Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr kwi 25, 2018 12:38 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 30, 2017 5:39 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1946
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Te dwa łańcuszki z założenia są dosyć luźne. Od pompy wody powinien być chyba nieco mniej rozciągnięty niż na filmiku.
Jesteś w stanie sprawdzić sam, ale na spokojnie, w garażu. Nie ma takiej opcji, że podejdziesz do otwartego silnika, "rzucisz okiem" i powiesz tak/nie.

Weź motocykl do siebie i jeżeli masz jako takie pojęcie, to sprawdź sam co jest do zrobienia, a później odstaw moto do gościa (najlepiej bądź przy robocie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 30, 2017 5:42 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 986
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
pieszczoch napisał(a):
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=6640

Czy luz łańcuszków pomp jak w tym wątku są za duże? Będę miał porównanie. Jadę do niego zanim zacznie coś robić i znowu doliczać za niepotrzebne rzeczy. Jak mogę sam ocenić czy łańcuszki rozrządu są do wymiany?

Ściągasz pokrywę zaworów,odkręcasz zaślepki w pokrywie alter.kręcisz silnikiem w lewo na znaki.Jeśli minimalnie(na pół zęba) się rozchodzą lub zchodzą nie ma tragedii.Po ustawieniu na znaki blokujesz napinacz i go wyciągasz.Po wyjęciu sprawdzasz skok napinacza.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 06, 2017 8:08 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1946
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
james napisał(a):
Po 500 km sprawdzałem luzy zaworowe i łańcuchy trochę się wyciągnęły w stosunku do tego, co było na początku. Później dokręcałem głowice po 1500 km i różnicy nie zauważyłem. Mam zapisane wartości wysunięcia napinaczy i porównam je z obecnymi - jeżeli brak zmian to szczerze polecam; jeśli się wyciągnęły to lepiej kupić oryginały... Opinia z mojej strony będzie nie wcześniej niż w połowie listopada, jak coś :)

Póki co, miałem okazję "sprawdzić" przedni łańcuch rozrządu (Tourmax) - po kolejnych 1100 km, napinacz w ogóle się nie wysunął (błąd pomiaru suwmiarki 0,05 mm).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 06, 2017 11:44 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 20/10/2017 o 21:11
Posty: 27
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: SD02
Rocznik: 2008
Aktualizajca. Rozrząd po moim wynikaniu i wielu pytaniach jak stwierdzil po dokladniejszych oględzinach okazał się ok i nie wymieniamy. tylko czepił sie pomp. Cena nie jest tragiczna i zamówiłem w serwisie. Ale pare stówek na kufry się już obstało:)

_________________
Jest - Honda Varadero 1000 SD02 '08
Była - Honda VFR 800FI RC46 '99
Była - Honda VFR 750 RC36 '95
Była - Honda VFR 750 RC24 '86


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 07, 2017 10:56 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1946
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
pieszczoch napisał(a):
tylko czepił sie pomp. Cena nie jest tragiczna i zamówiłem w serwisie.
... i znowu będzie rozbierał sprzęgło ;D Sprawdzałeś pompę wody, czy nie chciałaby być zrobiona za jednym razem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 07, 2017 11:48 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 20/10/2017 o 21:11
Posty: 27
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: SD02
Rocznik: 2008
Mówiłem mu właśnie o tym sprzęgle. I na pewno mu nadmienie przy płaceniu ze sam sobie narobił 2 razy roboty a za jedną zapłacę. co do pompy wody nic nie mowił. Myślę że chce sie pozbyć teraz mnie szybko:D

_________________
Jest - Honda Varadero 1000 SD02 '08
Była - Honda VFR 800FI RC46 '99
Była - Honda VFR 750 RC36 '95
Była - Honda VFR 750 RC24 '86


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 20, 2017 1:33 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 20/10/2017 o 21:11
Posty: 27
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: SD02
Rocznik: 2008
Aktualizacja. Dziś jadę po moto. Wymienił łańcuszki od pomp i twierdzi, że dalej coś stuka i dźwięk dochodzi z głowicy teraz. Rozrząd ok i jest po regulacji zaworów. Diagnoza że jednak głowica do roboty ale tylko co? Brak słów aby opisać jak mnie .... rozrywa wewnętrznie. Od dziś wszystko robię sam

_________________
Jest - Honda Varadero 1000 SD02 '08
Była - Honda VFR 800FI RC46 '99
Była - Honda VFR 750 RC36 '95
Była - Honda VFR 750 RC24 '86


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 20, 2017 8:18 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1946
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
pieszczoch napisał(a):
Diagnoza że jednak głowica do roboty ale tylko co?
Życzę powodzenia i zasobnego portfela. Rozebranie głowic to na starcie 600 zł na uszczelniacze zaworowe i uszczelki głowicy, a pewnie jeszcze coś z zaworami się znajdzie - luz w prowadnicy lub zła powierzchnia styku przylgi. Wtedy to już tylko 1500 zł za komplecik zaworów + zabielanie głowicy/frezowanie gniazd zaworowych. Znajdziesz fachowców - kolejne 600 zł; pójdziesz to pseudofachowców to połowa z tego i za 10 tys. km wydmuchana uszczelka lub głowica do zrobienia, bo coś puka...

Zmień fachmana, bo po zrobieniu głowicy przyjdzie czas na "stukające panewki"... :))

Swoją drogą, napisz kiedy te stuki się pojawiają, czy są słyszalne w każdym zakresie obrotów silnika i czy przyspieszają wraz z ich wzrostem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 20, 2017 10:50 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/06/2017 o 23:45
Posty: 378
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
james napisał(a):

Swoją drogą, napisz kiedy te stuki się pojawiają, czy są słyszalne w każdym zakresie obrotów silnika i czy przyspieszają wraz z ich wzrostem.

Jak już jesteśmy temacie stuków, to po odpaleniu maszyny po dłuższym postoju, w temp. ok 5 stopni, coś mi stukało przy dodaniu gazu. Odpalałem na ssaniu, ale gasł, więc zwiększyłem obroty. I wtedy jakiś metaliczny hałas dochodził z silnika. Po ustabilizowaniu się obrotów i lekkim rozgrzaniu, przy ponownym odpaleniu już tego nie było. Latem, jak było ciepło, odpalał na dotyk, bez żadnych nawet szmerów. Wie ktoś co jest grane? Jeszcze korzystam z motocykla, więc na razie nic nie rozkręcałem przy silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 21, 2017 8:52 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 20/10/2017 o 21:11
Posty: 27
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: SD02
Rocznik: 2008
Moto odebrane. Stuk dochodzi z okolic góry cylindra przedniego i tylnego. Co śmieszniejsze zanim go zaprowadziłem stukał tylko kosz sprzęgłowy a z okolicy cylindrów cisza. Ręki nie dam sobie uciąć ale wydaje mi się że wcześniej nic takiego nie było słychać. Co do stuku jest jednostajny z obu cylindrów,hałas nie wzrasta z obrotami, zimny czy ciepły stuka z taka samą intensywnością, stuk nie jest metaliczny ale samym opisem dźwięku się nie opisze [:DD] Rozrząd podobno sprawdzał łańcuchy ok napinacze trzymają, zawory regulowane, brak luzów na wałkach, ciśnienie na cylindrach i oleju wzorowe.

Jeszcze usłyszałem coś takiego, że olej jest bardzo stary i może to hydropopychacze. Dziś zaleję nowy olej i zobaczę co z tego wyjdzie

_________________
Jest - Honda Varadero 1000 SD02 '08
Była - Honda VFR 800FI RC46 '99
Była - Honda VFR 750 RC36 '95
Była - Honda VFR 750 RC24 '86


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 21, 2017 7:13 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 149
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V SD02
Rocznik: 2011
Jaka mechaniczna część ma stałe obroty w głowicy? Piszesz, że hałas nie zmienia się (rozumiem, że jego częstotliwość) wraz z obrotami.
???????????

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lis 22, 2017 7:23 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 20/10/2017 o 21:11
Posty: 27
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: SD02
Rocznik: 2008
https://youtu.be/A3YrAjCmCBs na moje ucho to napinacz

_________________
Jest - Honda Varadero 1000 SD02 '08
Była - Honda VFR 800FI RC46 '99
Była - Honda VFR 750 RC36 '95
Była - Honda VFR 750 RC24 '86


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lis 23, 2017 8:16 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 662
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Pożycz od jakiegoś mechanika stetoskop i sam sprawdzisz na 99% skąd dobiega hałas. Chyba, że żaden czegoś takiego nie ma co było by dziwne. Możesz to sam spróbować sprawdzić po przez coś co przewodzi dźwięk np. cienki pręt metalowy lub drewniany. Jedną stronę przykładasz do ucha prawie weń wtykając pręt, drugą dotykasz silnik w różnych miejscach nasłuchując w ten sposób skąd dochodzi najwyraźniej i najgłośniej hałas. Jest to dobra choć nie tak dokładna alternatywa stetoskopu.

http://allegro.pl/stetoskop-diagnostycz ... 462bcfe75f

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lis 23, 2017 9:15 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 986
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Cytuj:
Jeszcze usłyszałem coś takiego, że olej jest bardzo stary i może to hydropopychacze. Dziś zaleję nowy olej i zobaczę co z tego wyjdzie
Ale się uśmiałem,A gdzie te hydropopychacze się znajdują?Bo nie w viadrze.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lis 24, 2017 4:34 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 662
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
melon1968 napisał(a):
Cytuj:
Jeszcze usłyszałem coś takiego, że olej jest bardzo stary i może to hydropopychacze.

To mechanik takie głupoty gada? A co on naprawia? pieszczoch zmień mechanika bo ten cię oszukuje. :hystery:

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL