Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#181 Post autor: Swiezak »

Podbijam temat
Wymieniłem regulator na nowy ducati energia.
Ładowanie cały czas w okolicach 14V więc chyba jest ok.
Regulator napięcia po 10minutach jest bardzo bardzo ciepły mimo ujemnej temperatury w garazu...
Co robic?
Zrobic dodatkowa mase od śruby mocującej regulator do minusa w aku?
Lutowanie kostek w planach
Co jeszcze sprawdzić, zrobić aby nie zniszczyć nowego regulatora?

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Regulator napięcia

#182 Post autor: next22 »

Zapal światła załącz manetki.
A w sercu zawsze XL600V :)

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#183 Post autor: Swiezak »

Światła były włączone i przełączałem co jakiś czas na "długie"

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#184 Post autor: james »

+Bezpośrednie połączenie aku z regulatorem (na plusie bezpiecznik 10A z tego co pamiętam)
+Polutowanie kostki regulator-alternator
+Założenie wentylatora na regulator
+Wyczyszczenie kostki przekaźnika rozrusznika (tam gdzie bezpiecznik główny/30A)

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#185 Post autor: Swiezak »

Mam pytanie odnośnie "mostka"
Rozcinam kable przed kostka regulatora i na czerwonym przewodzie robię rozgałęzienie gdzie jeden przewód idzie bezpośrednio do + na akumulatorze? Czy na tym przewodzie zakładam jakis bezpiecznik?

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Regulator napięcia

#186 Post autor: Jimi »

Witam może ktoś podrzucić jak ten mostek zrobić? Mam oprawkę na 15A ale które dokładnie jedna końcówka oprawki bezpiecznika na + (może być przekaźnik rozrusznika?) a które konkretnie kable maja być połączone od regulatora?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#187 Post autor: Swiezak »

Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik.
Mostek to bezpośrednie wyprowadzenie przewodów z kostki regulatora (+ i - prądu stałego) na akumulator. Hardkorowe chłopaki stosują go bez bezpiecznika, ale lepiej założyć :p
Jutro albo w niedziele będę to robił w ten sposób. Plus to czerwony, zielony to minus. Przynajmniej tak mi sie wydaje i tak mam zamiar to zrobić. Mam nadzieję że nic nie spale

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Regulator napięcia

#188 Post autor: Jimi »

Czyli aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem:
- od przekaźnika (tam wchodzi czerwony z reglera) przykręcam przewód na którym jest oprawka bezpiecznika 15A i to leci bezpośrednio na + akumulatora
- od zielonego przewodu doczepiam przewód który idzie bezpośrednio na - akumulatora

tak? Bo ja z prądu to jestem ciemny jak tabaka w rogu....
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#189 Post autor: james »

Jimi pisze:Czyli aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem:
- od przekaźnika (tam wchodzi czerwony z reglera) przykręcam przewód na którym jest oprawka bezpiecznika 15A i to leci bezpośrednio na + akumulatora
- od zielonego przewodu doczepiam przewód który idzie bezpośrednio na - akumulatora

tak? Bo ja z prądu to jestem ciemny jak tabaka w rogu....
Ten czerwony, o którym piszesz (od regulatora) jest w kostce 4-pin, wpiętej w przekaźnik. Nie polecam rozcinać tu przewodów, polecam natomiast wyczyścić konektorki :)
Może użyłeś skrótu myślowego - przykręcam - ale jeśli przykręcisz plus z aku do przekaźnika to nic nie zyskasz, bo to ten sam obwód. Musisz wypiąć 5 pinową kostkę z regulatora:
-3 żółte przewody - fazy alternatora / nie ruszamy,
-1 czerwony - plus z regulatora / przykręcamy do klemy aku lub przekaźnika; tutaj bezpiecznik na przewodzie,
-1 zielony - minus z regulatora / masujemy bezpośrednio z minusem na aku.

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#190 Post autor: Swiezak »

Wyciąłem kostkę i polutowałem żółte przewody. Zrobiłem mostek.
Napięcie na akumulatorze było cały czas ponad 14V
Pojeździłem trochę, zmierzyłem napięcie i spadło poniżej 14V...(obroty 4-5tys i zapalone mijania)
Słabo zlutowane przewody czy co?
Dla pewności zdejmę chyba raz jeszcze bak i będę próbował lepiej zalutować przewody.

Można zrobić tak, że przewody ze sobą skręcę i zaleję cyną czy nie powinno się tak robić? Nie umiem chyba odpowiednio lutować i mam wątpliwości co do połączeń które zrobiłem :why:

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#191 Post autor: vaaks »

Włączone odbiorniki pobierają prąd, a więc musi wystąpić spadek napięcia i niczym dziwnym jest że przy włączonych światłach i uruchomionym silniku nap. jest poniżej 14V. Nic już nie grzeb, bo lepsze jest wrogiem dobrego.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#192 Post autor: james »

Swiezak pisze:Napięcie na akumulatorze było cały czas ponad 14V
Na rozgrzanym silniku przy 5 tys. obrotów?
Swiezak pisze:Słabo zlutowane przewody czy co?
Dla pewności zdejmę chyba raz jeszcze bak i będę próbował lepiej zalutować przewody.
Zmierz napięcie w miejscu starej kostki (przed lutem) i na regulatorze - będą identyczne = brak strat na połączeniu.

Sprawdzałeś stan kostki przekaźnika rozrusznika (bezpiecznik 30A)?
Do ilu V spada napięcie na światłach mijania przy 5 tys. obrotów? U mnie jest 14.4-14.5V

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#193 Post autor: Swiezak »

Przez jakiś czas na rozgrzanym przy 5000 bylo jakies 14.4 (wlaczone swiatla chyba nawet drogowe)

James mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak zmierzyć napięcie w miejscu starej kostki tzn co gdzie przyłożyć żeby sprawdzić czy jest ok

Styki gdzie jest bezpiecznik 30A wygląda ok, niedawno je czysciłem
Jutro napisze jakie obecnie jest ładowanie ale wczoraj jak na szybko patrzyłem to ciągle było poniżej 14V nawet przy 5000...

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#194 Post autor: james »

Jak zmierzyć - ustawiasz multimetr na prąd zmienny, robisz pomiary parami na żółtych przewodach (stara kostka; przed lutem, bliżej alternatora) - wszędzie powinno być prawie równo (+/- 1V). Później idziesz do regulatora i wykonujesz pomiar na żółtych przewodach w kostce, też parami - wartości powinny być identyczne jak w przypadku miejsca "starej kostki".

Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).

Swiezak
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Regulator napięcia

#195 Post autor: Swiezak »

Dzięki wielkie!
" robisz pomiary parami na żółtych przewodach"
Czyli "plus" czerwony kabelek z multimetra przykładam do jednego żółtego przewodu, a "minus" czarny kabelek do drugiego żółtego tak?
Sory że tak dopytuję o wszystko i męczę ale nie znam się zbytnio na elektryce, a chce naprawić to sam i nic przy okazji nie popsuć :why:

Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).


Mostek działa bo sprawdzałem czy jest różnica i było ok. Mostek podnosił ładowanie.
Na dniach jak znajdę chwilę to pozapisuję jakie jest ładowanie w zależności od obrotów i zapalonych świateł.
Dzięki wielkie za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”