Kierunkowskazy Viaderko 1000 XL

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
DariuszK
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 8:06 pm
Lokalizacja: ADAMOWICE

Kierunkowskazy Viaderko 1000 XL

#1 Post autor: DariuszK »

Witam.
Trapi mój motorek- a przy tym i mnie następująca dolegliwość.
Przy włączniu lewego kierunka przerywacz dziczeje - zaczyna szybko tykać bez podawania prądu na żarówki -dopiero po kilku sekundach (2-3) opóżnienia wszystko zaczyna działać poprawnie. Przy tym taka bezwładność nie ma miejsca w przypadku prawego kierunka. Trochę mnie to denerwuje bo czasem takie opóżnieie moze miec fatalne skutki (oby nie). W moich poprzednich motorach taka "bezwładność " nie miała miejsca - stąd moja rozterka. Jakieś wskazówki ?
Dziękii pozdrawiam

Awatar użytkownika
bourne
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 268
Rejestracja: śr paź 14, 2009 11:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Katowice

#2 Post autor: bourne »

mialem to samo.
na poczatku wystarczyl spray o nazwie kontakt. dzialalo jakies 2-3 miesiace. pozniej problem powrocil. pomoglo rozebranie i wyczyszczenie przelacznika kierunkow.
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl

DariuszK
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 8:06 pm
Lokalizacja: ADAMOWICE

#3 Post autor: DariuszK »

Dzięki za radę - spróbujemy.

Awatar użytkownika
dinodino@pino.pl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 16, 2010 8:20 pm
Lokalizacja: Łódź

KIERUNKI

#4 Post autor: dinodino@pino.pl »

DariuszK pisze:Dzięki za radę - spróbujemy.
WYSTARCZYŁO ROZKRĘCIĆ PRZEŁĄCZNIK ZESPOLONY I PRZEPŁUKAĆ WD40.POZDRAWIAM :roll:

DariuszK
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 8:06 pm
Lokalizacja: ADAMOWICE

#5 Post autor: DariuszK »

żeby działało na dłużej:
1. rozebrać przełącznik,
2. przepłukać kontact - sprayem,
3. nasmarować wazeliną techniczną
sprawdzone - działa "cacy"

Awatar użytkownika
Bartas
Uczy się jeździć
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 7:50 am
Lokalizacja: Skwierzyna

#6 Post autor: Bartas »

A gdzie się znajduje ten przerywacz ? Mam ten sam problem i chcę go naprawić.

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: zzbig1 »

bratek97 pisze:A gdzie się znajduje ten przerywacz ? Mam ten sam problem i chcę go naprawić.
Tu pisano o czyszczeniu przełącznika zespolonego-kierownica . Z przerywaczem to różnie bywa-włącz zapłon potem kierunek i słuchaj gdzie cyka :wink:
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
KoSS
Uczy się jeździć
Posty: 51
Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#8 Post autor: KoSS »

Jak już wpisywałem wcześniej zakupiłem Viaderko z 99r i jeżdżąc testowo byłem tak przejęty że nie zauważyłem że nie działają mi kierunki. Dzisiaj poszedłem do garażu no i wymieniłem żarówki co okazało się nie dającym rezultatu zabiegiem. Niestety nie migają kontrolki ani nie słychać cykania na 90% to przerywacz, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem i nic.
Podpowiedzcie jak się dobrać do tego przerywacza co zdjąć żebym połowy motoru nie rozbierał.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#9 Post autor: Wojtasso »

KoSS pisze:Jak już wpisywałem wcześniej zakupiłem Viaderko z 99r i jeżdżąc testowo byłem tak przejęty że nie zauważyłem że nie działają mi kierunki. Dzisiaj poszedłem do garażu no i wymieniłem żarówki co okazało się nie dającym rezultatu zabiegiem. Niestety nie migają kontrolki ani nie słychać cykania na 90% to przerywacz, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem i nic.
Podpowiedzcie jak się dobrać do tego przerywacza co zdjąć żebym połowy motoru nie rozbierał.
Najpierw to rozbierz przelacznik ;) U mnie po zimie zasniedzial, rozebralem go, przeczyscilem styki i chodza do teraz:)
CPL(A)

Awatar użytkownika
KoSS
Uczy się jeździć
Posty: 51
Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#10 Post autor: KoSS »

Wojtasso pisze:Najpierw to rozbierz przelacznik ;) U mnie po zimie zasniedzial, rozebralem go, przeczyscilem styki i chodza do teraz:)
A więc zacząłem od żarówek i brakowało jednej, jednak to nic nie dało prztykałem wyłącznikiem i czasami załapywał. Więc tak jak mówił Wojtasso rozebrałem przełączni i jak są te trzy małe styki okrągłe jeden środkowy był wypalony albo wytarty i nie łączył. Jako że do lutowania srebrem trzeba zbyt wysokiej temperatury skorzystałem z cyny (jak się lutuje trzeba uważać żeby kable się nie odlutowały od spodu), pozostawiłem wypukle styczniki myśląc że tak będzie lepiej łączyć i tak prawy kierunek bez zarzutu ale lewy miał tylko jeden punkt w którym działał więc celowanie w trakcie jazdy nie wchodzi w grę. Dzisiaj przyszedłem do garażu i dostałem natchnienia wziąłem pilniczek iglaczek płaski i delikatnie starłem styki tak żeby minimalnie wystawały ponad plastik. Do tego wazelina techniczna złożyłem wszystko do kupy i działa idealnie żadnych zacięć mięciutko bez oporów. Jedno co mnie zmartwiło to to że w roku '99 i Hondzie nie montowali takiego ustrojstwa jak dystans sensor który to po przejechaniu 300m sam wyłącza kierunkowskazy, w Virago z '86r to już było więc będę musiał się przyzwyczaić do wyłączania kierunków.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl

Awatar użytkownika
KoSS
Uczy się jeździć
Posty: 51
Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#11 Post autor: KoSS »

Bartas pisze:A gdzie się znajduje ten przerywacz ? Mam ten sam problem i chcę go naprawić.
Przerywać musisz zdjąć z lewej strony tą czarną osłonę od góry potem odpiąć licznik od owiewki, odkręcić te dwie śruby co trzymają licznik i po lewej stronie pierwszy przekaźnik to kierunki. Ale u mnie jest tak zalany że żeby się do niego dostać to trzeba by ciąć obudowę. sam przekaźnik trzyma się na takiej gumie. Jak nie zapomnę aparatu to cyknę fotkę tym bardziej że mam jeszcze zdjęte wszystkie obudowy.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”