Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn gru 16, 2019 10:04 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Varadero Death
PostNapisane: Śr wrz 23, 2015 8:27 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Witam , troszkę się streszczę . Wiaderko kupiłem do jeżdżenia siam tam po mieście itp .
W tym roku dosyć sporo na nim zrobiłem ok 8000 tyś, ze względu na zaostrzenie przepisów za jazdę bez prawka . Wole nie ryzykować bo kiedyś miałem policje gdzieś . Pierwszy raz gonili mnie jak miałem 12 lat i uciekałem im przez pole na komarku i tak zostało przez 19 lat i tak na przemian policja, straż graniczna, straż leśna 1-3 razy na rok, tylko raz mnie złapali na postoju. Nie mowie o pościgach jakiś rodem filmów na you tube po prostu zawsze skręt w bezdroża pola i na przełaj. W 99 proc odpuszczają, przy tym jednym procencie zawiśli na miedzy . Oczyścicie bez rejestracji lub nieczytelna tabliczka

Do rzeczy zepsuło mi się wiaderko przerobiłem go na wiaderko części :) ,
Brak mocy na wyższych obrotach, Wali ogniem do króćca ssącego na jednym garze .
Raczej obstawiam ze walnął uszczelniacz pod zaworem , Jak już to rozkopałem to prze-remontuje ten silniczek .
- pyt 1 , gdzie jest jakiś sprawdzony sklep z oryginalnymi częściami zawory i uszczelniacze komplet na dwa gary,
- pyt 2 , przy rozbieraniu tego rozrządu , są może jakieś wskazówki co do jego ustawienia .

Jak już w tym grzebie to zrobię jakiś porządny układ wydechowy z nierdzewki , oryginalny to jakaś pomyłka .

Apropo jak by ktoś miał silnik 600 w dobrej cenie kupie, ale kompletny, z modułem zapłonowym , najlepiej coś po wypadku .
Składam pojazd śmierci do jazdy w terenie, miałem ktma 350 ale owinąłem go w zeszłym roku na drzewie i sprzedałem, za drogi szmelc do rozwalania się , części drogie itp .


Załączniki:
DSC01036.JPG
DSC01036.JPG [ 32.82 KiB | Przeglądane 6628 razy ]
DSC01035.JPG
DSC01035.JPG [ 35.93 KiB | Przeglądane 6628 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 23, 2015 9:37 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/12/2014 o 03:15
Posty: 104
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008
Takie części co potrzebujesz to raczej tylko w serwisie Hondy. A ustawianie rozrządu jest ładnie opisane w serwisówce :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt wrz 29, 2015 11:40 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Kupowanie serwisów-ki to hańba. jeszcze w życiu żadnej nie kupiłem.

Tak już zima na karku także będzie w czym grzebać, dam do przeróbki te cylinderki na 180cm.
Ale już więcej nie będę tym trzaskał jakiś dłuższych tras po ekspresówkach na 10-11 tys obr przez to ze rąbnąłem nim niecałe 300 km bez zatrzymania właśnie na takich obrotach - po tym zaczęły się takie problemy .

Na razie muszę dorobić ściągacz to tego magneta, żeby silniczek pokroić na kawałki .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt wrz 29, 2015 5:56 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/10/2013 o 23:00
Posty: 283
Lokalizacja: Nowosielce k/Sanoka
Płeć: Mężczyzna
Imię: Darek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2004
nie za bardzo czaję, ale dla mnie to temat nie o pomoc ale raczej o chęci podzielenia się jak nie postępować z naszymi motocyklami (które większość z nas szanuje a nawet coś bardziej....) i o innych fantazjach... motocyklo-podobnych.

1. zapytaj wujka google na pewno Ci odpowie
2 Marcin Ci odpowiedział a jak jeździsz od 12 rok nie zgodnie z prawem to w podobny sposób przy odrobinie chęci zdobędziesz serwisówkę i nie będziesz nic musiał kupować.

