Varadero 1999r pompa paliwa ?

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Varadero 1999r pompa paliwa ?

#1 Post autor: gczyzewski »

Witam wszystkich,
mam problem z pompą paliwa. Motocykl gasł w trakcie jazdy poczym po jakiejś chwili postoju odpalał. Wyczytałem na forach że to początek konca pompy, zakupiłem więc zestaw naprawczy i wymieniłem. Po wymianie niestety nie odpala wogole... Świece są OK. Sprawdziłęm tez czy napięcie dochodzi do pompy i teraz pytanie. Czy napięcie na kostce do pompy powinno być cały czas 12V? Czy przerywacz jest w pompie i sama pompa inicjuje przerywanie na styku co powoduje że pompa pompuje paliwo, czy tez przerywacz jest gdzieś przed pompą? Pytam ponieważ sprawdziłem miernikiem i nie ma tam 12V. Prosze o pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#2 Post autor: piter121 »


gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3 Post autor: gczyzewski »

Dokładnie tak. Kupiłem w Larsonie.

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#4 Post autor: piter121 »


piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#5 Post autor: piter121 »


Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#6 Post autor: james »

Jeżeli to faktycznie wina pompy i nie odpala to są dwie opcje:
-styki się nie zwierają i przez to nie pompuje (źle złożona reparaturka lub zahaczone cóś przy składaniu)
-styki się nie rozwierają i przez to pompa zalewa układ (są niby przelewy, ale okazuje się, że w takie sytuacji zgaśnie...)

Ściągnij kopułkę i obserwuj co się dzieje.

Jak naprawiałeś pompkę, to wyciągałeś ją może (odłączałeś przewody paliwowe), czy bez ingerencji w układ?

Przerywacza jakotakiego nie ma. Jest za to elektromagnes. który rozłącza styki i powoduje przepływ "zupy" (a także iskrę i wypalanie styków - napięcie rozłączeniowe cewki ~ 54/56V)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Varadero 1999r pompa paliwa ?

#7 Post autor: płock1964 »

gczyzewski pisze:Witam wszystkich,
mam problem z pompą paliwa. Motocykl gasł w trakcie jazdy poczym po jakiejś chwili postoju odpalał. Wyczytałem na forach że to początek konca pompy, zakupiłem więc zestaw naprawczy i wymieniłem. Po wymianie niestety nie odpala wogole... Świece są OK. Sprawdziłęm tez czy napięcie dochodzi do pompy i teraz pytanie. Czy napięcie na kostce do pompy powinno być cały czas 12V? Czy przerywacz jest w pompie i sama pompa inicjuje przerywanie na styku co powoduje że pompa pompuje paliwo, czy tez przerywacz jest gdzieś przed pompą? Pytam ponieważ sprawdziłem miernikiem i nie ma tam 12V. Prosze o pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz
Pompą steruje ogólnie rzecz biorąc zapłon, więc jak silnik nie chodzi, to na pompie nie ma napięcia. Pojawia się przy obrotach, więc podłącz się z miernikiem i zakręć rozrusznikiem- powinno pojawić się napięcie. Przerywacz- ten, który wymieniłeś- powoduje ruch przesuwny pręta w elektromagnesie, na drugim końcu pręta jest membrana, która tłoczy paliwo do gaźników. Odcięcie gaźników przez zaworki zwrotne powoduje czasowe zawieszenie pręta i brak tłoczenia. To tak w największym skrócie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#8 Post autor: gczyzewski »

Popatrzę dzisiaj jeszcze na te styki i czy bez kopółki pomp bedzie cykac... ale coś mi się wydaje za tam nie dochodzi napięcie bo podłączałem miernik, zakręcałem starterem a na mierniku nie pojawiało się napięcie. Stąd moje pytanie czy tam przed pompą jest jeszcze jakiś sterownik czy też inne ustrojstwo... No ale zobaczę jeszcz edzisiaj.

gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

walki z pompą ciąg dalszy...

#9 Post autor: gczyzewski »

posprawdzałem wszystko o czym koledzy pisaliście i wnioski sa nastepujące.
Co zrobiłem:
1. w pompie wymieniłem stiki z zestawu naprawczego
2. podłaczając pompe pod aku przerywając recznie pompa bangla jak trzeba
3. podłączyłem pod przewody elektryczne i paliwowe NIE DZIAŁA
4. pozostawiłem podłaczone przewody paliwowe
5. pompie podałem zewnętrzne 12V
6. przerywając podawanie napięcia na pompę recznie włączyłem zapłon i co sie stało??? Sprzet odpalił od cyknięcia.
WNIOSKI:
Pompa nie dostaje napięcia i teraz pytanie?
Skąd podawane jest napięcie na pompę i jezeli go niema a przewody i bezpieczniki są OK (sprawdziłem) to co powinienem sprawdzić lub wymienić?
Z góry dziękuję za info.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#10 Post autor: james »

Moje propozycje winnych:
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji

Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.

gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

pompa cdn..

#11 Post autor: gczyzewski »

OK, ale mam 2 pytania, bo 2 sprawy mnie blokuja:
1. Gdzie jest przekaźnik pompy?
2. Czy do pompy przychodzi stałe napięcie czy już impulsowo przerywane?


Moje propozycje winnych:
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji

Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#12 Post autor: piter121 »

Prawdopodobnie poszedl Ci przekaznik pompy paliwa, a jest on zamontowany na przednim stelazu pod lampa przednia, po zdjeciu lampy, staniesz na wprost motocykla i przekaznik znajduje sie po lewej stronie na stelazu, trzy pinowa biala kostka , sprawdz na niej napiecie

gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

pompa cdn...

#13 Post autor: gczyzewski »

Dzięki, jutro sprawdze i napiszę o efektach.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#14 Post autor: james »

ad 1) Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Wiem, że sama pompa pracuje impulsowo na 100%...
ad 2) Przekaźnik pompy paliwa jest opisany w serwisówce (19-24). Układ znajduje się za zegarami.

gczyzewski
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zakończenie prac z pompa :)

#15 Post autor: gczyzewski »

Podsumowując całą akcję z pompą wygląda to następująco:
Sprzęt chodzi juz jak ta lala...
Dzięki waszym uwagom i podpowiedziom wymieniłem zesztaw naprawczy.. jednak po wymianie nie było napięcia na pompie. Sprawdziłem bezpieczniki i przeczysciłem styki na przekazniku pompy. Pomogło!!! Napięcie do pompy wróciło :) Jednak pompa nie pompowała nadal...
Co się okazało???
Jak się montuje zestaw naprawczy trzeba zwrócic uwage na to by bolec, który porusza membraną był wysunięty jak najmocniej, ponieważ tylko wtedy nacięty na nim rowek zaczepia się o blaszkę w zestawie naprawczym, ja tego nie zrobiłem i styki po prostu były cały czas zwarte...
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Pozdrawiam
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”