Nie da się nastawić zegarka SD02
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Nie da się nastawić zegarka SD02
W lutym włożyłem do motocykla aku (ładowany był w grudniu), garaż mam nieogrzewany, od lutego do końca marca pogoda jaka była wszyscy wiemy (mroziło), w kwietniu wyciągnąłem Viaderko z garażu i zacząłem sezon, często z manetkami grzejącymi na maxa. Od kilku dni odpalanie GORĄCEGO silnika objawiało się zająknięciem, ciężko jakby było rozrusznikowui przebić kompresję, dziś 3 odpalaenia i za każdym razem resetowały się wyświetlacze i zegarek.
Podpiąłem aku do ładowarki i na 8 "lampek" w łądowarce świeci się tylko 2 czyli aku rozładowany. Najśmieszniejsze jest to, że nie dam rady ustawić zegarka i nie wiem czy to ma zwiazek z niskim napięciem akumulatora?
Otóż nie ważne czy przytrzymam prawy czy lewy guzik zegarek wchodzi w tryb ustawienia (miga) następnie wciskam lewy guziczek do ustawiania zegarka ale zamiast przestawiania zegarka PRZEŁĄCZAJĄ się funkcje górnego wyświetlacza TRIP A, TRIP B itp Dłuższe przytrzymanie lewego guziczka nie powoduje ustawienia zegarka, wciśnięcie prawego guziczka powoduje wyjście zegarka z trybu nastawiania. Teraz gdy się aku podładowało trochę nadal zegarka nie mogę ustawić
Co robię nie tak czy to może wina czegoś innego ?
Podpiąłem aku do ładowarki i na 8 "lampek" w łądowarce świeci się tylko 2 czyli aku rozładowany. Najśmieszniejsze jest to, że nie dam rady ustawić zegarka i nie wiem czy to ma zwiazek z niskim napięciem akumulatora?
Otóż nie ważne czy przytrzymam prawy czy lewy guzik zegarek wchodzi w tryb ustawienia (miga) następnie wciskam lewy guziczek do ustawiania zegarka ale zamiast przestawiania zegarka PRZEŁĄCZAJĄ się funkcje górnego wyświetlacza TRIP A, TRIP B itp Dłuższe przytrzymanie lewego guziczka nie powoduje ustawienia zegarka, wciśnięcie prawego guziczka powoduje wyjście zegarka z trybu nastawiania. Teraz gdy się aku podładowało trochę nadal zegarka nie mogę ustawić
Co robię nie tak czy to może wina czegoś innego ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
z tego co pamiętam ustawiasz na włączonym zapłonie a żeby zapisać ustawienia musisz wyłączyć stacyjkę.
bynajmniej chyba tak jest w sd01
bynajmniej chyba tak jest w sd01
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Próbowałem na samym zapłonie, na pracującym silniku, na wszelkie różne sposoby i nic...
Jak naładuje się aku na maxa to sprawdzę jeszcze raz z tym ustawieniem zegarka.... zawsze było tak,że po wprowadzeniu zegarka w tryb regulacji (miganie) lewym guzikiem mogłem TYLKO regulować zegarek, obecnie gdy zegarek miga lewy guzik przełącza funkcje górnego wyświetlacza
Czy miał już ktoś tak ?
Jak naładuje się aku na maxa to sprawdzę jeszcze raz z tym ustawieniem zegarka.... zawsze było tak,że po wprowadzeniu zegarka w tryb regulacji (miganie) lewym guzikiem mogłem TYLKO regulować zegarek, obecnie gdy zegarek miga lewy guzik przełącza funkcje górnego wyświetlacza
Czy miał już ktoś tak ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Dziwna sprawa wynikła. Ładowarka, która ładowała aku (doladowywała) około 1,5h ładowała.... od godziny 19 wczorajszego dnia do godziny.... 17 dzisiejszego dnia !! Od 19 wieczorem aż do dziś do 7 rano jakby NIC sie nei naładowało, z 7 lampek świeciło tylko 2 po podpięciu ładowarki, dziś rano o 7 zachodzę do garażu i nadal 2 diody się świeciły !! Ładowało się cała noc bez przerwy ! Dopiero około godziny 17 zaświeciło się wszystkie 7 lampek, że aku jest naładowane.
Wykluczyłem usterkę moje ładowarki (roczna Ctek) pożyczając od kumpla ładowarkę na full wypasie, która pokazuje na bieżąco jakim prądem łąduje i na bieżąco wyświetla jaki prąd w danej chwili ma aku. PO naładowaniu ładowarka wyświetliła 13,8V , po przekręcaniu zapłonu (światła automatycznie się zapalają) i włączeniu się wtrysków napięcie na aku spadło do poziomu 12.1V, moto odpalilo na dotyk, no i udało się nastawić zegarek !
Wiem, że brzmi to dziwnie, ale jestem trzeźwy i samemu jest mi w to ciężko uwierzyć. CO mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziś motocykla nie wyciagalem z garażu, jutro i po jutrze też nie bee ruszał ,zobaczę czy po tych prawie 3 daniach przestoju czy aku trzyma w ogóle prąd i sprawdzę czy i w ogóle spadła wydajność aku po takim przestoju. Aku zakupiłem w zeszłym roku chyba w kwietniu, jest to aku kwasowe, suche.
Wykluczyłem usterkę moje ładowarki (roczna Ctek) pożyczając od kumpla ładowarkę na full wypasie, która pokazuje na bieżąco jakim prądem łąduje i na bieżąco wyświetla jaki prąd w danej chwili ma aku. PO naładowaniu ładowarka wyświetliła 13,8V , po przekręcaniu zapłonu (światła automatycznie się zapalają) i włączeniu się wtrysków napięcie na aku spadło do poziomu 12.1V, moto odpalilo na dotyk, no i udało się nastawić zegarek !
Wiem, że brzmi to dziwnie, ale jestem trzeźwy i samemu jest mi w to ciężko uwierzyć. CO mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziś motocykla nie wyciagalem z garażu, jutro i po jutrze też nie bee ruszał ,zobaczę czy po tych prawie 3 daniach przestoju czy aku trzyma w ogóle prąd i sprawdzę czy i w ogóle spadła wydajność aku po takim przestoju. Aku zakupiłem w zeszłym roku chyba w kwietniu, jest to aku kwasowe, suche.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
To ze masz nowy akumulator , nie znaczy ze sie nie zepsul. Ja mialem prostownik z Lidla tez z diodami i uwierz mi to jest badziewie, kupilem za 2 funty starego rumpa i laduje az milo, Sprawdz tez ,czy na wylaczonym zaplonie nie pobiera gdzies pradu i rozladowuje aku.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Czyli jakie? Kwas to płyn, żel to żel, jeśli suche - to jakie ?eneron pisze:Dziwna sprawa wynikła. Ładowarka, która ładowała aku (doladowywała) około 1,5h ładowała.... od godziny 19 wczorajszego dnia do godziny.... 17 dzisiejszego dnia !! Od 19 wieczorem aż do dziś do 7 rano jakby NIC sie nei naładowało, z 7 lampek świeciło tylko 2 po podpięciu ładowarki, dziś rano o 7 zachodzę do garażu i nadal 2 diody się świeciły !! Ładowało się cała noc bez przerwy ! Dopiero około godziny 17 zaświeciło się wszystkie 7 lampek, że aku jest naładowane.
Wykluczyłem usterkę moje ładowarki (roczna Ctek) pożyczając od kumpla ładowarkę na full wypasie, która pokazuje na bieżąco jakim prądem łąduje i na bieżąco wyświetla jaki prąd w danej chwili ma aku. PO naładowaniu ładowarka wyświetliła 13,8V , po przekręcaniu zapłonu (światła automatycznie się zapalają) i włączeniu się wtrysków napięcie na aku spadło do poziomu 12.1V, moto odpalilo na dotyk, no i udało się nastawić zegarek !
Wiem, że brzmi to dziwnie, ale jestem trzeźwy i samemu jest mi w to ciężko uwierzyć. CO mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziś motocykla nie wyciagalem z garażu, jutro i po jutrze też nie bee ruszał ,zobaczę czy po tych prawie 3 daniach przestoju czy aku trzyma w ogóle prąd i sprawdzę czy i w ogóle spadła wydajność aku po takim przestoju. Aku zakupiłem w zeszłym roku chyba w kwietniu, jest to aku kwasowe, suche.
W jaki sposób wykluczyłeś usterkę swojej ładowarki, skoro twoja nie naładowała, a kumpla naładowała ?
A po drugie - występują tu dwa elementy, jeden z nich ( lub oba - nieprawdopodobne, ale niewykluczone ) jest uszkodzony - drogą eliminacji należy wykluczyć zły.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Aku kwasowe suche to takie, w którym tuż po kupnie wlewasz ze specjalnego pojemnika kwas i ponoć ten kwas ma wsiąknąć w płytki (nie wiem, przy wyjmowaniu nie pomyślałęm aby go potrząsnąć i sprawdzić czy ten kwas jest w stanie płynnym czy po prostu został wchłonięty w płytki (?)
Ładowarka moja nałądowala praktycznie po 17 godzinach, z czego w ostatniej godzinie 2 ostatnie diody sygnalizujące już max naładowanie zaświeciły się. Po tym fakcie podłączyłem kumpla ładowarkę i też pokazała full. Najważniejsze to, że po długim postoju, moto pali teraz na dotyk, zegarek nastawiłem bez żadnego problemu
Ładowarka moja raczej chińskim badziewiem z lidla nie jest, ctek mxs 5.0.
Natomiast kumpla z marketu za 45 zł
Póki co wszystko działa, zobaczymy jak po dłuższej jeździe motocykl będzie odpalał.
Ładowarka moja nałądowala praktycznie po 17 godzinach, z czego w ostatniej godzinie 2 ostatnie diody sygnalizujące już max naładowanie zaświeciły się. Po tym fakcie podłączyłem kumpla ładowarkę i też pokazała full. Najważniejsze to, że po długim postoju, moto pali teraz na dotyk, zegarek nastawiłem bez żadnego problemu
Ładowarka moja raczej chińskim badziewiem z lidla nie jest, ctek mxs 5.0.
Natomiast kumpla z marketu za 45 zł
Póki co wszystko działa, zobaczymy jak po dłuższej jeździe motocykl będzie odpalał.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Czyli akumulator normalny, kwasowy, sprzedawany w stanie suchym, suchoładowany. Przy tego typu akumulatorach ważnym jest, aby po nalaniu kwasu odczekać z pierwszym ładowaniem kilka godzin.eneron pisze:Aku kwasowe suche to takie, w którym tuż po kupnie wlewasz ze specjalnego pojemnika kwas i ponoć ten kwas ma wsiąknąć w płytki (nie wiem, przy wyjmowaniu nie pomyślałęm aby go potrząsnąć i sprawdzić czy ten kwas jest w stanie płynnym czy po prostu został wchłonięty w płytki (?)
Ładowarka moja nałądowala praktycznie po 17 godzinach, z czego w ostatniej godzinie 2 ostatnie diody sygnalizujące już max naładowanie zaświeciły się. Po tym fakcie podłączyłem kumpla ładowarkę i też pokazała full. Najważniejsze to, że po długim postoju, moto pali teraz na dotyk, zegarek nastawiłem bez żadnego problemu
Ładowarka moja raczej chińskim badziewiem z lidla nie jest, ctek mxs 5.0.
Natomiast kumpla z marketu za 45 zł
Póki co wszystko działa, zobaczymy jak po dłuższej jeździe motocykl będzie odpalał.
Co do ładowarki - nowoczesne, skomplikowane ładowarki mają problem z ładowaniem głęboko rozładowanych akumulatorów. Układ logiczny uznaje napięcie jako zbyt niskie - czyli uszkodzenie i dlatego tyle to trwa. Czasem pomaga wstępne ładowanie zwykłą, najprostszą ładowarką.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
no i DUPA !
Aku słabnie w oczach, jeszcze rano na gorącym silniku odpalał od strzała teraz na rozgrzanym przycina się.
Muszę sprawdzić czy jest ładowanie i czy aku trzyma pod obciążeniem
A jakie są objawy padającego (padniętego) regulatora napięcia ?
Aku słabnie w oczach, jeszcze rano na gorącym silniku odpalał od strzała teraz na rozgrzanym przycina się.
Muszę sprawdzić czy jest ładowanie i czy aku trzyma pod obciążeniem
A jakie są objawy padającego (padniętego) regulatora napięcia ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
... brak ładowania może mieć kilka przyczyn:
- zwarcie (awaria) alternatora
- zaśniedziałe kostki połączeniowe ... alternator -> regulator, regulator ->przekaźnik rozrusznika , sam przekaźnik może również blokować przepływ prądu przez upalone styki (odpowiada również za załączenie ładowania aku )
- uszkodzenie regulatora
...więc warto poczytać :
1) http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 561#p46938
2) http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =90#p55204
, a padający regulator nie podaje napięcia o wartościach wymaganych czyli pow. 13.5V ale obniżony prąd ładowania może mieć kilka przyczyn .. j/w.
- zwarcie (awaria) alternatora
- zaśniedziałe kostki połączeniowe ... alternator -> regulator, regulator ->przekaźnik rozrusznika , sam przekaźnik może również blokować przepływ prądu przez upalone styki (odpowiada również za załączenie ładowania aku )
- uszkodzenie regulatora
...więc warto poczytać :
1) http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 561#p46938
2) http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =90#p55204
, a padający regulator nie podaje napięcia o wartościach wymaganych czyli pow. 13.5V ale obniżony prąd ładowania może mieć kilka przyczyn .. j/w.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Byłem dziś u "elektryka", zmierzył ładowanie i wyszło, że trzymając cały czas 3 tys obr, wskaźnik pokazywał jak ładowanie rośnie z poziomu 12,3V w ślimaczym tempie do poziomu 13,7V później zatrzymało się na tym poziomie i zaczęło spadać stopniowo do poziomu 12,1V, następnie wzrosło do poziomu 12,7 i już tak zostało do ponownej przygazówki gdzie na chwilę wskoczyło na 12,9V.
Teraz pytanie, kupować ori regulator (381 zł), który jak mi powiedziano i tak prędzej czy później padnie czy może szukać regulator od Yamahy (od Yamahy około 110zł), który ponoć jest wieczny ale trzeba coś tam w nim przerobić, inaczej kabelki polutować czy coś - nie mam bladego pojęcia bo na elektronice nie znam się nic a nic, dla mnie to jest czarna magia Kolega przerabiał w CBR XX z regulatorem od Yamahy....
Kupując regulator ori, sam go wymienię ? Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem jak jest on zamontowany i czy jest na wtyczkę czy kabelki są jakoś na stale polutowane ?
Czy ktoś z Was może przerabiał temat z regulatorem zamiennikiem od innego motocykla ?
Po przejechaniu 10 km regulator mam ledwo ciepły kilka tyg temu po 7 - 8 sek nie dało się go dłużej obejmować dłonią bo parzyło.
Niech mi ktoś wyjaśni, jaka jest różnica w regulatorze w SD01 i SD02? Do SD01 to tylko 95 zł do SD02 "tylko"300 zł (ceny z Allegro)
Teraz pytanie, kupować ori regulator (381 zł), który jak mi powiedziano i tak prędzej czy później padnie czy może szukać regulator od Yamahy (od Yamahy około 110zł), który ponoć jest wieczny ale trzeba coś tam w nim przerobić, inaczej kabelki polutować czy coś - nie mam bladego pojęcia bo na elektronice nie znam się nic a nic, dla mnie to jest czarna magia Kolega przerabiał w CBR XX z regulatorem od Yamahy....
Kupując regulator ori, sam go wymienię ? Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem jak jest on zamontowany i czy jest na wtyczkę czy kabelki są jakoś na stale polutowane ?
Czy ktoś z Was może przerabiał temat z regulatorem zamiennikiem od innego motocykla ?
Po przejechaniu 10 km regulator mam ledwo ciepły kilka tyg temu po 7 - 8 sek nie dało się go dłużej obejmować dłonią bo parzyło.
Niech mi ktoś wyjaśni, jaka jest różnica w regulatorze w SD01 i SD02? Do SD01 to tylko 95 zł do SD02 "tylko"300 zł (ceny z Allegro)
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
JUPI !!! Działa wszystko Z kumplami w garażu doszliśmy co było przyczyną niedoładowywania, brak masy tzn słaba masa i stopiony przewód, który raz łączyła a raz nie. W sumie w usunięciu usterki pomagał mi kumpel, który jest mężem Policjantki, która po 3 min od opuszczenia garażu zatrzymała mnie za prędkość (na ogr. do 40 miałem 80).
Przesympatyczna Pani podarowała mi i puściła wolno
Także zaoszczędziłem 400złna regulatorze i 400 zł na mandacie
I jak tu nie lubić poniedziałku 13stego ???
Przesympatyczna Pani podarowała mi i puściła wolno
Także zaoszczędziłem 400złna regulatorze i 400 zł na mandacie
I jak tu nie lubić poniedziałku 13stego ???
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Re: Nie da się nastawić zegarka SD02
Oj długo i miło będziesz wspominał ten dzień... cieszę się z razem z Tobą