_________________
https://www.facebook.com/Az-Dar-2003522066558135/
Bagażniki Motocyklowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt wrz 29, 2015 11:09 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Wiesz Darekzz bardzo lubię jeździć na motocyklach , obecnie już wyrosłem z etapu ich rozwalania i je szanuje :) , prawie .
12-15 lat temu to można było kupić rożnej maści wski jawy za bezcen i skupiłem chyba większość z okolicy . Najtaniej można był kupić jak wchodziliśmy do unii europejskiej, wtedy ludzie się tego pozbywali tego jako złomu, żeby tylko im to ktoś zabrał z garażu stodoły . Sporo osób zaglądała na mnie jak na zbieracza badziewia .
Co z nimi zrobiłem no rozwaliłem, rozkręciłem, rozwaliłem jeszcze bardziej szalejąc po lasach, większość tych motocykli to był stan oryginalny prosto ze stodół itp, odkupywane czasami za 0,7 litra wódki max do 300-400 zł . Niektórzy by sobie obecnie pocięli żyły za sztuki które posłałem na złom, sam mam wyzuty, no ale to były inne czasy i tak to wyglądało Internetu nie było, telefonów komórkowych . Ok 30 szt przeszło przez moje ręce, przy czym większość poszła na złom . Patrząc po cenach odremontowanych egzemplarzy, kupa kasy mało powiedziane .
Najbardziej żałuję Simsona avo sport 250 którego zdewastowałem na amen .

Serwisów-kę nawet jak ściągnął albo kupił to bym jej nie przeczytał , zawsze tam same bzdury piszą odbiegające od realiów .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 30, 2015 2:09 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 445
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Ja tam się nie znam :)
Ale varadero czy taka cbr to nie WSK i bez serwisówki to czasem można tylko coś spier....ić.
Oczywiście każdy robi jak chce pozdrawiam.

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So paź 03, 2015 9:33 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 04/03/2015 o 17:52
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: XL 125 V Varadero
Rocznik: 2001
skoro pytałeś o silnik 600 to podobnież varadero 125 to praktycznie transalp 650, te same przełączniki, rama i inne pierdoły ( choć tylko tak słyszałem, nie wiem na ile to pewne ) więc silnik może Ci podejdzie. Używki można kupić za 1500-2000 zł na allegro. Sam się kiedyś zastanawiałem nad taką opcją zamiast większego moto więc jakby Ci podpadł ten pomysł pisz na bieżąco o efektach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N paź 04, 2015 8:16 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Waraderko , gniazdo pod zaworem wydechowym na jednej głowicy w stanie kiepskim zawór nie lepiej . Ogólnie najlepiej to wszystko zregenerować . Tłoki jak w komarku , ale jest dużo materiału do rozwiercenia cylindrów :) . Malutkie tłoki puszcza na zaworach i nie ma kompresji. Rozrząd rozebrałem poznaczyłem niezmywalnym markerem cechy na zębatkach i łańcuszkach .
Ogólnie muszę pogadać z moim znajomym co się zajmuje regeneracja silników w krosach nad wymiana tych gniazd pod zaworami , bo reszta to żadna filozofia no i jeszcze załatwić części .

Używki silnika raczej nie będę kupował bo to nie ma sensu, nie wiadomo co się kupi, wątpliwe ze w lepszym stanie .
Ten ma przejechane tylko 30 tyś rok 2008 - z Francji, przy czym 10 tys ja zrobiłem , ale jak to się mówi, H.j wie czy nie był kręcony .
Reszta elementów nie wykazuje żadnego zużycia .
Ogólnie ten motorek zaczyna mi działać na nerwy, głownie dostęp do części i ich przewidywane ceny .

Kiran - ten silnik 600 potrzebuje do mojej samoróbki do szaleństw po lesie, wszystko mam tylko potrzebuje jeszcze silnik . Ogólnie rama dwa koła ew hamulce :) i silnik bez zbędności . Tak żeby to było tanie w eksploatacji i rozwalaniu . Po prostu jak przeprowadzam "ewakuacje" z moto bo widzę że nie wyrobie i moto się odbije się od drzewa wpadnie gdzieś czy spadnie z jakieś skarpy, nie musiał bym zbierać części , albo biadolić nad połamanymi owiewkami , tylko wsiadł bym i "ognia" dalej :) .
Co do silnika to musi być w miarę kompaktowy i mieć dobra żywotność, moc wystarczy z 50 koników . Ale nic z żadnych krosów - to są skarbonki do topienia pieniędzy na naprawy i remonty .
Nie musi to być 600 tylko silnik trwały z miarę łatwo dostępnymi częściami - w tym jest problem .

Wiesz Kiran z tym silnikiem z translapa muszę to obczaić, czy się zmieści . i jeszcze to wszystko przemyśleć .
Z drugiej strony te silniki z tych translapów mają duże przebiegi, już po nich patrzałem, dużo nie wiadomych .
Bo to nie jest moje jedyne moto, kupiłem go bardziej z przeznaczeniem do jazdy po okolicy do sklepu na zakupy, tam siam, miało być zwrotne wygodne i żywotne i miało mało palić i żebym nie wyglądam na nim jak kretyn - ale tutaj wtopa .


Załączniki:
DSC01040.JPG
DSC01040.JPG [ 39.93 KiB | Przeglądane 6480 razy ]
DSC01041.JPG
DSC01041.JPG [ 42.19 KiB | Przeglądane 6480 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 06, 2015 1:04 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Tak na serioo opcja 1. Pasował ktoś ten silnik z translapa 650 do varadera 125 , czy uchwyty są zgodne ???? . Bo nie kwapie się do przerabiania ramy. Paręnaście kilometrów ode mnie ma gość na sprzedaż taki silnik i zastanawiam się czy nie zajechać obczaić tego .
Sam nie wiem , znowu kombinacje z numerami silnika , wolał żeby to był na 125 zarejestrowane .
AA i tak coś czuje że na wiosnę znowu kupie kolejne moto .

Opcja 2 tuning - jak już to mam porozbierane hańba by było zostawić to w serii - zestaw big bore 170 cm - czy jak to nazywają , 3050 zł - za ok 1900 zł można kupić goły silnik z translapa. hhhmm do tego trzeba wiązkę elektryczna z modułem zapłonowym i chłodnice - cena i tak zamknie się w ok 3000 - 3500 tys za komplet wszystkiego .

Wydech arrow mam - kupiłem z motorkiem, jedynie rury łączace wymienić coś konkretnego i tuning gotowy .
Co do głowic i zaworów, napisałem wszędzie gdzie się dało , wszystkich serwisów sklepów i czarodziei na allegro - czekam na ceny i oferty .

Potem ta frajda z objeżdżania wszystkich cwaniaków na 125 ;]

Jak byście to zrobili ??? , jest tylko jedna opcja bo na oby dwie na razie nie chce wydawać kasy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 06, 2015 11:57 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/12/2014 o 03:15
Posty: 104
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008
Ad.1
Ja bym się nie łudził że ten silnik spasuje bez problemów, ale możesz sprawdzić :)

Ad.2
Jak zwiększysz pojemność to musisz zrobić jeszcze coś z wtryskami, żeby dawały więcej paliwa. Jak chcesz to zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 12:31 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 445
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
grzegorz746 napisał(a):
Tak na serioo opcja 1. Pasował ktoś ten silnik z translapa 650 do varadera 125 , czy uchwyty są zgodne ???? . Bo nie kwapie się do przerabiania ramy. Paręnaście kilometrów ode mnie ma gość na sprzedaż taki silnik i zastanawiam się czy nie zajechać obczaić tego .
Sam nie wiem , znowu kombinacje z numerami silnika , wolał żeby to był na 125 zarejestrowane .
AA i tak coś czuje że na wiosnę znowu kupie kolejne moto .

Opcja 2 tuning - jak już to mam porozbierane hańba by było zostawić to w serii - zestaw big bore 170 cm - czy jak to nazywają , 3050 zł - za ok 1900 zł można kupić goły silnik z translapa. hhhmm do tego trzeba wiązkę elektryczna z modułem zapłonowym i chłodnice - cena i tak zamknie się w ok 3000 - 3500 tys za komplet wszystkiego .

Wydech arrow mam - kupiłem z motorkiem, jedynie rury łączace wymienić coś konkretnego i tuning gotowy .
Co do głowic i zaworów, napisałem wszędzie gdzie się dało , wszystkich serwisów sklepów i czarodziei na allegro - czekam na ceny i oferty .

Potem ta frajda z objeżdżania wszystkich cwaniaków na 125 ;]

Jak byście to zrobili ??? , jest tylko jedna opcja bo na oby dwie na razie nie chce wydawać kasy .

nie wiem co bierzesz ale jest zajebiste daj nr.dostawcy na pw. :) :) :) :)

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 5:27 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
:) :) :) :) No co, póki ktoś nie zrobi to zawsze się nie da . Kawałek silnika karteru z numerem można zaprojektować auto-cadzie ( dla mnie żaden problem ) , wysyłasz pliki do firmy w chinach i wycinają ci to na cnc . Wystarczy tylko wyciąć kawałek karteru ze starym numerem i wstawić nowy tylko trzeba było było by odpowiednio spolerować łączenie . Także od strony prawnej przeróbka silnika 650 na 125 była by realnie wykonalna . :hyhy: . Załatwianie przeglądów technicznych to też nie problem, tylko jak by się trafiło podczas kontroli drogowej na obeznanych gliniarzy to mógł by być problem :)
Zostawię stary silnik .

Koszty części do regeneracji głowic - jak by ktoś chciał wiedzieć w Aso.

Uszczelniacz trzonka zaworu (nok) - 21 zł
zawór dolotowy - 58 zł
zawór wydechowy - 165 zł
gniazdo górne sprężyny zaworu - 23 zł
gniazdo sprężyny zaworu - 12 zł
szt plus wat czyli komplet naprawczy 824 zł

Ten problem z głowicami nie jest odosobniony, zadzwoniłem wszędzie i każdy sprzedający części i silniki na części nie posiada już głowić - sprzedane . Chyba nikt się tym nie chwali .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 12, 2015 9:04 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Jak to poskładam to na pewno napisze jak wyszło. Sam jestem ciekaw ile uda mi się wycisnąć " koniow " z tego 125


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt paź 16, 2015 2:39 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 23/09/2015 o 18:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: grzegorz
Marka motocykla: varadero
Model: xl125
Rocznik: 2008
Przyszły zawory i części do głowic teraz trzeba będzie doszlifować pasta i poskładać .

Oraz wysłać cylindry do rozwiertu . :)

Jeszcze myślałem nad zwiększeniem v-max tak do 150-160 . Tak żeby zamykało licznik .
Nie ma robionych zębatek do zwiększenia przełożenia org jest 14 zębów zębatka tuningowa ma 15 zębów , moim zdaniem to za mało ja bym widział ok 17- 19 zębów i zdemontować to zabezpieczenie przed spadnięciem łańcucha .
Zabieram się za zaprojektowanie takiej zębatki ale nie jestem zdecydowany na ile zębów ja zrobić ????? . Wyprodukowanie kilku - kilkunastu szt to nie problem, od paru lat zamawiam rożne ustrojstwa w jednej z korporacji u skośnych [:DD] . koszt produkcji prototypowej powinien oscylować na 40 zł - 50 zł szt czym więcej tym taniej .


Załączniki:
DSC01042.JPG
DSC01042.JPG [ 37.2 KiB | Przeglądane 6342 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt paź 16, 2015 10:02 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/12/2014 o 03:15
Posty: 104
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008
Załóż tylną mniejszą. Pełno ludzi robi zębatki do stuntu to zrobią i taką ;]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL