapłonowych (ewentualnie wymień na nowe), a dopiero synchro gaźników .W odwrotnej kolejności nic ci to nie da.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 03, 2014 8:58 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Swiece i cewki wymienione wiec odpalam bestie krotka przejazdzka a tam na wolnych obrotach okolo 4000 bez ssania.
Stad moje zainteresowanie gaznikami a zawory tez ustawie z tym to juz chyba problemu nie powinienem miec ale zobaczymy.
No w koncu chcialbym pojezdzic :slini: :slini: :slini:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So gru 06, 2014 11:42 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Masz 4000 obrotów na wolnych obrotach? Od samego początku? Może masz za mocno linkę naciągniętą?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N gru 07, 2014 1:40 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
No tak w moto padal atek i gosc jak przypuszczam podnosil obroty az w koncu altek sie spalil,po czym kupilem viaderko za przyslowiowa flaszke :isok2:
A teraz probuje doprowadzic do uzytecznego stanu.
A jak sprawdze czy linka nie jest za bardzo naciagnieta,i wogule ciekawi mnie czy kreceniem gaznikami mozna podniesc obroty tak wysoko moze rzeczywiscie bylo krecone linka.
A przy okazji to ile powinny wskazywac vakumetry na wolnych obrotach?
Dzieki i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 08, 2014 2:28 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Chyba nie ważne jest ile, ale aby równo. Czasem jak regulują na wężykach z wodą to nie mają żadnego wskazania. Poza tym, śrubą synchronizującą nie da się podnieść obrotów a jedynie wyrównać pracę obu gaźników. Według mnie są dwa sposoby na trwałe podniesienie obrotów. Jeden to nakręcenie śrubą regulacji obrotów biegu jałowego. To ta pod ssaniem. A drugi to naciągnięcie linki gazu. Szczerze mówiąc to jazda z takimi obrotami może skończyć się spaleniem sprzęgła. Oraz stwarza niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Uważaj. Sprawdź w jakim położeniu znajduje się "skrzydełko", do którego podłączona jest linka wolnych obrotów. Powinno być lekko ku dołowi skierowane. jak nie wiesz które to jest to przypatrz się silnikowi po lewej stronie motocykla. zwróć uwagę na miejsce ok 3cm nad ssaniem i pokręć manetką gazu. Zobaczysz jak wychyla się to "skrzydełko" w górę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 08, 2014 6:46 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Sluszna uwaga z wskazaniami wazne zeby bylo rowno,nie jezdze na moto bo gazniki wyszarpane wyczyszczone czekaja na chwile wolnego czasu aby poskladac i wtedy mam zamiar wszystko wyregulowac zsynchronizowac i co tam jeszcze potrzeba a skutki zobaczymy najprawdopodobniej po lykendzie.
Tylko nie bardzo wiem w jakiej kolejnosci sie za to zabrac czy pierwsze skrecic obroty a pozniej zsynchronizowac czy no odwrot,i czy "sruba regulacji obrotow biegu jalowego" to ta sama ktora sie mieszanke reguluje czy jeszcze cos innego :S
A to "skrzydelko" to wraca do oporu po odpuszczeniu manetki i wtedy te dwa "piny" od linek sa centralnie w dol skierowane czy tak ma byc moze ktos sprawdzic?
Z gory dzieki i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 08, 2014 8:32 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Nie mogę coś zrozumieć. Za gęsto napisane. A tak na serio to regulacja obrotów biegu jałowego to takie czarne pokrętło poniżej "dźwigni" ssania. Ssanie i obroty biegu jałowego to dwie różne rzeczy.
Przed synchronizacją musisz wyregulować obroty. Chociaż jak już zsynchronizujesz to potem sprawdź czy na wyższych obrotach też równo chodzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 08, 2014 8:54 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Nie mam zadnego czarnego pokretla pod ssaniem? Ale jutro sprawdze dla pewnosci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 09, 2014 7:13 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 536
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
biker1983 napisał(a):
Sluszna uwaga z wskazaniami wazne zeby bylo rowno,nie jezdze na moto bo gazniki wyszarpane wyczyszczone czekaja na chwile wolnego czasu aby poskladac i wtedy mam zamiar wszystko wyregulowac zsynchronizowac i co tam jeszcze potrzeba a skutki zobaczymy najprawdopodobniej po lykendzie.
Tylko nie bardzo wiem w jakiej kolejnosci sie za to zabrac [b]czy pierwsze skrecic obroty a pozniej zsynchronizowac czy no odwrot[/b],i czy "sruba regulacji obrotow biegu jalowego" to ta sama ktora sie mieszanke reguluje czy jeszcze cos innego :S
A to "skrzydelko" to wraca do oporu po odpuszczeniu manetki i wtedy te dwa "piny" od linek sa centralnie w dol skierowane czy tak ma byc moze ktos sprawdzic?
Z gory dzieki i pozdro


[color=#800000]Wpinasz manometry, regulujesz wolne obroty, regulujesz podciśnienie, regulujesz wolne obroty, znów regulujesz podciśnienie i tak w kółko, póki obroty i podciśnienie nie będą zgodne z instrukcją.[/color]
Śruba regulacji obrotów biegu jałowego jest jedna i jest to opór, do którego wraca "skrzydełko", mieszankę regulujemy oddzielnie dla każdego gaźnika i podciśnienie też oddzielnie.

Na Fat ( forum africa twin ) od czasu do czasu organizowane są kursy warsztatowe w Krakowie i Warszawie. Omawiane i pokazywane są różne naprawy i regulacje, w tym synchronizacja gaźników.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 12, 2014 4:59 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 30/11/2014 o 23:23
Posty: 19
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005
Dzisiaj przy okazji troszki wolnego czasu bylem zagladnac do moto zlokalizowac te wszystkie sruby o ktorych pisaliscie(znalazlem 2 do mieszanki,2 porty podcisnienia,1 wolnych obrotow oraz 1 do synchro) coby w sobote sie z tym nie bawic i wszystko stalo sie jasne poprzedni wlasciciel nakrecal obroty owa srubka "ponizej ssania" az ja ukrecil (stad jej brak) przy okazji podciagajac linke(zeby za duzego luzu nie bylo na manetce podejrzewam).
W glowie wiec rodzi sie pytanie jak "daleko" wkrecic nowa linke wolnych obrotow? oraz
wedlug manualu Haynesa do synchro jest tylko jedna sruba czy to prawda?
Dzieki wielki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 12, 2014 9:21 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Tak to prawda. A wkręcać tak długo aż będziesz miał na rozgrzanym silniku 1500 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 23, 2014 2:54 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/12/2014 o 03:15
Posty: 104
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008
Taka mała ciekawostka, a propo synchronizacji gaźników w Varadero 125. W serwisówce Haynesa podane jest żeby ustawić podciśnienia na równo, a w serwisówce wydanej przez Hondę, wyraźnie jest napisane że podciśnienie na tylnym cylindrze ma być niższe o 30mm słupka rtęci, czyli o 4 kPa ;] Popisali się jeszcze lepiej niż przy opisie regulacji wtrysku, gdzie można przeczytać, że: wtrysk jest ustawiony fabrycznie i proszę go nie ruszać!!! Dobre podejście... Np. luzy zaworowe też są ustawione fabrycznie i co? Też mamy ich nigdy nie zmieniać?? :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL