Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pt wrz 20, 2019 12:07 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 14, 2013 3:36 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 07/11/2013 o 10:27
Posty: 281
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Witam!

Czy opłaca się kupić używany scottoiler? Czytałem już na forum, że można sobie samemu zrobić oliwiarkę za ok. 100 zł (poradnik YACCO1), a używkę scottoilera można kupić za jakieś 180 zł. Czy tam ma się co zepsuć? Warto bawić się w tą używkę czy lepiej probować zrobić samemu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lis 14, 2013 4:13 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Jeśli tylko membranka w Scootolerze jest cała, nie uszkodzona, nie przerwana to poza tym nic tam się raczej nie ma prawa popsuć bo wszystko działa na zasadzie grawitacji (standardowy Scootoiler) :)

Mam Scootoilera "grawitacyjnego" i średnio jestem zadowolony bo w chłodne dni (gęsty olej = gorzej się aplikuje) łańcuch jest niedosmarowany a w upalne felga uwalona gdy olej jest dużo rzadszy i rozchlapywany przez łańcuch :S Tak, tak, wiem, że jest regulacja podawania oleju na łańcuch ale jest to uciążliwe gdyż za każdym razem trzeba się zatrzymać, zdjąć kanapę, przekręcić w na "+" lub na "-" itp a u mnie łańcuch ZAWSZE musi być "mokry".

Osobiście mam w planie kupno olejarki sterowanej elektorzaworkiem z kierownicy aby na bieżąco kontrolować ilość oleju podawanego na łańcuch w zależności od warunków atmosferycznych, trybu jazdy lub temp. otoczenia. Moim zdaniem lepiej dorzucić jeszcze trochę grosza do tych 180złi kupić olejarkę z możliwością regulacji na bieżąco z kierownicy :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 18, 2013 1:54 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 27/01/2009 o 11:12
Posty: 28
Lokalizacja: Socho
Płeć: Nie określono
Moim zdaniem "opłaca".

Jak wyżej- tam się nie ma co zepsuć. Kupiłem używkę 50kkm temu i jestem zadowolony.

Co do elektronicznego sterowania to nie próbowałem i szczerze mówiąc nie zamierzam. Żeby ustalić dawkę "z kierownicy" i tak trzeba sie zatrzymać i spojżeć na łańcuch żeby wiedzieć czy jest za mało, za dużo czy w sam raz, a zdejmowanie siodła zależy tylko od miejsca, w którym się zaworek umieści.
Używany zestaw ze zbiorniczkiem "turystycznym" (600ml) montowanym pod tablicą rejestracyjna można dostać za ułamek ceny e-scottoilera. Uzupełniam go raz do roku i nie miałem problemów z właściwym dozowaniem od jesieni na północy Europy do środka lata w Turcji czy Hiszpanii.

pozdrowienia

_________________
fred


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 19, 2013 8:30 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Dokładnie tak, popieram przedmówcę - nie ma co kombinować, bo w myśl starej zasady im prostsze tym lepsze. Jak Scott jest sprawny to cena 180 jest ok. Wężyki i inne pierdoły za grosze można wymienić i będzie lata całe śmigało. Ja odkąd założyłem scotta nie naciągałem ani razu łańcucha. Regulacji praktycznie nie dotykam i łańcuch jest cały czas "wilgotny". Od razu dorzucę, że nigdzie nie jest powiedziane, że trzeba w scott'cie stosować dedykowany olej - można lać każdy przekładniowy i gęstość dobierasz sobie dowolnie - to że producent zaleca dedykowany, to jeszcze nic nie znaczy, więc eksploatacja scotta nie jest tak droga, jak to można na niejednym forum przeczytać (na tym też).
Co do wygody, którą daje scott względem ręcznego smarowania to jest ona porównywalna z wygodą jaką daje na domowej imprezie zmywarka do naczyń :rotfl2:

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 19, 2013 5:55 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/11/2013 o 13:36
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2008
Jeżeli chodzi o scotta to ja sam kupiłem używaną wersje. Jedyne co wiedziałem o nim to, że podobno działał z tym że niby raz lepiej, a raz gorzej smarował łańcuch. Kupowałem na jednym z forów motocyklowych od inego użytkownika, którego osobiście nie znałem. Nie pamiętam ile zapłaciłem ale pewnie 200-250zł, bo więcej bym pewnie nie dał :rotfl2: . A było to 3-4 lata temu. Scott jak do mnie dotarł to został rozebrany na części pierwsze (dużo tego tam niema) i gruntownie wyczyszczony (wszystko co się dało łaczne z wężykami). Resztka oleju którym był zalany scottoiler przez poprzedniego właścicela wyglądała mi na zwykły olej silnikowy - pozbyłem się go oczywiście. Jak już złożyłem wszytko do kupy, podłączyłem do moto pod podciśnienie i wszzystko znalało się tam gdzie trzeba (przymocowany scottoiler, poprowadzone wężyki, ustawiony podajnik) zalałem go wcześniej zakupionym przez neta niebieskim orginalnym olejem do scottoilera. Z tego co podaje producent niebieski olej stosujemy od 0 do 30`C w otoczeniu, a czerwony przewidziany jest w zakresie temperatur 20-40`C.
I od tego czasu nie miałem żadnych problemów ze scottoilerem jedynie co to obserwuje czy łańcuch jest odpowiednio wilgotny, korygując to pokrętłem. I raz na długi czas dolewam do zbiorniczka oleju. Butelka, którą kupiłem z olejem starczyła mi do dnia dzisiejszego i pewnie jeszcze na jeden sezon wystarczy. Pojemność 500ml, a kosztowało coś ok 30 zł - więc nie jest to chyba dużo, a zrobiłem już ze scottem ponad 20.000 km. I wcale nie oszczędzałem dozowania.

Więc jeżeli chodzi o moje zdanie to jeżeli scottoiler jest sprawny (nie jest pęknięty, membrana cała, wężyki w komplecie) to spokojnie można sobie pozwolić na kupno używanej wersji.

Z minusów to bywa, że felga i bok opony się brudzą od oleju.

A z plusów to świat się zmienia, a podróżowanie staje się przyjemnością ;) - jeżeli nie musisz co 200-300 km kłaść się pod motor, żeby przesmarować łańcuch. A sam napęd staje się prawie "bez obsługowy". No i żadna puszcza nie wala cię się po kufrach. ;]

Pozdro

_________________
Honda Varadero XL1000VA`08 Travel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 23, 2013 12:23 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 07/11/2013 o 10:27
Posty: 281
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Wielkie dzięki za konkretne porady! :) Będę przeglądał czeluści internetu w poszukiwaniu używanego scottoilera :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 30, 2013 3:20 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 07/11/2013 o 10:27
Posty: 281
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Kupiłem używanego scottoilera, teraz tylko czekać aż paczka dotrze. Co prawda jeszcze olejarki w domu nie mam, ale już zapytam - czy przecinaliście przewód z podciśnieniem i montowaliście trójnik żeby podłączyć scottoilera? Czy jest może jakieś inne wyjście?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 30, 2013 5:04 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2071
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Akar napisał(a):
Kupiłem używanego scottoilera, teraz tylko czekać aż paczka dotrze. Co prawda jeszcze olejarki w domu nie mam, ale już zapytam - czy przecinaliście przewód z podciśnieniem i montowaliście trójnik żeby podłączyć scottoilera? Czy jest może jakieś inne wyjście?
Przewód od podciśnienia jest podłączony do zaślepki od airboxa, więc niczego nie musisz przecinać ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 30, 2013 7:42 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 07/11/2013 o 10:27
Posty: 281
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Hm, a ja mam zbiornik pełny :D

A tak w ogóle to dlaczego tutaj nie ma czegoś w stylu "pomógł" albo "postaw piwo" :P Już dwa z mojej strony byłyby na Twoim koncie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 30, 2013 8:18 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2071
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Akar napisał(a):
A tak w ogóle to dlaczego tutaj nie ma czegoś w stylu "pomógł" albo "postaw piwo" :P Już dwa z mojej strony byłyby na Twoim koncie :D
Ostatnio jak szukałem takiego dodatku do naszej wersji forum, to niestety nie było żadnego odpowiedniego a ten co był wcześniej wgrany, okazał się kompletnym niewypałem. Kiedyś na pewno się pojawi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So gru 07, 2013 5:16 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 07/11/2013 o 10:27
Posty: 281
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Scottoiler zamontowany i odpowietrzony. Ale niestety nie działa jeszcze, bo kupiłem jakiś daremny trójnik, z którego przewód scottoilera cały czas spada. Chyba się bardziej do jakiegoś akwarium nadaje niż do moto :D muszę zamówić taki biały jak na zdjęciu wyżej, a na miejscu nigdzie nie mogłem takiego znaleźć. Wtedy raczej wszystko powinno działać.

Ale pojawił się mały problem...

Kiedy już prawie było po robocie i przykręcałem lewą owiewkę to oderwała się nakrętka przyklejona od wewnętrznej strony owiewki. Teraz jest w sumie problem zarówno odkręcić tą śrubę jak i zakręcić, bo nakrętka rusza się razem ze śrubą... Żeby zobrazować o którą śrubę chodzi:
Obrazek

Macie może jakiś pomysł co z tym najlepiej zrobić? :O


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So gru 07, 2013 5:24 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Akar napisał(a):
Scottoiler zamontowany i odpowietrzony. Ale niestety nie działa jeszcze, bo kupiłem jakiś daremny trójnik, z którego przewód scottoilera cały czas spada. Chyba się bardziej do jakiegoś akwarium nadaje niż do moto :D muszę zamówić taki biały jak na zdjęciu wyżej, a na miejscu nigdzie nie mogłem takiego znaleźć. Wtedy raczej wszystko powinno działać.

Ale pojawił się mały problem...

Kiedy już prawie było po robocie i przykręcałem lewą owiewkę to oderwała się nakrętka przyklejona od wewnętrznej strony owiewki. Teraz jest w sumie problem zarówno odkręcić tą śrubę jak i zakręcić, bo nakrętka rusza się razem ze śrubą... Żeby zobrazować o którą śrubę chodzi:
Obrazek

Macie może jakiś pomysł co z tym najlepiej zrobić? :O
Wymienić , na coś takiego http://motoluka.pl/aluminiowa-sruba-owiewki-sruby-owiewek-gumowa-tuleja-czarna-m5-p-1741.html. Przerabiałem to u siebie, jak dobrze pamietam :isok2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 09, 2013 8:33 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 27/02/2012 o 23:02
Posty: 300
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Dokladnie , ja tez u siebie zastosowalem sruby do mocowania szyby.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 08, 2014 9:11 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 07/03/2014 o 19:37
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
Misiek mam prośbę
opisz jak rozebrać scottoilera
mój działa dobrze poza regulacją mam na minimum a i tak podaje co 30-40sekund kropelke
opisywałem mój problem w innym poście
zmieniłem miejsce montażu pod siedzenie poprzednio miałem pod lewym boczkiem
raz że nie wygodnie do obsługi
dwa myślałem że ciepło od wydechu powoduje nagrzewanie i olej szybciej płynie
ale niestety bez zmian
zauważyłem że spod pokrętła regulacji gdzie są dwa pierścienie żółty i czarny jak moto pracuje delikatnie sączy olej
jak docisnąłem pokrętło do zbiorniczka aby olej nie sączył przy pracującym moto to na ustawieniu minimum zrobiło się kropla co 2minuty-czyli nieszczelność,można to jakość dociągnąć?
będę wdzięczny za wszelką pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N gru 10, 2017 3:57 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 13/04/2017 o 15:01
Posty: 24
Lokalizacja: Myślenice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grzegorz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 SD01
Rocznik: 1999
Kompletuję używanego scottoilera, potrzebuję informacji jakiej średnicy złączkę należy użyć do podpięcia podciśnienia ( ta biała w kształcie "T" na fotce w poście wyżej). Są o średnicach 4mm, 6mm, i 8 mm.
Jeszcze jedno - w przewodzie doprowadzającym olej jest drut, czy poprzednik go tam wsadził, czy tak ma być i służy on do tego coby się przewód olejowy nie załamywał ?
Kto wie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL