Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz gru 05, 2019 4:51 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn gru 02, 2019 7:44 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
To jest ten zaworek pair? Ruszać czyścić go?


Załączniki:
20191202_184212.jpg
20191202_184212.jpg [ 2.47 MiB | Przeglądane 62 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 02, 2019 11:10 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2015 o 00:24
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Moze znajdz jakiegos kumatego kolege i popatrz jak on naprawia motocykl. Za drugim razem bedzie Ci łatwiej. Po co uczyc sie na swoich błedach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 02, 2019 11:47 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
no właśnie i tu jest problem bo wolał bym zapłacić ale nie ma nikogo kumatego albo inaczej w teorii kazdy wszystko wie a w praktyce różnie jest mówie tu o serwisach albo pseudo serwisach które nie podejdą do tematu szczegółowo

ale ktm 600 lc4 dałem rade wyremontować to to też sie naucze tylko musze troche postudiować manuala i prosić was o pomoc co robić co nie co pasowało by wyczyścić czego narazie nie ruszać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 02, 2019 11:59 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2015 o 00:24
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Co wiemy to powiemy :) Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 12:55 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1220
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Jedna zamyka druga otwiera.Ze zdjęcia wynika że trza zmienić linkę.
Zaworek pair jest chyba w pokrywie zaworowej jak się mylę to poprawić mnie.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 9:12 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 386
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Kolego legenda995 mam nadzieję, że linki, które Ci wysłałem działają, to teraz wchodzisz w XL1000V3, otwierasz plik "1. General information.pdf", przewijasz na str. 1-33 i czytasz od góry o systemie Exhaust Emission Control System (Secondary Air Supply System). Dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, np. że zaworki PAIR są trzy, z czego dwa bliźniacze w pokrywach zaworowych i jeden sterujący, który pokazałeś na zdjęciu powyżej. Jak już dobrniesz do końca pierwszej części tego krótkiego opisu (u góry strony), to dowiesz się że: "No adjustments to the secondary air supply system should be made, although periodic inspection of the components is recommended.". I tak to działa. Literaturę masz, więc wydaje mi się, że rozsądniej jest najpierw przeczytać wszystko co tam znajdziesz, a uwierz mi, że pomimo mnogości stron tekstu jest tam w sumie niewiele, a potem rozkręcaj moto - tak będzie łatwiej. Generalna zasada wydaje mi się, że jest taka aby nie szukać problemów na siłę. Jak serwisówka mówi nie ruszać, a motocykl chodzi bez zarzutu, to nie ma sensu za wiele grzebać. Zdejmij wężyki z zaworka i zobacz czy nie ma na wlotach nagaru, jak są czyste, to jest ok, jak nie to trzeba delikatnie przeczyścić i złożyć z powrotem. To samo tyczy się zaworków w pokrywach, odkręcić pokrywki i zobaczyć czy membrany są czyste i niepopękane i czy przy delikatnym nacisku (zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza ze schematu na wspomnianej stronie 1-33) otwierają się z wyczuwalnym delikatnym "kliknięciem". Jak wszystko chodzi, to zamykasz i cieszysz się jazdą. Ale przede wszystkim czytamy, czytamy, czytamy. Bez tego łatwo narobić sobie bigosu.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Ostatnio edytowano Wt gru 03, 2019 9:56 am przez zalmen3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 9:21 am 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
zalmen3 tak wszystko doszło mam zapisane wczoraj troche poczytałem o tych zaworkach i jest tak jak mówisz dzisiaj moze poczytam wiecej :) dzieki za linki

a możecie sie jeszcze do tych zebatek jt wypowiedzieć albo polecic jakąś inną z tłumikiem ?

linke sprzęgła tylko oryginał ?


Czy mogę przypuszczać że jeszcze czapka nie była ściągana z tego powodu że jest sama uszczelka bez silikonu żadnego kleju itp?

Swieca po ok 80km nowe oryginalne założyłem za mało przejechane żeby brązowe się zrobiły


Załączniki:
20191203_100026.jpg
20191203_100026.jpg [ 2.49 MiB | Przeglądane 44 razy ]
20191203_095139.jpg
20191203_095139.jpg [ 2.19 MiB | Przeglądane 48 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 3:15 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Regulować je do standardowych niby w przedziale są


Załączniki:
20191203_141339.jpg
20191203_141339.jpg [ 1.4 MiB | Przeglądane 36 razy ]
20191203_141359.jpg
20191203_141359.jpg [ 2.83 MiB | Przeglądane 38 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 4:10 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 386
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Tutaj są dwie szkoły - jedni twierdzą, że jeżeli są dostępne płytki, które pozwolą uzyskać luz bardziej zbliżony do nominalnego, to bezwzględnie należy dokonać regulacji. Inni z kolei, że jak się mieści, to może być. Ja bym na pewno zrobił te wydechowe 0.28 i 0.285, zastanowił bym się też nad tym ssącym 14.5, a resztę zostawił. I taki protip: jak zdecydujesz się demontować wałki przedniego cylindra, to pracę znacznie ułatwia zdjęcie lewej chłodnicy - przy okazji wymienisz sobie płyn chłodniczy.
Co do świecy, to wygląda prawie jak z kartonika, więc daj jej trochę jeszcze czasu popracować i nabrać kolorów.
Uszczelka z kolei to zależy, czy była wymieniana, bo według zaleceń powinna być wymieniona po każdym demontażu pokrywy zaworowej, a dodatkowe uszczelnienie powinno być naniesione tylko przy "krawędziach" tych półkoli, co zresztą widać na Twojej głowicy, że była stosowana oryginalna pasta uszczelniająca, więc może ostatnia regulacja/sprawdzenie zaworów była wykonana w autoryzowanym serwisie, albo nie była robiona nigdy, tego nie da się ustalić jednoznacznie.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 4:30 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Taraz takie pytanie gdy wkrecam napinacz mogę wkręcić go o 2 obroty a gdy puszcze go to odkreca się na 1.75 obrotu mam to ręcznie wtedy napiac do 2 obrotów czy zostawić

2 obroty w sesie 360 stopni czyli 4 obroty srubokretem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 4:35 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 386
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Zostaw, dociśnie jak będziesz kręcił wałem w celu ponownego sprawdzenia luzów po zmontowaniu wszystkiego.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 4:45 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Czyli samo się napnie w odpowiedni sposób A co gdybym ręcznie napial np jeden obrót bardzie on się ustawi i tak samoczynnie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 6:41 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1220
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Luzy zaworowe ustawiał bym na górne wartości bo z przebiegiem luzy się zmniejszają.Te napinacze są takie gówniane że sam się cofnie.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 6:54 pm 
Rekrut
Online

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 33
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Takie płytki mam czyli już były regulowane zawory ?


ta niewiadoma płytka to 181 czyli musze kupić płytke 178 na wydech i na ssacy 189? czy 188 wtedy bedzi luz 16.5


Załączniki:
20191203_175353.jpg
20191203_175353.jpg [ 1.47 MiB | Przeglądane 21 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 03, 2019 9:31 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 436
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
legenda995 napisał(a):
Regulować je do standardowych niby w przedziale są


Przepraszam - jeśli mógłbym zapytać. Jakim przyrządem można dokonać tak dokładnych pomiarów?
Nie, żebym się czepiał, bo niby o co? - sam chce się dokształcić.
Luzy sprawdzałem na wiosnę i miałem właśnie "dylemat dokładności". Nawet dokupiłem kolejny zestaw szczelinomierz, taki "z podziałką" co 0,01mm (0,06; 0,07; 0,08 ....). Powiem szczerze, że udało mi się jedynie w miarę realnie ustalić, że luz jest np: >0,15 i <0,20 a nie, że ma 0,165.
Niby teoretycznie się da, bo składając listki 0,10 i 0,06 które się mieszczą i następnie 0,10 i 0,07, które już nie - możemy przyjąć, że wymiar wynosi 0,165. Tyle tylko, że to gów..o prawda, bo mierząc mikrometrem te dwa złożone listki nie uzyskamy sugerowanego wymiaru. Z tego co pamiętam dla sprawdzenia zrobiłem test i pomierzyłem poskładane listki 0,10 i 0,10 oraz 0,15 i 0,5. Matematycznie wynik powinien być taki sam, ale nie był. Wniosek miałem jeden - no się chińczyk nie postarał :lol:
Mało tego, robiąc pomiar rano i na przykład następnego dnia wieczorem wyniki były różne. (właśnie to skłoniło mnie do testów)
Podawana przez Pana Honde tolerancja +/- 0,03mm to właśnie "bufor" na ewentualne nieścisłości. (choć z drugiej strony, to serwis powinien używać specjalistycznych narzędzi?????)
Aaaa i jeszcze jedno. Nawet jak wymienisz płytki tak, aby uzyskać idealny wymiar to i tak po przykręceniu wałków i ponownym pomiarze wynik będzie inny.
(nie jestem mechanikiem z wykształcenia, a jedynie "Januszem" mechaniki z zamiłowania, ale kilka takich "operacji" pod okiem dobrego mechanika przeprowadziłem)

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: legenda995 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL