Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#196 Post autor: james »

Tak, masz trzy żółte przewody i musisz sprawdzić wszystkie kombinacje (1-2, 2-3, 1-3). Nie ma znaczenia czy sprawdzisz 1-2 czy 2-1 - czerwony do jednego, czarny do drugiego.

Masz jeszcze dwie masy do wyczyszczenia w motocyklu:
-masa przy regulatorze (dwa zielone przewody zakończone oczkiem),
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).

Obie są wyczyszczone?

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#197 Post autor: Swiezak »

Masa przy regulatorze wyczyszczona
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).
Poszukam i oczyszczę.

Ogólnie to wszystkie styki, masy itp wyglądają nieźle, nie sa zaśniedziałe czy nadpalone ale i tak co tylko mogę to czyszczę i zabezpieczam sprayem do tego przeznaczonym

James jeszcze raz wieeeeeelkie dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#198 Post autor: james »

Nie ma sprawy :)

Jeśli dalej będzie coś nie tak, to dla świętego spokoju możesz sprawdzić alternator i regulator - opis znajduje się w serwisówce.

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#199 Post autor: Swiezak »

Podłubałem dzisiaj trochę przy Viadrze. Poprawiłem połączenia w miejscu starej kostki.
Zimny silnik przed "dłubaniem"
obroty jałowe bez świateł: 14,56V
obroty jałowe wł. światła mijania: 14,4V
5000 światła mijania: 14.3V
5000 światła drogowe: 14.1-14,2V

Po nagrzaniu napięcie trochę spadło mniej więcej o 0.3-0.5V

Po poprawkach na ciepłym silniku przy wyższych obrotach niezależnie od tego jakie światła są włączone napięcie wynosi 14.4V ale na jałowym przy zapalonych światłach mijania pokazuje nieraz okolice 14V, nieraz 13.7V a najmniej 13.15V...

Sprawdziłem też żółte przewody idące do kostki regulatora. Między wszystkimi jest równe napięcie 23V (22,7V)
Między ramę a regulator dałem pastę termoprzewodzącą i nad regulatorem założyłem wentylatorek. Regulator nie grzeje się.
Sprawdziłem też działania mostka i bez mostka wyniki były gorsze więc mostek działa
Czy tak jest ok i mogę jeździć bez większego stresu czy jeszcze coś mogę zrobić/sprawdzić/usprawnić?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#200 Post autor: james »

Swiezak pisze:Po poprawkach na ciepłym silniku przy wyższych obrotach niezależnie od tego jakie światła są włączone napięcie wynosi 14.4V
I tak ma być. Też miałem wątpliwość co do zmienności ładowania na jałowych - elektryk powiedział krótko: Na jałowych akumulator nie jest doładowywany.

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#201 Post autor: Swiezak »

Jeszcze raz dzięki james!
Będę co jakiś czas sprawdzał ładowanie i kontrolował czy wszystko jest ok

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#202 Post autor: james »

Polecam: http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=4234
Koszt relatywnie niewielki w stosunku do ew. strat :)
Np. coś z oferty tego producenta http://www.jsel.pl/home/sub/PL,112,wolt ... klowe.html (mam starszą wersję tego urządzenia).

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#203 Post autor: vaaks »

Może ktoś podpowiedzieć jak znaleźć, z której strony podejść do połaczenia masy akumulatora do - jak tu pisaliście - silnika?

Odpaliłem dziś maszynę, by posprawdzać ładowanie. I oto rezultat:
Oczywiście pomiar na wszystkich światłach jak to w SD2
wolne - 13,8V
3000 - 13,8V
5000 - 13,8V
co sądzą o tym doświadczeni ?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#204 Post autor: james »

Ściągasz siedzenie, odkrecasz prawe wypełnienie (4 śruby imbusowe) - przewód od masy jest przykręcony do bloku silnika, za napinaczem rozrządu.
Ładowanie takie jak u mnie bez mostka. Generalnie występuje spadek napięcia w układzie i można nieco odciążyć regulator mostkując go z akumulatorem :)

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Regulator napięcia

#205 Post autor: janki5 »

Kolego vaaks , mam dokładnie tak samo ,ale w pierwszym viaderku miałem coś koło 14,4 - 14,7 .

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#206 Post autor: vaaks »

janki5 zastanawia mnie czy w SD2 od 2007r. nie wstawiano regulatora dającego takie napięcie. Wykonałem przegląd instalacji - nie było co czyścić - użyłem środka do styków i nic się nie zmieniło. Napięcie jest stabilne niezależnie od obrotow. Po wyłączeniu świateł na voltomierzu było 14,1 V. Ze światłami utrzymuje się na 13,8 V.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Regulator napięcia

#207 Post autor: janki5 »

Tak przy okazji sprawdziłem przeczyściłem i napięcie równe czy na wolnych czy przy 5tyś 13,7 V , chyba nie ma co kombinować .

Motokris998
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2015 5:52 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Regulator napięcia

#208 Post autor: Motokris998 »

Witam, po przejechaniu ok 200 km zgasilem motocykl po czym za 3 min chcąc go odpalić okazało się że rozładował się akumulator, podłączyłem go na chwile i odpaliłem moto, sytuacja powtórzyła się gdy wróciłem, akumulator jest nowy dlatego od razu pomyślałem o ładowaniu i okazało się że go nie ma :( po sprawdzeniu u mechanika - elektryka wina padła na regulator napięcia. Stwierdził żebym kupił jakiś większy regulator np od Hondy CBR 900, żeby miał większy obszar chłodzenia, znalazłem akurat od Hornet 900 i go zamówiłem, jak patrzyłem na stronie zamienników to według nich regulator jest taki sam w obu motocyklach, czy ktoś z was może już przerabial taki przypadek, w sensie stosował regulator z innego motocykla?

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: Regulator napięcia

#209 Post autor: messix »

Regulator moze byc nawet od żuka, kwestia odpowoedniego podlaczenia :P

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Regulator napięcia

#210 Post autor: next22 »

Z tym żukiem to tak nie do końca :)
Ale motocyklowy może być każdy 3 fazowy może być od CBR może być od horneta
Pewnie nawet wtyczka będzie pasować


Paweł.
A w sercu zawsze XL600V :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”