Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn lis 11, 2019 10:46 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr cze 26, 2019 6:00 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
Witam wszystkich.
Walcze od jakiegoś czasu ze swoim viaderkiem 125.
Dokładnie chodzi mi o skład mieszanki,opisywałem juz problem w innym wątku.Było nabrojone w gaznikach,podlozone były podkładki pod iglice(dodatkowe),pozmieniane dysze na mniejsze,moto muliło o nie osiagało pełnej mocy.W tej chwili gazniory wyczyszczone,wszystkie dysze i ustawienia jak powinno byc w serji,czyli dysza głuwna przód 82 tył88,biegu jałowego 38.I teraz walcze z ustawieniami śrób skladu..bo świeca jest cały czas biała i czuć jak y brakowało paliwa przy pełnym obciazeniu na 5 biegu.Dzisiaj wykreciłem śrubu az o 4,5 obrotu zrobiłem jazde 20km i dopiero świece zaczeły delikatnie nabierać koloru kawy z mlekiem.Czy to mozliwe ze te śruby maja byc az tyle wykrecone?Czy moze zwiekszyc dysze główne? Sam juz nie wiem jak ugryśc ten temat.Dodam ze moto na 5 biegu nie dokreca sie do czerwonego pola,na nizszych biegach daje rade,zwawo wchodzi na 12tysiecy.Prosze o jakies porady.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr cze 26, 2019 9:41 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jako, że gaźniki w XL125V są typu CV, czyli takie jak w XL1000V, to regulacja śruby mieszanki nie zmienia składu mieszanki... w gruncie rzeczy służy do regulacja wolnych obrotów i wpływa na pracę silnika w zakresie do około 1/3 obrotów*. Jeśli motocykl na wysokich obrotach nie ma ducha i świeca jest cały czas biała, to znaczy że problem z gaźnikami nie został rozwiązany. Proponuję Tobie zacząć od kwestii membran - w jakim są stanie? Czy patrząc pod światło i ugniatając gumę widać dziurki/spękania? Jeśli tak, to czeka Cie spory wydatek, ale bez tego silnik nie będzie chodził jak należy. Legenda głosi, że membran nie należy dotykać palcami, bo tłuszcz. Mieszanka gumy to NBR i jest odporna na niego, ale dla świętego spokoju załóż gumowe rękawiczki. Po przeglądzie warto psiknąć je silikonem w sprayu i nieco go wetrzeć. Sprawdź też, czy gaźniki nie dostają fałszywego powietrza.

Zazwyczaj ponadstandardowe wykręcenie śruby wolnych obrotów jest związane ze źle dobranymi dyszami. Sprawdź jeszcze raz, czy masz dokładnie takie, jak podaje serwisówka.

* jeśli odcięcie jest przy 9000 obrotów, to efektywnie 0-3000 obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr cze 26, 2019 10:04 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
Membrany sa ok.Wszystko ogladane i skladane z nslezytą starannoscią..Dysze dla tego rocznika tez sa takie jak potrzeba i iglice..wszytko zweryfikowane ..brak pomyslow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 27, 2019 10:40 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 159
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
james napisał(a):
.. w gruncie rzeczy służy do regulacja wolnych obrotów i wpływa na pracę silnika w zakresie do około 1/3 obrotów*.


A dokładniej: do 1/8 otwarcia przepustnicy (bez względu na obroty).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 27, 2019 5:04 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Fotom napisał(a):
james napisał(a):
.. w gruncie rzeczy służy do regulacja wolnych obrotów i wpływa na pracę silnika w zakresie do około 1/3 obrotów*.


A dokładniej: do 1/8 otwarcia przepustnicy (bez względu na obroty).
Przy 1/8 znaczenie regulacji wolnych obrotów jest najbardziej istotne dla pracy silnika, natomiast wpływ na jego działanie jest odczuwalny jeszcze przy mocniejszym otwarciu przepustnicy. Może faktycznie 1/3 skali to lekka przesada z mojej strony, ale 1/4 już nie i widać to na schematach dla gaźników Mikuni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 27, 2019 7:22 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
Ok,regulacje mi wytłumaczyliście,bo jakbgm nie regulował to moto chodzi tak samo.Czyli ma braki przh maksymalnym obciazeniu.Zawory sprawdzone,ustawienie rozrzadu sprawdzone.Swiece nowe,f.powietrza.Zastanawia mnie jeszcze pare zeczy.Na schematach widzialem ze na łaczeniu airboxu powinna byc uszczelka,u mnie nic nie ma.Czy krućce ssace mogą powodować takie braki i ubogą mieszanke? Chociaz to by byly problemy z nieruwną pracą,a silnik chodzi jak zegarek,na biegu jałowym,nie faluje.Nie wiem co jeszcze moge sprawdzić.Widzialem tez na rysunkach ze w gurnej obudowie filtra w tyl ej cześci jest jakas rurka,u mnie jej nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 27, 2019 9:21 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Tak, powinny być dwie uszczelki (sztuka na gaźnik), pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jeśli ich nie ma, to trzeba je kupić i założyć. Najprawdopodobniej pozostaje tylko ASO.
Uszkodzone króćce ssące mogą powodować zubożenie mieszanki. Gdy są skruszałe, to poprzez nie dostaje się do silnika fałszywe powietrze. Najczęściej ich defekt objawia się falującymi obrotami. Profilaktycznie możesz spróbować dokręcić obejmy je trzymające.

