Regulacja kierownicy

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Milano
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 17, 2015 7:59 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakow

Regulacja kierownicy

#1 Post autor: Milano »

Witam mam pytanie odnośnie regulacji kierownicy a dokładniej chodzi mi o to żeby ją troche przechylić w przód bo jest troche pochylona i przy max skręcie dobija do kolana (mam 190 cm wzrostu). Nie bardzo wiem jak sie za to zabrać-pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: Regulacja kierownicy

#2 Post autor: Gregor »

hmm... trzeba poluzować śruby mocujące kierownicę (po uprzednim wyjęciu zaślepek), przekręcić kierownicę, dokręcić śruby i założyć zaślepki.
Można też zastanowić się nad dokupieniem podwyższenia do kierownicy (są na allegro)
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Regulacja kierownicy

#3 Post autor: szuler »

Jak założysz podwyższenie lub "przekręcisz" do przodu to sprawdź czy pasuje Ci ułożenie klamek. Prawdopodobnie też trzeba będzie je przestawić - są śruby od spodu :)
Założenie podwyższeń spowoduje iż będziesz mniej pochylony - ja mam 173 cm wzrostu i założyłem podwyższenie 2,5 cm.
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulacja kierownicy

#4 Post autor: vaaks »

Po dłuższej jeździe bolały mnie plecy i kark, regulacja kierownicy nic nie dała, podwyższyłem ją o 3 cm i teraz śmigam bezboleśnie. ;D
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
darekzz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 285
Rejestracja: pt paź 25, 2013 11:00 pm
Imię: Darek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Nowosielce k/Sanoka

Re: Regulacja kierownicy

#5 Post autor: darekzz »

szuler pisze:Jak założysz podwyższenie lub "przekręcisz" do przodu to sprawdź czy pasuje Ci ułożenie klamek.

I jeszcze jedno... ja także przestawiłem sobie aby było wyżej manetki poprawiłem i całkiem nieźle się sprawowało aż, pewnego, pięknego, słonecznego dnia szyba bardzo się nagrzała na postoju a ja robiąc pełen nawrót nie zwróciłem uwagi że rączki dobijają do szyby i było trach!!! i po szybie. Także sprawdź czy nie dobijają, oryginalne szyby są bardziej elastyczne te akcesoryjne, wyższe są sztywniejsze i lubią strzelić szczególnie po nagrzaniu.

Awatar użytkownika
imnariel
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 11, 2014 3:30 pm
Imię: Maria
Marka motocykla: BMW
Model: F650GS
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Czaniec

Re: Regulacja kierownicy

#6 Post autor: imnariel »

darekzz pisze:
szuler pisze:Jak założysz podwyższenie lub "przekręcisz" do przodu to sprawdź czy pasuje Ci ułożenie klamek.

I jeszcze jedno... ja także przestawiłem sobie aby było wyżej manetki poprawiłem i całkiem nieźle się sprawowało aż, pewnego, pięknego, słonecznego dnia szyba bardzo się nagrzała na postoju a ja robiąc pełen nawrót nie zwróciłem uwagi że rączki dobijają do szyby i było trach!!! i po szybie. Także sprawdź czy nie dobijają, oryginalne szyby są bardziej elastyczne te akcesoryjne, wyższe są sztywniejsze i lubią strzelić szczególnie po nagrzaniu.

Miałam inną kierownicę, podobny problem - uważaj na to bardzo, klamki/pojemnik od płynu hamulcowego nie mogą uderzać o szybę, owiewkę ani o bak, bo sobie coś zniszczysz. Do tego ciężko się zawracało na parkingu jak się klamka hamulca sama naciskała...
Przychodzisz do domu, otwierasz piwo, siadasz na fotelu, a wokół cisza...
I wtedy sam wybierasz co to jest: samotność czy wolność.

sliwa
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 347
Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: knurów

Re: Regulacja kierownicy

#7 Post autor: sliwa »

A mnie się wydaje że problemem nie była wysokość kierownicy ale źle ustawione rączka sprzęgła oraz hamulca . Ja po przejechaniu kilku km też narzekalem na pozycję , ale wwcześniej oglądałem dużo filmików i trochę poczytałem dlatego od razu wziąłem się do regulacji i poprawa była ogromna , także polecam najpierw dobrze wyregulować te rączki sprzęgła i hamulca a dopiero jak to nie pomoże podnosić kierownicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”