Łańcuch

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Łańcuch

#16 Post autor: płock1964 »

Merlin pisze:Wymień bo zetnie Ci nierówno koła zębate,
Łańcuch powinien być wymieniony razem z zębatkami.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

bigwaldi
Udaje motocyklistę
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Łańcuch

#17 Post autor: bigwaldi »

zależy jak bardzo jest przeciągnięty łańcuch ale jeżeli jadący słyszysz taki charakterystyczny zgrzyt co jakiś czas to przede wszystkim popuść łańcuch w miejscu gdzie jest najbardziej naciągnięty. Tak jak mówili koledzy trzeba myśleć o wymianie łańcucha z zębatkami inaczej możesz sobie zniszczyć wałek zdawczy a to podwoi koszta naprawy.

Kuba9
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 30, 2016 7:49 pm
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007

Re: Łańcuch

#18 Post autor: Kuba9 »

bigwaldi pisze:zależy jak bardzo jest przeciągnięty łańcuch ale jeżeli jadący słyszysz taki charakterystyczny zgrzyt co jakiś czas to przede wszystkim popuść łańcuch w miejscu gdzie jest najbardziej naciągnięty. Tak jak mówili koledzy trzeba myśleć o wymianie łańcucha z zębatkami inaczej możesz sobie zniszczyć wałek zdawczy a to podwoi koszta naprawy.
W takim razie myślę o wymianie :) Ilu ogniskowy musi być to łańcuch ? I jaki polecacie ??

http://allegro.pl/naped-honda-xl125-xl- ... 65274.html
Myślę o czymś takim czy jest to warte zakupu ?
Ostatnio zmieniony pn lip 04, 2016 5:43 pm przez Kuba9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TomekJ
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 294
Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
Model: Dawniej Varadero 125
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic

Re: Łańcuch

#19 Post autor: TomekJ »

Kuba9 pisze:Myślę o czymś takim czy jest to warte zakupu ?
To jest swego rodzaju "klasyka gatunku" ;)
Sprawdzając stary łańcuch popatrz, czy gdzieś ogniwa nie są zapieczone, tzn. czy każde rusza się swobodnie i czy leżą w linii prostej, bez "garbów". A wymieniając i naciągając nowy łańcuch zdejmij osłonę i przynajmniej wizualnie potem sprawdź, czy po naciągnięciu łańcuch jest w osi motocykla. Często po nieuważnym naciąganiu tylna zębatka pracuje w minimalnie innej płaszczyżnie, a to błąd.
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”