Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz wrz 19, 2019 7:11 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr wrz 11, 2019 9:03 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/08/2015 o 01:00
Posty: 15
Lokalizacja: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mirek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2002
Mam problem z regulatorem napięcia, zmieniłem już 3 raz, w tym raz sprawę badał profesjonalny elektryk motocyklowy. Diagnoza była taka, że to wina akumulatora, który dawał zwarcie przy większym obciążeniu. Po zmianie akumulatora rzeczywiście problem ustapił, mimo wszystko został również zmieniony regulator. Po ok 4 000 km problem wrócił, pompa przestała podawać paliwo, sprawdziłem tak pompę jak i jej zasilanie, jedno i drugie było ok mimo to pompa nie działała, doszedłem do wniosku, że to musi być wina prądu (za słaby), zmieniłem regulator ma stary i wszystko zaczęło działać, ale regulator niestety mocno się grzeje co wiadomo może doprowadzić to poważnych szkód w instalacji. Ktoś ma jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 11, 2019 1:34 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 398
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Rozumiem, że czytałeś wątki odnośnie ładowania, topienia się kostek itd? Zastosowałeś wszystkie podane przez kolegów metody zaradzenia tym sytuacjom? Posprawdzałeś i oczyściłeś wszelkie możliwe łączenia i kostki? (ma prawo coś zaśniedzieć po 17 latach) Nie masz przesadnie "nadokładanych" gadżetów elektrycznych, które obciążają układ?
Jeśli tak, to ciężko coś jednoznacznie wskazać.
Jeszcze pytanie, co znaczy nadmiernie się grzeje?
Warto byłoby porównać z innym egzemplarzem.
(Swoją drogą nigdy nie sprawdzałem czy w Hance też i jak bardzo się grzeje regulator?)

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 11, 2019 4:10 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 27/01/2009 o 11:12
Posty: 28
Lokalizacja: Socho
Płeć: Nie określono
Regulator to obok alternatora jeden z dwóch elementów, które zostały wymienione w mojej SD01.
To, że się grzeje to naturalne (po to ma radiator) ale problem powstaje kiedy się spali i utkniesz na drodze (niestety to przerobiłem). Po wymianie na większy regulator z dużym radiatorem (chyba dedykowany do Suzuki o ile pamiętam więc inna wtyczka itd...) i mniej więcej w tym samym czasie, iskrzącego alternatora, problemy nigdy się już nie pojawiły.

_________________
fred


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 11, 2019 6:53 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1194
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
mireek72 napisał(a):
Mam problem z regulatorem napięcia, zmieniłem już 3 raz, w tym raz sprawę badał profesjonalny elektryk motocyklowy. Diagnoza była taka, że to wina akumulatora, który dawał zwarcie przy większym obciążeniu. Po zmianie akumulatora rzeczywiście problem ustapił, mimo wszystko został również zmieniony regulator. Po ok 4 000 km problem wrócił, pompa przestała podawać paliwo, sprawdziłem tak pompę jak i jej zasilanie, jedno i drugie było ok mimo to pompa nie działała, doszedłem do wniosku, że to musi być wina prądu (za słaby), zmieniłem regulator ma stary i wszystko zaczęło działać, ale regulator niestety mocno się grzeje co wiadomo może doprowadzić to poważnych szkód w instalacji. Ktoś ma jakiś pomysł?

To normalne że się grzeje.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz wrz 12, 2019 8:51 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2070
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Staszek w znacznej części wyczerpał już temat. Regulator będzie się grzać, będzie ciepły. Regulatory są robione w taki sposób, aby maksymalnie obciążać alternator nawet na biegu jałowym, stąd jego temperatura (inaczej jest w przypadku regulatorów, produkowanych przez jednego z użytkownika forum Africa Twin). Aby go trochę odciążyć, możesz jeździć na światłach/zrezygnować z dziennych o ile masz.

Możliwym rozwiązaniem twojego problemu jest założenie woltomierza, zakup nowego regulatora Ducati Energia (ma radiator i powierzchnię oddawania ciepła większą niż oryginał) i montaż wentylatora komputerowego, aby go dodatkowo schłodzić. Nie wiem, czy elektryk to sprawdzał, ale warto podłączyć amperomierz i zweryfikować, czy pobór prądu jest na odpowiednim poziomie.

Z założonym wentylatorem, na postojówkach i biegu jałowym, regulator ma u mnie taką temperaturę, że da się go dotknąć, ale delikatnie parzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz wrz 12, 2019 8:01 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/01/2017 o 21:33
Posty: 219
Lokalizacja: WGM
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003
Ja mam regulator Ducati Energia i po odpaleniu motocykla szybko robi się gorący. Kostki mam wywalone, przewody polutowane. Kilka lat temu kupiłem drugi regulator, podmieniłem i tak samo się grzeje. Widocznie tak ma być.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt wrz 13, 2019 11:07 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Pegaz napisał(a):
Widocznie tak ma być.

Tak ma być, bo na tym polega jego zadanie. Nadmiar wyprodukowanej energii el. zamienia na ciepło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 15, 2019 7:04 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 29/10/2016 o 12:56
Posty: 16
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Płeć: Mężczyzna
Imię: Zbych
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Ja także mam założony regulator Ducati Energia a pod nim mam gruby fragment aluminiowej blachy wycięte na kształt podstawy tego regulatora. Oczywiście oba elementy posmarowane pastą odprowadzającą ciepło i wszystko przykręcone jest do ramy w fabrycznym miejscu. Choć rama w tym miejscu jest ciepła to wszystko działa jak trzeba już 3 lata. U mnie także kostka wywalona i polutowane w tym miejscu przewody.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL