kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co to?

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#16 Post autor: legenda995 »

To jest ten zaworek pair? Ruszać czyścić go?
Załączniki
20191202_184212.jpg
20191202_184212.jpg (2.47 MiB) Przejrzano 4090 razy

Awatar użytkownika
ArturNtv
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 214
Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#17 Post autor: ArturNtv »

Moze znajdz jakiegos kumatego kolege i popatrz jak on naprawia motocykl. Za drugim razem bedzie Ci łatwiej. Po co uczyc sie na swoich błedach?

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#18 Post autor: legenda995 »

no właśnie i tu jest problem bo wolał bym zapłacić ale nie ma nikogo kumatego albo inaczej w teorii kazdy wszystko wie a w praktyce różnie jest mówie tu o serwisach albo pseudo serwisach które nie podejdą do tematu szczegółowo

ale ktm 600 lc4 dałem rade wyremontować to to też sie naucze tylko musze troche postudiować manuala i prosić was o pomoc co robić co nie co pasowało by wyczyścić czego narazie nie ruszać

Awatar użytkownika
ArturNtv
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 214
Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#19 Post autor: ArturNtv »

Co wiemy to powiemy :) Powodzenia!

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#20 Post autor: melon1968 »

Jedna zamyka druga otwiera.Ze zdjęcia wynika że trza zmienić linkę.
Zaworek pair jest chyba w pokrywie zaworowej jak się mylę to poprawić mnie.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#21 Post autor: zalmen3 »

Kolego legenda995 mam nadzieję, że linki, które Ci wysłałem działają, to teraz wchodzisz w XL1000V3, otwierasz plik "1. General information.pdf", przewijasz na str. 1-33 i czytasz od góry o systemie Exhaust Emission Control System (Secondary Air Supply System). Dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, np. że zaworki PAIR są trzy, z czego dwa bliźniacze w pokrywach zaworowych i jeden sterujący, który pokazałeś na zdjęciu powyżej. Jak już dobrniesz do końca pierwszej części tego krótkiego opisu (u góry strony), to dowiesz się że: "No adjustments to the secondary air supply system should be made, although periodic inspection of the components is recommended.". I tak to działa. Literaturę masz, więc wydaje mi się, że rozsądniej jest najpierw przeczytać wszystko co tam znajdziesz, a uwierz mi, że pomimo mnogości stron tekstu jest tam w sumie niewiele, a potem rozkręcaj moto - tak będzie łatwiej. Generalna zasada wydaje mi się, że jest taka aby nie szukać problemów na siłę. Jak serwisówka mówi nie ruszać, a motocykl chodzi bez zarzutu, to nie ma sensu za wiele grzebać. Zdejmij wężyki z zaworka i zobacz czy nie ma na wlotach nagaru, jak są czyste, to jest ok, jak nie to trzeba delikatnie przeczyścić i złożyć z powrotem. To samo tyczy się zaworków w pokrywach, odkręcić pokrywki i zobaczyć czy membrany są czyste i niepopękane i czy przy delikatnym nacisku (zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza ze schematu na wspomnianej stronie 1-33) otwierają się z wyczuwalnym delikatnym "kliknięciem". Jak wszystko chodzi, to zamykasz i cieszysz się jazdą. Ale przede wszystkim czytamy, czytamy, czytamy. Bez tego łatwo narobić sobie bigosu.
Ostatnio zmieniony wt gru 03, 2019 9:56 am przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#22 Post autor: legenda995 »

zalmen3 tak wszystko doszło mam zapisane wczoraj troche poczytałem o tych zaworkach i jest tak jak mówisz dzisiaj moze poczytam wiecej :) dzieki za linki

a możecie sie jeszcze do tych zebatek jt wypowiedzieć albo polecic jakąś inną z tłumikiem ?

linke sprzęgła tylko oryginał ?


Czy mogę przypuszczać że jeszcze czapka nie była ściągana z tego powodu że jest sama uszczelka bez silikonu żadnego kleju itp?

Swieca po ok 80km nowe oryginalne założyłem za mało przejechane żeby brązowe się zrobiły
Załączniki
20191203_100026.jpg
20191203_100026.jpg (2.49 MiB) Przejrzano 4071 razy
20191203_095139.jpg
20191203_095139.jpg (2.19 MiB) Przejrzano 4075 razy

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#23 Post autor: legenda995 »

Regulować je do standardowych niby w przedziale są
Załączniki
20191203_141339.jpg
20191203_141339.jpg (1.4 MiB) Przejrzano 4063 razy
20191203_141359.jpg
20191203_141359.jpg (2.83 MiB) Przejrzano 4065 razy

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#24 Post autor: zalmen3 »

Tutaj są dwie szkoły - jedni twierdzą, że jeżeli są dostępne płytki, które pozwolą uzyskać luz bardziej zbliżony do nominalnego, to bezwzględnie należy dokonać regulacji. Inni z kolei, że jak się mieści, to może być. Ja bym na pewno zrobił te wydechowe 0.28 i 0.285, zastanowił bym się też nad tym ssącym 14.5, a resztę zostawił. I taki protip: jak zdecydujesz się demontować wałki przedniego cylindra, to pracę znacznie ułatwia zdjęcie lewej chłodnicy - przy okazji wymienisz sobie płyn chłodniczy.
Co do świecy, to wygląda prawie jak z kartonika, więc daj jej trochę jeszcze czasu popracować i nabrać kolorów.
Uszczelka z kolei to zależy, czy była wymieniana, bo według zaleceń powinna być wymieniona po każdym demontażu pokrywy zaworowej, a dodatkowe uszczelnienie powinno być naniesione tylko przy "krawędziach" tych półkoli, co zresztą widać na Twojej głowicy, że była stosowana oryginalna pasta uszczelniająca, więc może ostatnia regulacja/sprawdzenie zaworów była wykonana w autoryzowanym serwisie, albo nie była robiona nigdy, tego nie da się ustalić jednoznacznie.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#25 Post autor: legenda995 »

Taraz takie pytanie gdy wkrecam napinacz mogę wkręcić go o 2 obroty a gdy puszcze go to odkreca się na 1.75 obrotu mam to ręcznie wtedy napiac do 2 obrotów czy zostawić

2 obroty w sesie 360 stopni czyli 4 obroty srubokretem

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#26 Post autor: zalmen3 »

Zostaw, dociśnie jak będziesz kręcił wałem w celu ponownego sprawdzenia luzów po zmontowaniu wszystkiego.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#27 Post autor: legenda995 »

Czyli samo się napnie w odpowiedni sposób A co gdybym ręcznie napial np jeden obrót bardzie on się ustawi i tak samoczynnie ?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#28 Post autor: melon1968 »

Luzy zaworowe ustawiał bym na górne wartości bo z przebiegiem luzy się zmniejszają.Te napinacze są takie gówniane że sam się cofnie.

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#29 Post autor: legenda995 »

Takie płytki mam czyli już były regulowane zawory ?


ta niewiadoma płytka to 181 czyli musze kupić płytke 178 na wydech i na ssacy 189? czy 188 wtedy bedzi luz 16.5
Załączniki
20191203_175353.jpg
20191203_175353.jpg (1.47 MiB) Przejrzano 4048 razy

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: kilka pytań dotyczących serwisu i kilka pytań z serii co

#30 Post autor: Staszek1 »

legenda995 pisze:Regulować je do standardowych niby w przedziale są
Przepraszam - jeśli mógłbym zapytać. Jakim przyrządem można dokonać tak dokładnych pomiarów?
Nie, żebym się czepiał, bo niby o co? - sam chce się dokształcić.
Luzy sprawdzałem na wiosnę i miałem właśnie "dylemat dokładności". Nawet dokupiłem kolejny zestaw szczelinomierz, taki "z podziałką" co 0,01mm (0,06; 0,07; 0,08 ....). Powiem szczerze, że udało mi się jedynie w miarę realnie ustalić, że luz jest np: >0,15 i <0,20 a nie, że ma 0,165.
Niby teoretycznie się da, bo składając listki 0,10 i 0,06 które się mieszczą i następnie 0,10 i 0,07, które już nie - możemy przyjąć, że wymiar wynosi 0,165. Tyle tylko, że to gów..o prawda, bo mierząc mikrometrem te dwa złożone listki nie uzyskamy sugerowanego wymiaru. Z tego co pamiętam dla sprawdzenia zrobiłem test i pomierzyłem poskładane listki 0,10 i 0,10 oraz 0,15 i 0,5. Matematycznie wynik powinien być taki sam, ale nie był. Wniosek miałem jeden - no się chińczyk nie postarał :lol:
Mało tego, robiąc pomiar rano i na przykład następnego dnia wieczorem wyniki były różne. (właśnie to skłoniło mnie do testów)
Podawana przez Pana Honde tolerancja +/- 0,03mm to właśnie "bufor" na ewentualne nieścisłości. (choć z drugiej strony, to serwis powinien używać specjalistycznych narzędzi?????)
Aaaa i jeszcze jedno. Nawet jak wymienisz płytki tak, aby uzyskać idealny wymiar to i tak po przykręceniu wałków i ponownym pomiarze wynik będzie inny.
(nie jestem mechanikiem z wykształcenia, a jedynie "Januszem" mechaniki z zamiłowania, ale kilka takich "operacji" pod okiem dobrego mechanika przeprowadziłem)
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”