Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sie 18, 2019 10:48 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lip 11, 2017 2:13 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 651
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
No i stało się - regulator padł. :( Dobiły go wysokie temperatury w Czarnogórze, ale i tak się cieszę, że nie padł 2tys. km od domu.
Szukam teraz czegoś w zastępstwie, nie chcę kupować używki, bo nie wiem co kupię. Możecie coś doradzić do SD2 2007r.?
:(

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 11, 2017 9:04 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 09/10/2016 o 18:31
Posty: 59
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000VA
Rocznik: 2008
Witam ja ud dłuższego czasu jeżdżę na regulatorze od gościa z Rzeszowa http://www.reg_mot.republika.pl/index.htm i przyznam że niezły regulator trzyma sztywno napięcie, grzeje się bo się grzeje ale nic się puki co nie stało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lip 13, 2017 8:48 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 651
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
Problem rozwiązany - wymiana regulatora. Regulator SD02 ma symbol FH008AB. Prąd do 50A. Występuje w wielu motocyklach
HONDA 1000 CBR RR FIREBLADE (SC57/SC59A) 2006/2007
HONDA 1000 CBF 2006/2009
HONDA 1000 CBF ABS 2006/2009
HONDA 250 NSS FORZA EX (MF08) 2005/2007
HONDA 250 NSS FORZA X (MF08) 2005/2007
HONDA 600 CBR RR / ABS (PC40A/PC40E/PC40C/PC40F) 2007/2012
HONDA 700 XL V TRANSALP 2008/2013
HONDA 700 XL V TRANSALP ABS 2008/2013
Różnica jest tylko w końcowych literkach.
Ja zastosowałem od CBF 1000 z symbolem FH008CE
Różnią się długością przewodów i jedną wtyczką, stąd inne oznaczenie modelu CE
Przedłużyłem przewody ( dałem nowe - stare były wyraźnie przegrzane ) wykorzystując stare wtyczki. Niestety konektory japońskie i u nas w sklepach niedostępne - sporo pracy, aby dało sie stare wykorzystać, lutując przewody.
Wszystko wróciło do wartości serwisowych.
Koszt używki w doskonałym stanie z rozbitka po 11k km - 130 zł i kilka zł za przewody. Zaoszczędzone kilkaset zł.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 14, 2017 8:13 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1191
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 15, 2017 4:56 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 651
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
melon1968 napisał(a):
Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.


Wystarczy kontrolować wskazania woltomierza, a to dzięki woltomierzowi wykryłem fakt uszkodzenia regulatora. Wskazania nie zmieniały się ze zmianą obrotów, a wraz z nagrzewaniem się spadały z 13,0 V do 11,9 V. to zmusiło mnie do przyjrzenia się i wykrycia problemu.
A więc montujcie woltomierze, aby sie nie zdziwić w trasie brakiem prądu.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 15, 2017 10:21 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 23/08/2013 o 16:31
Posty: 103
Lokalizacja: Śrem
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Dokładnie tak Vaaks :) voltomierz robi robote i trzeba go mieć w zasięgu wzroku :isok:


Załączniki:
Photo0424.jpg
Photo0424.jpg [ 167.36 KiB | Przeglądane 2181 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 28, 2018 4:56 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/11/2015 o 17:27
Posty: 18
Lokalizacja: Kolbudy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Witam
Podtzuci ktoś lz Was linka do jakiegoś sklepu w sieci z regulatorem firmy Ducati? Szukam i albo już nie ma albo nie umiem szukać. A moze ktoś z Was ma na zbyciu takowy? Wozil na zapas i mu już nie potrzebny... jak co to proszę o kontakt lub info ze stroną.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 30, 2018 12:50 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 442
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
To taki przykład :)
nie znam sklepu nie znam regulatora :
http://www.grewel-moto.pl/produkty/2752-434400300.aspx

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 30, 2018 2:07 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/11/2015 o 17:27
Posty: 18
Lokalizacja: Kolbudy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Next22 na ten przykład akurat trafiłem. Szkoda, że nie dostępny. Jakby ktoś miał aktualne przykłady to będę wdzięczny. Pytanie czy ktoś wie jaka jest jakość tych regulatorów DZE. Sa droższe od ducati ale czy równie niezawodne jak one czy jak chinszczyzna za 70 pln.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 30, 2018 10:24 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
płock1964 napisał(a):
BAJO napisał(a):
WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)



Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.

Sprawdzenie obwodu ładowania w moto


1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl

Kolego co do punktu 2 to chyba nie sa prawidłowe wartości 2,5 A ? to powinny być wielkości rzędu dziesiątych części mA, serwisówka do SD01 podaje MAX 0,1 mA nie wiem jak w innych modelach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lip 01, 2018 10:03 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 442
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Zastanów się nad tym :
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm
chwalony na forum Afrykańskim .

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 02, 2018 9:40 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/11/2015 o 17:27
Posty: 18
Lokalizacja: Kolbudy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Tylko tu trzeba jak rozumiem dorabiać wtyczkę pod dany motocykl w moim przypadku varadero. A ja szukam regulatora na zapas w razie uszkodzenia mojego podczas jazdy za granicą. Zamówiłem regulator tourmaxa w inter cars ale ten jest bez radiatora i nie wiem jak z chłodzeniem będzie. Nie wiem jak te firmy DZE jakościowo bo cenowo trochę droższe od tourmaxa a mają radiator. W sieci nie za dużo o nich opinii i informacji.
https://4bikes.pl/p/718/145713/dze-regu ... tryka.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 03, 2018 8:15 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Kolego to jak awaryjnie to można coś takiego zastosować do podłączenia regulatora:
Link: http://pl.farnell.com/wago/222-412/terminal-block-pluggable-2pos/dp/1300511
A tak w ogóle to w sieci jest dostępnych pełno standardowych złączek elektrycznych kwestia kupienia i zrobienia dwóch kompletów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 14, 2018 2:24 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Alternator przewinięty.
Założony nowy akumulator.
Regulator stary.
Napięcie ładowania 14.08 V drogowe światła i 5k obrotów.
Na wolnych obrotach napięcie 13.66 V.
Na światłach mijania napięcie w okolicach 14.00 14.15 V niezależnie od obrotów.
Też tak macie SD02 2003 r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 17, 2018 6:41 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 09/10/2016 o 18:31
Posty: 59
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000VA
Rocznik: 2008
Witam u mnie sytuacja wygląda tak Varadero SD02 2008r niezależnie od obrotów i załączonych świateł czy nawet z podpiętym tel do ładowania pokazuje woltomierz 13.1 nie ma problemów z odpalaniem ani żadnego resetowania licznika czy coś, mogę to tak zostawić czy nie za bardzo ? zrobiłem już tak ponad 4 tys km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL