Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz paź 18, 2018 9:04 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 13, 2015 1:09 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 408
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Wiem, że jest już fotorelacja z wymiany płynu w dużym wiaderku ale nie ma w małym. Jako, że same czynności nie różnią się zbytnio tylko jest ich mniej. Gdyż są tylko 2 zaciski i 2 dźwignie. To nie będę tu opisywał wszystkiego po kolei. Zamiast tego wstawię to: viewtopic.php?f=69&t=4068&hilit=wymiana+p%C5%82ynu
Tam jest wszystko pięknie opisane i pokazane.

Ja od siebie dodam tylko kilka moich spostrzeżeń.

Tak więc zacząłem od przedniego koła. Wszystko niby ok ale jak na samym końcu chciałem nalać do środkowego poziomu pomiędzy min a max to zacząłem się zastanawiać w jakiej pozycji ma być kierownica? Dlaczego? A no dlatego, że jak nalałem już płynu i założyłem uszczelkę kompensacyjną, podkładkę i pokrywkę a potem usiadłem na motocyklu i wyprostowałem kierownicę to poziom zniknął mi całkowicie z oczka. Rozebrałem jeszcze raz i dolałem płynu. tak abym widział poziom na prostej kierownicy. Zbiorniczek jest prawie pełen. Dlaczego tak się dzieje? A no dlatego, że sam zbiorniczek zamontowany jest pod pewnym kątem i aby był poziomo to trzeba kierownicę przekręcić w prawo. Tak wlewając płyn musimy wlać go prawie ma max i zostawić tylko tyle miejsca aby włożyć uszczelkę. Pamiętajmy, że jest dość spora.

Dalej przeszedłem do tylnego zacisku. I tu też niby wszystko ok ale... Przy rozbieraniu zbiorniczka zauważyłem tak wyciągniętą uszczelkę kompensacyjną.
Obrazek

Przez kilka sekund myślałem, że tak ma być ale jednak coś nie dało mi spokoju i poskładałem ją do takiej postaci.

Obrazek

Doszedłem do wniosku, że gdzieś mi płyn ucieka bo sama się uszczelka nie wyciągnęła. I teraz pozostaje mi bacznie obserwować cały tylni układ hamulcowy. Którędy ubywa płynu. Oczywistym wydawało mi się, że należy w takim wypadku napełnić układ do full więc tak też zrobiłem.

Tak wyglądał płyn po wymianie na przednim zacisku.

Obrazek

Na wymianę zużyłem dokładnie 400 ml DOT 4. Do przedniego zacisku poszło znacznie więcej gdyż jakby płukałem cały układ. Z tyłu płyn był nawet czysty ale i tak poszło 5 czy 6 nie do końca pełnych zbiorniczków. Całość zajęła mi ok 30 min. A trudność określił bym na 2 w skali do 10.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sty 13, 2015 9:31 am 
Rekrut
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/10/2014 o 14:13
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125V
Rocznik: 2006
Ja spuściłem błoto z przedniego zacisku, lepiej było z tyłu bo nie było tam prawie wcale płynu :D cylinderek się nie cofał i trzymał tarczę. Rozebrałem cały układ przód i tył wyczyściłem zaciski, wypłukałem pompy hamulcowe, cylinderki wypolerowałem uszczelniłem i poskładałem wszystko z powrotem już z nowymi klockami.

Damian ma rację, praca prosta i przyjemna, nie ma nic skomplikowanego, trzeba jedynie uważać aby nie upaćkać płynem hamulcowym żadnych lakierowanych elementów, płyn skutecznie usuwa lakier ;)

_________________
Emeryt :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt mar 25, 2016 10:49 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 05/03/2016 o 16:19
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Darek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2004
damian napisał(a):
To nie będę tu opisywał wszystkiego po kolei. Zamiast tego wstawię to: viewtopic.php?f=69&t=4068&hilit=wymiana+p%C5%82ynu
Tam jest wszystko pięknie opisane i pokazane.


Czy jest jakaś szansa, żeby jednak opisać to i wrzucić jakieś zdjęcia? Niestety wszystkie fotki ze wspomnianego wątku zniknęły z serwera :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 27, 2016 4:11 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 16/03/2016 o 19:14
Posty: 28
Lokalizacja: DJE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2004
Wczoraj rozebrałem przedni hamulec, wyczyściłem zacisk, wymieniłem wszystkie uszczelki, nasmarowałem.
Całość 25 minut, ale zalanie/przepłukanie świeżym płynem i odpowietrzenie to masakra lekka ;-) trochę to trwało


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL