Ładowanie cz. druga PILNE

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Ładowanie cz. druga PILNE

#1 Post autor: motoendriu »

Ładowanie przy włączonych światłach i obrotach ok. 4 tys raczej w normie czyli ok. 14,5 V przy wyłączonych światłach ładowanie na klemach wzrasta grubo do ponad 18 V, Na wolnych obrotach 12,8 - 13,5V, jest różnie. Dodam, że dzisiaj padł nowy akumulator. Po odpaleniu na prostowniku i przejechaniu ok. 20 km aku się podładował ale po postoju kilkunastu minut znów padł. Diagnoza: Walnięty regulator napięcia, który przy okazji rozładowuje aku. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę. PILNE z tego względu, że za kilka dni mam zrobić "kupę" km.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#2 Post autor: melon1968 »

Regulator pewnie padł ale nie wwiem czy nie uszkodził akumulatora.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#3 Post autor: motoendriu »

melon1968 pisze:Regulator pewnie padł ale nie wwiem czy nie uszkodził akumulatora.
Co masz na myśli z tym uszkodzeniem alternatora
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#4 Post autor: michalwnuk4 »

motoendriu pisze:
melon1968 pisze:Regulator pewnie padł ale nie wwiem czy nie uszkodził akumulatora.
Co masz na myśli z tym uszkodzeniem alternatora
akumulatora :) ladujac akumulator wiekszym pradem mozna go nieodwracalnie uszkodzic

bigwaldi
Udaje motocyklistę
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#5 Post autor: bigwaldi »

czy ma ktoś jakąś książkę serwisową, żeby sprawdzić na 100 % jakie powinno być ładowanie ?

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#6 Post autor: Yanek »

bigwaldi pisze:czy ma ktoś jakąś książkę serwisową, żeby sprawdzić na 100 % jakie powinno być ładowanie ?
Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.

Sprawdzenie obwodu ładowania w moto


1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#7 Post autor: motoendriu »

Yanek pisze:
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto

Sprawdzone. Padnięty regulator na bank a przy okazji nowy akumulator, który być może trochę jeszcze posłuży. Na pewno nie trzyma tak prądu jak nowy ale po dniu może dwóch silnik odpali. Napięcie po dniu na aku spada do 12,8V więc szału nie ma. Już szukam na forum wskaźnika ładowania aku. Gdzieś ktoś coś takiego ala wyświetlacz montował na zegarach.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#8 Post autor: vaaks »

motoendriu nie jest to szczyt techniki, ale robi swoje, miałem to w drag starze, poczytaj http://allegro.pl/polski-miniaturowy-ws ... 16737.html. Jest tego trochę na alledrogo.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#9 Post autor: motoendriu »

Już zakupiony. http://allegro.pl/woltomierz-samochodow ... 38629.html Mam nadzieję, że do środy przyjdzie razem z regulatorem bo inaczej z czwartkowego wyjazdu w Polsze nici.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#10 Post autor: vaaks »

Wrzuć fotkę jak zamontujesz. Fajny.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#11 Post autor: motoendriu »

vaaks pisze:Wrzuć fotkę jak zamontujesz. Fajny.
Się zrobi. :isok:
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#12 Post autor: motoendriu »

Obrazek

No i zrobione. Tyle, że na pstryczek bo na szybkiego. Na jesień przy serwisie moto, w miejsce pstryczka wejdzie przekaźnik. W czasie jazdy na światłach miernik wskazuje 14,1 - 14,2V, bez świateł 14,6 - 14,7V. Akumulator trochę odżył i bez problemu odpala po kilku dniach. Musiał się napić trochę wody destylowanej bo jakoś wyparowała z przegrzania. Nie doczytałem i okazuje się, że nie ma regulacji przyciemniania wyświetlacza więc może a nie musi w nocy dawać po oczach. Ma za to ustawianie wskazania więc jak go podepnę bezpośrednio pod stacyjkę bez przekaźnika to mogę zaniżanie wskazania zwiększyć potencjometrem bez dodawania w pamieci cyferek. Najprościej mówiąc oszukam miernik tylko na wyświetlaczu czyli pokaże tyle co powinien. Oczywiście trzeba będzie go zsynchronizować z miernikiem podłączonym pod akumulator.
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2015 7:18 am przez motoendriu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#13 Post autor: Riczi »

Całkiem fajny, ale fakt że oczojebny.
W nocy niestety może być katastrofa

farba11
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 13, 2015 9:39 pm
Imię: przemek
Marka motocykla: varadero
Model: sd01
Rocznik: 0

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#14 Post autor: farba11 »

Witam Panowie możecie mi powiedzieć
Ładowanie na wolnych mam 14.4 po dodaniu gazu na około 5000 tys ładowanie spada do 14.1
Tak ma być czy regulator odmawia posłuszeństwa.

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#15 Post autor: szuler »

Tak jest OK :)
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”