Skład mieszanki

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Skład mieszanki

#16 Post autor: james »

Nie wiem jaka pompa paliwa jest w małym Varadero - jeśli podobna do tej z XL1000V to koniecznie sprawdź pompę.

Co sprawdzić? (zbiorczo)
-fajki,
-przewody WN,
-cewki zapłonowe,
-moduł zapłonowy,
-czujnik temperatury silnika,
-czujnik otwarcia przepustnicy,
-czujnik położenia wału korbowego,
-kąt wyprzedzenia zapłonu (potrzebna lampa stroboskopowa),
-kompresję,
-czujnik klamki sprzęgła,
-czujnik otwarcia nóżki bocznej,
-wszystkie kostki i przebicie do masy.

U mnie, po przejrzeniu j/w + rozpięciu kolejno wszystkich kostek, padło na zegary (o czym pisałem wcześniej).

Maciejkakok
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 14, 2019 5:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001

Re: Skład mieszanki

#17 Post autor: Maciejkakok »

Pompy nie nie ma w malym wiadrze. I innych elementow ktore wymieniles.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Skład mieszanki

#18 Post autor: james »

Maciejkakok pisze:Pompy nie nie ma w malym wiadrze. I innych elementow ktore wymieniles.
Inne elementy, które wymieniłem, są w każdym motocyklu.

Maciejkakok
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 14, 2019 5:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001

Re: Skład mieszanki

#19 Post autor: Maciejkakok »

Opisz kolego swoj problem dokladniej,co sie dzialo.Dzisiaj troche posprawdzalem elektryke.Schrmat w ręke i do dzieła.Wszystkie przejscia od modolu,do cewek,do czujnika temperatury,do stopki,do klamki sprzegla,masa,wszystko ok.Zaniepokoiły mnie dwie zeczy.Pierwsza to jak podlaczylem akumulator to cos brzeczalo przez chwile w zegarach.A druga to rezystancja czujnika luzu,a wlasciwie po co sygnal z czujnika luzu do modolu.Jutro rozbiore zegary i zobacze co w nich jest grane,w kostce jest troche syfu.Czy czujnik luzu gdy moto jest na luzie powinien miec jakas rezystancje czy nie powinien stawiac zadnego oporu z przejsciem do masy?

Awatar użytkownika
Fotom
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 210
Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: Skład mieszanki

#20 Post autor: Fotom »

james pisze:Inne elementy, które wymieniłem, są w każdym motocyklu.
TPSa nie ma. Czujnika położenia wału nie ma.
Maciejkakok pisze:cos brzeczalo przez chwile w zegarach
Tak ma być. Autokalibracja zegarów.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Skład mieszanki

#21 Post autor: james »

Maciejkakok pisze:Opisz kolego swoj problem dokladniej,co sie dzialo.Dzisiaj troche posprawdzalem elektryke.Schrmat w ręke i do dzieła.Wszystkie przejscia od modolu,do cewek,do czujnika temperatury,do stopki,do klamki sprzegla,masa,wszystko ok.Zaniepokoiły mnie dwie zeczy.Pierwsza to jak podlaczylem akumulator to cos brzeczalo przez chwile w zegarach.A druga to rezystancja czujnika luzu,a wlasciwie po co sygnal z czujnika luzu do modolu.Jutro rozbiore zegary i zobacze co w nich jest grane,w kostce jest troche syfu.Czy czujnik luzu gdy moto jest na luzie powinien miec jakas rezystancje czy nie powinien stawiac zadnego oporu z przejsciem do masy?
U mnie historia jest dłuższa, bo robiłem głowice, a później gaźniki. Okazało się, że ile bym nie kręcił śrubą od regulacji obrotów, to silnik chodzi tak samo; kolor świecy również nie ulegał zmianie (cały czas biała). Do tego, na niskich obrotach jakby brakowało trochę mocy/odczucie jazdy ze stałą prędkością jakbym miał mocno przeciągnięty łańcuch (nowy)...

W serwisówce masz też podane parametry poszczególnych elementów elektrycznych np. rezystancja czujnika temperatury przy 20 stopniach X, przy 80 stopniach Y - warto pod tym kątem też wszystko sprawdzić. Czujnik luzu:
-gdy jest wrzucony luz to jest przejście (brak oporu),
-gdy jest wrzucony bieg to brak przejścia (obwód otwarty).
Fotom pisze:
james pisze:Inne elementy, które wymieniłem, są w każdym motocyklu.
TPSa nie ma. Czujnika położenia wału nie ma.
Nr 1 jak coś.
Obrazek

Maciejkakok
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 14, 2019 5:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001

Re: Skład mieszanki

#22 Post autor: Maciejkakok »

Czujnik temperatury sprawdzilem i jest ok.Na czujniku luzu na biegu jalowym mam opor 400ohm..ale nie wiem czy to ma znaczenie..Mierzylem cewki,na pierwotnym mam 3ohm a na wtornym 14kohm nie wiem czy to dobre wskazania.Jeszcze jedna zagadka,na schemacie od modólu wychodzi 10 przewodow u mnie jest 11 nie wirm do czego on jest.Reszta sprawdzona przejscia sa ok.

Maciejkakok
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 14, 2019 5:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001

Re: Skład mieszanki

#23 Post autor: Maciejkakok »

Temat do zamkniecia..Motocykl chodzi jak nówka..sprawe załatwiły zakupione drugie gaźniki.Honda kreci do końca na kazdym biegu i swiece nareszcie wygladają tak jak powinny wygladać.Dziekuje wszystkim za porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”