Kostka złącza diagnostycznego

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

Kostka złącza diagnostycznego

#1 Post autor: Wojo »

Panowie, proszę o info gdzie w sd02 znajduje się kostka złącza diagnostycznego, chce kupić wskaźnik biegów który podłącza się właśnie tam imusze wiedziec jak i gdzie ciągnąć kable.
Dzieki i pozdrawiam
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#2 Post autor: vipkojot »

Mi sie wydaje ze to jest ta czerwona kostka koło akumulatora. Ale pewności nie mam.
Mi sie wydaje ze taki licznik trzeba wpiąć w kable dochodzące do licznika
(obroty i prędkość) a potniej zrobić synchronizacje
Daj znać jak to wygląda bo ciekawy jestem :)

Awatar użytkownika
longus
Uczy się jeździć
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 20, 2008 11:03 pm
Lokalizacja: olsztyn

#3 Post autor: longus »

wrzuć jakieś info/schemat jak podłączysz. nie zapomnij podać jaki rodzaj wskaźnika nabyłeś drogą kupna
Honda XL1000VA Varadero SD02

http://www.swiatpodrozy.pl/a.php?id=1857

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#4 Post autor: Wojo »

Z tego co się dowiedziałem, są dwa typy wskaźników - jeden prosty i tani na zasadzie porównania obr z prędkością ok.97% precyzji drugi 100% który czyta dane z komputera sterownika praca silnika ito jest własnie ten model, nic nie tniesz, nie rzeźbisz, wpinasz i kalibrujesz i jezdziesz, pokazuje także ponoc wrzucanie na postoju, ale nie wiem bo go jeszcze nie mam, kosztuje 439zł i nazywa się Gipro DS H01 RD kolor wyświetlacza do wyboru w tym przypadku czerwony. Druga sprawa to prosze o info co można odczytać podłączając komputer do kostki sterownika (chodzi mi o prace silnika, wtryski, zapłon, świece itp) w systemach samochodwych jest to na tyle rozbudowane ze mozna odczytac wiele paramertów pracy układów silnika, abs itp.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#5 Post autor: vipkojot »

Kod: Zaznacz cały

 Find the RED, 4-pole male diagnostic connector (DLC), usually near the ECU box. It may have a removable cap and may be partially covered by black tape 
Czyli na 100% wpinasz go w czerwoną wtyczkę koło akumulatora.

Kod: Zaznacz cały

You need to setup the module after installation. When ignition is turned on, the display counts backwards (6 to 1) indicating that the memory is clear.
-
Raise the rear wheel off the ground by using a stand, and start the engine in Neutral. (If you do not have a stand, you may setup the unit while riding. Find a long, straight road with light traffic.)
-
The display will blink “1”.
Select first gear, release the clutch, and keep the RPM above idle speed.
The display is blinking faster while the unit is learning the gear.
-
When the display shows “2”, select second gear.
Repeat this process until all gears are thought (5 or 6).
In top gear, wait until “o” (over) is indicated and the display stops blinking.
The unit is programmed and should indicate the gears correctly.
Now, when ignition is turned on, the display counts forward (1 to 6) indicating that it is fully functional.
Ale działa to na tej samej zasadzie co wskaźniki porównujące prędkość i obroty. tylko dodano trochę elektroniki aby odczytać te wartości z komputera a nie z przewodów które dochodzą do licznika.
Druga sprawa to prosze o info co można odczytać podłączając komputer do kostki sterownika
Podejrzewam podobne wartości co z wtyczki OBD2 w samochodzie:
Prędkość, Obroty, sonda lambda, błędy w sterowniku wtrysku oraz mnóstwo parametrów przekazywanych przez sterownik wtrysku.
Dodatkowo w modelu z ABS jakies informacje o statusie oraz poprawności układu.[/code]

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#6 Post autor: Wojo »

Dzis zamówiłem wskaznik jak dojdzie dam znac i fotki, oczywiscie mieli mnostwo czerwonych jak juz sie zdecydowalem to kur... zabrakło i zostały białe, ale olać to.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#7 Post autor: Wojo »

Wskaźnik zamontowany, wyświetlacz biały. Kostka jest przy akumulatorze malutka cztero pinowa zakryta czerwonym kapturkiem, wpinasz wskaźnik przeciągasz kabel pod zbiornikiem, montujesz na desce i finał. potem przez kilkanascie skund uczyssz wskaxnik i działa. Na postoju niestety nie, pokazuje tylko jedynke i luz, reszta w czasie jazdy, szybko reaguje i działa jak narzie bez zarzutu. W sumie fajna i moim zdaniem potrzebna rzecz.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#8 Post autor: vipkojot »

NIe wiem czy czasami takie cudo nie było by lepsze :)

http://embeddedsystem.pl/2,produkty

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#9 Post autor: Wojtasso »

vipkojot pisze:NIe wiem czy czasami takie cudo nie było by lepsze :)

http://embeddedsystem.pl/2,produkty
Kurde, świetne to jest tylko szkoda że nie podejdzie pod gaźnikowe viadro...
CPL(A)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#10 Post autor: vipkojot »

Czemu mialo by nie podejść pod gaźnikowe?
Z tego co wiem wpinasz się w 2 przewody : prędkość i obroty
a wątpię żeby w gaźnikach te wartości były doprowadzone pod zegary linką... (ale nie wiem...)

Kod: Zaznacz cały

Urządzenie współpracuje z motocyklami posiadającymi impulsator prędkości i obrotów lub czujnik biegu

Awatar użytkownika
XaVeR
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 5:26 pm
Imię: Ksawery
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero - w planach
Rocznik: 2007

Re: Kostka złącza diagnostycznego

#11 Post autor: XaVeR »

Kontynuując wątek...
Czy istnieje oprogramowanie diagnostyczne + gotowy interface do diagnozy małego "wiadeka"? W samochodach wiadomo jest OBD2 i w zależności od rodzaju auta odpowiedni soft. Choć są uniwersalne rozwiązania do prostych odczytów typu ELM327, itp, itd.
XaVi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”