Problem z iskrą

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
drkx
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 1:25 am
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Problem z iskrą

#1 Post autor: drkx »

Witam,

Mam problem od dłuższego czasu z moją Hondą, a dzisiaj już klękła. Varadero XL 1000 2001, na 2 cylindrze cewka ma słabiutka iskrę. Objawy: raz odpalę, wszystko gra, lecę w trasę, wszystko ok. Wpadam w miasto, postoje trochę w korku i nagle jeden cylinder pada i za chwile drugi, muszę poczekać chwile, odpala i lata cały dzień. Czasami w mieście kaszlnie i jedzie bez problemow. Dzisiaj zrobiłem 2km i 2 cylinder padł całkowicie, nawet po paru godzinach pracuje tylko jeden. Cewka wymieniona, komp tez, sprawdzam inną cewka z kablem i świecą na 1 i 2 cylindrze i na 1 mam iskrę a na 2 tak słabą ze ledwo ja widzę. Rozprułem wiązkę elektryczna, szukałem jakiś wad, nie znalazłem, sprawdziłem czujnik położenia wału, daje i odpowiednie napięcie i opór. Brak mi pomysłów. p.s. zasilanie do cewki mam, sprawdziłem napięcia na oby 2 ma takie same, a iskry jak nie było, tak nie ma. Jakiś czas temu po podłączeniu z kabli chwile po kaszlał i odpalił, dzisiaj już nawet z podłączeniem do auta nie chciał 2 cylinder odpalić. Mam ten motor od 3 lat, problem pojawił się po miesiącu od zakupu, kiedy stałem w korku, stracił moc i padł, odpaliłem bez problemu i dalej w drogę. Ale problem się nasila, jak odpalę i szybko wyskocze w trase, to bylo ok, jak pochodzil pod domem za dlugo to padal za chwile i tylko kable, a dzisiaj juz kable nie pomogly. Akumulator tez nowy i ładowanie mam idealne (zamontowałem wskaźnik ładowania).

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Problem z iskrą

#2 Post autor: Kris »

Cześć kolego :) u mnie podobnie wyglądało kiedyś,ale winna była pompa paliwa a własciwie wypalone styki :)) pewnie się mylę ale co ci szkodzi zajrzeć ;) pozdrawiam

drkx
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 1:25 am
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Problem z iskrą

#3 Post autor: drkx »

Dzięki za odpowiedz, pompa była pierwszą jaką sprawdziłem, choć nie wiem co się dzieje wewnątrz tej pompy, na zewnątrz sprawdziłem styki, jako i samą pompę. Wszystko działa, mam znajomego mechanika i jak na razie też się łapie za głowę.

Temat zamykam, odłączyłem pompę paliwa i iskra wróciła, dzięki Kris, pompa sama z siebie działa, widocznie w środku coś się dzieje niepokojącego, bo osłabia iskrę do tego stopnia, że przestaje palić na jeden gar, albo w ogóle jak 10 min temu.

Pozdrawiam...

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Problem z iskrą

#4 Post autor: Kris »

Dokładnie kolego :) wymień styki w środku pompy,koszt ok 65pln i zobaczysz że wszystko wróci do normy :)) pozdrawiam :isok: ps.daj znać jak już to ogarniesz :)

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Problem z iskrą

#5 Post autor: motoendriu »

Dziwne ale prawdziwe. Też stawiam na stycznik pompy. Miałem podobne objawy.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

drkx
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 1:25 am
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Problem z iskrą

#6 Post autor: drkx »

Pompa paliwa dzisiaj przyszła, podłączyłem i lata jak nówka, 28E z ebaya, tylko kable trzeba przedłużyć, wtyczka pasuje, 2 lata gwarancji, myślę że cena dobra, sprzedanych ma ponad 50 sztuk, same pozytywy, będzie śmigać. Dzięki za odpowiedź, p.s. ładowanie podskoczyło o 1V, wymieniłem regulator napięcia jakiś czas temu, ale ładowanie na zapalonych światłach miałem około 11,5V na postoju i 12,5V podczas jazdy, teraz mam 12,8V na postoju przy zapalonych światłach i 13,5-13,8V bez świateł. Dzięki za szybką odpowiedź, jak będę miał chwilkę na tygodniu to rozbiorę pompę i z ciekawości zobaczę co się w środku dzieje. Na razie czekam na weekend i polecę w miasto zobaczyć czy wszystkie czkawki i bolączki mu przeszły, a później... trzeba normę wyrobić. Bezpiecznej...

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Problem z iskrą

#7 Post autor: Kris »

Super kolego ze wkońcu ogarnąłeś temat z pompą :isok: zobaczysz teraz już będzie git :isok2: jak rozbierzesz pompe wymień stycznik na nowy i zostaw sobie całość na czarną godzine,dla Ciebie lub dla jakiegoś kumpla :)) pozdrowionka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”