Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N mar 24, 2019 7:10 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 12, 2018 9:17 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/05/2018 o 21:52
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2006
Witam.
Mam pytanie jakie klocki byście doradzili. Podobno z BRENTA są ok. takie informacje przekazał mi mój kolega, ale wole się upewnić. Dodatkowo może doradzicie mi jakiś sklep w którym za ROZSĄDNE pieniądze można się zaopatrywać. Potrzebuję jeszcze kompletów naprawczych do zacisków hamulcowych przód i tył (gumki uszczelniające tłoczków)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 8:26 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 29/10/2014 o 21:58
Posty: 726
Lokalizacja: wołomin
Płeć: Mężczyzna
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Zestawy naprawcze dostaniesz nawet w intercarsie a klocki kup EBC,nie zjadają tak tarczy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 2:17 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/05/2018 o 21:52
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2006
Dzięki za odpowiedź. A może ktoś opisać w jaki sposób zdemontować tłoczki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 3:18 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/09/2017 o 13:57
Posty: 79
Lokalizacja: śląsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: seb
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 V
Rocznik: 2004
normalnie :whatup:

czyli:
wersja 1 - bez ostatecznego demontażu zacisku (czyli odkręcenia przewodów hamulcowych): pompujemy delikatnie klamką aż do momentu (praktycznie) wyskoczenia tłoczka z zacisku, oczywiście musimy kontrolować w miarę równoległy wysuw tłoczków przez blokowanie "liderów" czyli tych wysuwających się najszybciej ;D

wada - stracimy płyn hamulcowy w momencie wysuniecia tłoczków, ale to nie wada - stary płyn i tak przecież idzie "na złom"

wersja2 - demontujesz zacisk, odkręcasz elastyczne przewody hamulcowe, ściskasz/wciskasz wszystkie tłoczki na maksa (opróżnając zacisk z płynu ham.), następnie bierzesz zacisk w garść i idziesz do kompresora - końcówką do dmuchania wsadzoną w otwór po wykręconym przewodzie powoli dmuchając wyciskasz tłoczki na stole... uwaga o blokowaniu liderów jak powyżej

wada - może nie zadziałać przy zapieczonych tłoczkach, wtedy zamiast kompresora należy użyć dużej strzykawki lekarskiej (sic!) wypełnionej płynem hamulcowym, może być tylko problem z uszczelnieniem połączenia, ale kreatywny da radę :boss:

coś niejasne ? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 7:42 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/05/2018 o 21:52
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2006
Dzięki. Rozjaśniło mi to sytuacje. Tylko w moim przypadku jeden idzie szybciej drugi o połowę wolniej. Jeżeli nie będę mógł wycisnąć to można wykręcić żabą przez szmatkę czy w inny sposób?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 8:15 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/09/2017 o 13:57
Posty: 79
Lokalizacja: śląsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: seb
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 V
Rocznik: 2004
a co pisałem powyżej o przyblokowaniu lidera ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 13, 2018 8:39 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/05/2018 o 21:52
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2006
Ok rozumiem ale w przypadku gdy drugi tłoczek dochodzi do pewnego momentu a potem stoi i ani drgnie. Czyli lider wyjdzie do końca a drugi zapieczony w końcowym odcinku. Dlatego muszę rozbierać i czyścic bo mi klocki nie odbijały do końca tylko się kantowały.
Za opis dziękuję jest jasny i czytelny. Juro spróbuje to jakoś ogarnąć.
Zamierzam przepolerować tłoczki papierem wodnym 2000;2500 potem pastą polerską i zamontować nowe uszczelnienie - mam nadzieję że układ hamulcowy wróci do łask.
Motorek niedawno kupiłem tak więc zaczynam przygodę można powiedzieć z jednośladami - nie liczę skuterów którymi jeździłem.
Jeżeli ktoś by potrzebował info na temat BMW e46 to służę pomocą :))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 19, 2018 8:46 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/05/2018 o 21:52
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2006
Układ hamulcowy sprawny dziękuję za pomoc :isok2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL