Pompa paliwa

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#16 Post autor: lord wiader »

w instrukcji jest napisane, że czerwony wyłącznik jest tylko "emergency button" i powinien być zawsze w pozycji ON, czyli włączony, tak więc należy wyłączać kluczykiem.

Bajka pisze:Na kursie mówili, że najpierw kluczyk, a potem wyłącznik bo to podobno zdrowiej dla akumulatora. :D
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Viktor

#17 Post autor: Viktor »

widać na to ze każdy ma sowją teorie.... pozdrawiam serdecznie
PS:a tak wracajac troszke do tematu to u mnie wiadomo ze to nie pompa była tylko najprawdopodobniej zaśniedziałe styki gdzieś przy przełaczniku były i należało je przeczyścić i w zasadzie jest gitara.

Awatar użytkownika
Zimny
Zapalony motocyklista
Posty: 677
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: Chotomów

#18 Post autor: Zimny »

lord wiader pisze:w instrukcji jest napisane, że czerwony wyłącznik jest tylko "emergency button" i powinien być zawsze w pozycji ON, czyli włączony, tak więc należy wyłączać kluczykiem.

Bajka pisze:Na kursie mówili, że najpierw kluczyk, a potem wyłącznik bo to podobno zdrowiej dla akumulatora. :D
Bajka ma rację :lol: bo jak by ten czerwony przycisk był nie potrzebny to nie tylko honda ale i inne marki by go nie zakładały bo po co żeby był cały czas włączony :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

#19 Post autor: płock1964 »

[quote="Dukii"]co do pompy to chyba styki powoli się kończą. Na stronach drugiego klubu miłośników viaderka można znaleźć namiary na gościa który regeneruje pompy.


Witam. Styki w Larssonie - Towar: 3411000 - zestaw naprawczy pompy paliwowej, wystarczą lekkie zdolności manualne i lutownica. :idea: :D. Satysfakcja gwarantowana - bo tanio, za resztę trzeba zapłacić.

Awatar użytkownika
buba6
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: śr sie 26, 2009 12:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#20 Post autor: buba6 »

to ja mam pytanie, czy to w naszych pompach zawsze styki są winowajcą, czy bywa coś innego, przed wypadem do Dakaru i Gambii, chciałbym uskutecznić działania prewencyjne i wymienić styki, no chyba że lepiej całą pompę...

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#21 Post autor: Przemek »

Zmorą w SD01 są styki w pompie paliwa, które się po prostu wypalają
Wyciągnij pompe, sprawdź styki i jeśli są mocno wypalone to wymień a drugi zestaw zabierz do kieszeni.
nieaktualne

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#22 Post autor: oko »

buba6 pisze:to ja mam pytanie, czy to w naszych pompach zawsze styki są winowajcą, czy bywa coś innego..
Zapytałem o to samo u Pomirskiego, sympatyczny człowiek z serwisu odpowiedział mi, że z jego historii zawodowej miał tylko jeden przypadek kiedy uszkodzeniu uległa pompa. Zawsze była to wina styków. ;-).
Jakiś czas temu walcząc z pompą złapałem się na jednym szczególe, bardzo istotna jest wysokość styków. Jeśli nawet uda się je ładnie wyprowadzić styki papierem ściernym lub pilnikiem iglakiem może się okazać, że i tak się kleją do siebie ponieważ element ruchomy zapada się za głęboko i nie ma siły/możliwości odbić kiedy potrzeba. Dzieje się tak szczególnie po nagrzaniu pompy. Tak więc wymienić element lub w krytycznej sytuacji zakuć nowy styk na elemencie ruchomym ;-)
Warto również wozić ze sobą rurkę do bajpasu pomy lub/i zapasową pompę.

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#23 Post autor: Adaśko »

oko pisze:
zakuć nowy styk na elemencie ruchomym ;-)
Rozumiem ze zakuwałeś ...czy tylko teoretyzujesz?
Styki wypalaja się i górne i dolne....
Moim zdaniem zawracanie d...py z zakuwaniem.
LARSON , 60 zł i po kłopocie....
Można kupić sobie kilka zestawow....

40,000 X zestaw = masa kilometrow ~~!
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#24 Post autor: oko »

Nie teoretyzuje tylko wymieniłem styki w dwóch pompach, na jednej jeżdżę już 5 tys km a drugą mam pod siedzeniem. Wymianie podlega tylko dolny styk czyli z elementu ruchomego.
Robiłem to jak Larson nie wiedział, że coś takiego jak zamiennik istnieje. Czyli 1/2 roku temu ;-)
W aktualnej rzeczywistość faktycznie szkoda się zajmować lepiej kupić zamiennik. ;-)

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#25 Post autor: Adaśko »

U mnie wypaliły się OBA styki ....i zakuwania/wykuwania tego z tej blaszki nie potrafiłem sobie wyobrazić 8)

Zamiennik z Larson'a jest japoński
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#26 Post autor: Adaśko »

ZESTAW NAPRAWCZY POMPY PALIWA do VARADERO/AT wersja gaźnikowa by LARSON

Całość kosztowała z przesyłką 69,50.
Produkt made ina Japan.
Proponuję Adminowi by jakoś ten temat wydzielił. Poszukujący rozwiązania padającej pompy powinien trafic na JEDEN post a w nim np
1-opis objawów padającej pompy
2-sposoby naprawy jej w trasie /U-rurka , zapasowa pompa/
3-link domożliwosci kupna nowego zestawu naprawczego http://www.larsson.pl/?c=r&no=MzQxMTAwMA==&t=pompy i po krzyku

Taka moja propozycja...bo mozna wałkować ten temat latami ;-)
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Zybi
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 17, 2010 9:53 am
Lokalizacja: Biłgoraj

#27 Post autor: Zybi »

Viktor pisze:a tak wracajac troszke do tematu to u mnie wiadomo ze to nie pompa była tylko najprawdopodobniej zaśniedziałe styki gdzieś przy przełaczniku były i należało je przeczyścić i w zasadzie jest gitara.
Witam.
Odświeżę trochę temat, bo mam identyczną sytuację w SD02 z 2003. Styki przy którym przełączniku to były? Czerwony przełącznik start-stop czy może gdzieś przy stacyjce? Pytam, bo pomimo długiej zimy, czasu mam niewiele, a chciałbym to zrobić bez rozbebeszania połowy elektryki.

Zybi
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 17, 2010 9:53 am
Lokalizacja: Biłgoraj

#28 Post autor: Zybi »

I znów odświeżę ten temat, bo znowu zaczyna mnie dręczyć ten problem. Viaderko SD02 2003 na wtrysku - tak jak miał Viktor: po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu czerwonym przełącznikiem nie załącza się pompa (brak tego charakterystycznego syczenia) i nie gasną kontrolki FI i HISS. Sposoby na to są dwa: kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon kluczykiem bądź samym przełącznikiem lub zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć kluczykiem i włączyć. Po tych operacjach normalnie w/w kontrolki zabłysną na chwilę, pompa zasyczy i można normalnie odpalać. W trakcie jazdy nic się niepokojącego nie dzieje, tylko właśnie samo odpalanie... Czy miał ktoś z tym jeszcze do czynienia? Gdzie tu szukać czegoś? W przełącznikach, w kostkach, w rozruszniku, w pompie, a może HISS ?

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#29 Post autor: smutek »

To na 99% hiss . Też mi się tak robiło czasami w niówce sztuce salonówce , więc to raczej nie była pompa .
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

#30 Post autor: szuler »

Ja tak mam ale rzadko. Nic z tym nie robię. Jak FI nie zgaśnie przekręcam na chwilę rozrusznikiem, wyłączam i włączam zapłon i odpalam bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”