Poszukaj w sieci fiszek (przykład: https://www.cmsnl.com/xl125v-varadero-2 ... RUWQ84za70) i sprawdź kompletność swojego układu zasilania paliwem. Później będziemy działać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 27, 2019 10:02 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
Sprawdzalem kompletność, a o uszczelkę chodzi o tą wyżej, nie o te dwie gumowe, one są. Krućce zamówiłem oryginały, czekam na nie. Ale na wolnych chodzi pięknie. Wszystko jest kompletne zgodne z oryginałem oprócz tej uszczelki ale jej już nie produkują, jest niedostępna, muszę coś dorobić.Tylko ciekawi mnie czy u Was macie te uszczelki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 28, 2019 4:54 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Czy możesz wrzucić zdjęcie tej uszczelki? (znalezione w sieci)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 28, 2019 6:13 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... 00/1/11987
Numer częsci 24


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 30, 2019 9:12 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Tego typu uszczelki bardzo często się wygniatają i wygląda to tak, jakby jej nie było na swoim miejscu. Sprawdź to delikatnie śrubokrętem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 01, 2019 7:14 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
To ze jej nie ma to wiem napewno..tylko czy to mogloby miec wplyw na sklad mieszanki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 02, 2019 12:10 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 159
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
james napisał(a):
Fotom napisał(a):
james napisał(a):
.. w gruncie rzeczy służy do regulacja wolnych obrotów i wpływa na pracę silnika w zakresie do około 1/3 obrotów*.


A dokładniej: do 1/8 otwarcia przepustnicy (bez względu na obroty).
widać to na schematach dla gaźników Mikuni.

W wiadrze są gaźniki Keihin.

Maciejkakok napisał(a):
czy to mogloby miec wplyw na sklad mieszanki

Nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 02, 2019 9:03 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Fotom napisał(a):
james napisał(a):
Fotom napisał(a):
james napisał(a):
.. w gruncie rzeczy służy do regulacja wolnych obrotów i wpływa na pracę silnika w zakresie do około 1/3 obrotów*.


A dokładniej: do 1/8 otwarcia przepustnicy (bez względu na obroty).
widać to na schematach dla gaźników Mikuni.

W wiadrze są gaźniki Keihin.
Tak, są Keihin typu CV; nie ma dla nich wykresu ukazującego zależność otwarcia przepustnicy od przepływu paliwa przez dysze, stąd wskazałem na Mikunii, dla którego można to znaleźć w sieci. Charakterystyka będzie bardzo zbliżona.

Nikt Tobie nie odpowie na to pytanie wprost i to co teraz robimy to gdybanie. Praktycznie wszystko może mieć wpływ. U mnie był problem z regulacja składu mieszanki (świeca biała) - na nowo zrobione gaźniki i głowice. Okazało się, że miałem małe zwarcie na zegarach (nie objawiało się tzw. "choinką"), a przez to w konsekwencji były problemy z zapłonem. Do tego oporność fajek na poziomie MOhm a nie khm. Może to być banał, a może być jak u mnie... rok szukania problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 06, 2019 9:19 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2019 o 17:40
Posty: 25
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 varadero
Rocznik: 2001
Profilaktycznie wymieniłem fajki i przewody, żadnych efektów. Możecie mi podpowiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić w układzie zapłonowym. Motocykl rozpędza się na 1,2,3 biegu do czerwonego pola na 4 biegu już czuć że jest gorzej a na 5 dokręca tylko do 10 tysięcy i czuć takie falowe przyspieszanie, tak jakby paliwa brakowało,tak myślę, ale mogę być w błędzie. Skoro na 1,2,3 biegu nie brakuje to dlaczego miałoby brakować na 4 i 5. Tak teraz sobie myślę kiedy to się zaczęło i przypominam sobie wyprawę jak mnie spotkała ulewa w drodze i moto się zmoczyło. Może rzeczywiście jest to wina elektryki. Tylko co mogę sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL