Cewka alternatora?

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jakubek123
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 99

Cewka alternatora?

#1 Post autor: Jakubek123 »

Witam wszystkich. Posiadam varadero 1000 SD01 z 2001 roku , dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie ładowania akumulatora bo dość często miałem problem z odpaleniem po dłuższej przerwie od jeżdżenia (słaba bateria) , aku wymieniłem w zimie temu tez chciałem posprawdzać czy aby problem nie leży w regulatorze etc..
Wynik moich poszukiwań jest taki ze napięcie przy 5000 obr. na włączonych długich światłach wynosi 12.2-12.5V więc wydaje mi się ze trochę niskie ale w normie według serwisówki (napięcie przy wyłączonym silniku 12.2V). Kolejnym krokiem było sprawdzenie napięcia jakie wychodzi prosto z alternatora i tu pojawił się problem na dwóch cewkach napięcie było okej od 20 do 60 V prądu zmiennego, proporcjonalnie do obrotów. a na jednej nic... pytanie czy to normalne? jeśli nie to jakie wyjścia mam... wymiana całego alternatora ? jakieś przewinięcie? jest kto kto się takim czymś trudni? ile takie przyjemności mniej więcej kosztują? ;)
Pozdrawiam wszystkich , z góry dzięki z a jakieś cenne porady ;)

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Cewka alternatora?

#2 Post autor: next22 »

Do przewinięcia
Szukaj kogoś koło domu kto przewija silniki

Paweł.
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Cewka alternatora?

#3 Post autor: płock1964 »

Poczytaj np.: tu:

http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=4&t=6158

Masz tam namiary na fachmana, miewa już gotowe.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
Jakubek123
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 99

Re: Cewka alternatora?

#4 Post autor: Jakubek123 »

Dzięki dzięki, za kilka dni wyjmuje alternator i najprawdopodobniej pojedzie do fachowca w Jastrzębiu ;)
dam znać po wszystkim jaki będzie finał. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jakubek123
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 99

Re: Cewka alternatora?

#5 Post autor: Jakubek123 »

No i temat zakończony pozytywnie. Alternator przewinięty , ładowanie 14.6-14.4 V. Szczególnie polecam speca od alternatorów z Jastrzębia , masa informacji przy zakupie i do zakończenia sprawy cały czas kontakt z tym gościem miałem żeby doprowadzić wszystko do takiego stanu. Tak ze z tematem prądu w motocyklu można śmiało do niego bić ;) pozdrawiam

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

Re: Cewka alternatora?

#6 Post autor: borys »

Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Cewka alternatora?

#7 Post autor: LukasW »

Cienkie masz to ładowanie , powinno być przynajmniej 14V na światłach najlepiej pomiędzy 14-15V

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Cewka alternatora?

#8 Post autor: płock1964 »

borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Cewka alternatora?

#9 Post autor: melon1968 »

borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

Re: Cewka alternatora?

#10 Post autor: borys »

płock1964 pisze:
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
Dzięki za pomoc jeśli dobrze trafiłem to wczoraj rozczepiałem wtyczkę pod lewą tylną owiewką. Czy to ta wtyczka na kablu do regulatora? Jeśli tak to była w dobrym stanie. Jutro przeprowadzę pomiary.

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

Re: Cewka alternatora?

#11 Post autor: borys »

melon1968 pisze:
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.
O to mnie trochę pocieszyłeś. Martwi mnie jednak że jazda z dodatkowym oświetleniem w trasce rozładuje mi aku. Zauważyłem też, że pokrywa alternatora jest gorąca w porównaniu z prawą. Nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem a to moje trzecie viadro. Też tak macie rocznik moto 2006

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Cewka alternatora?

#12 Post autor: melon1968 »

Alternator w viadrze jest cienki 420W.Jak włączę halogeny też mam 13V z haczykiem.Nie macałem dekli jak są gorące .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”