Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So lis 25, 2017 3:43 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 9:29 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1875
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Cytuj:
I have changed cam chains (rozvody) but nothing happened
... czyli łańcuszki nic nie zmieniły.
Cytuj:
It was the timing gear
Na 99% wymienił zębatkę przełożenia początkowego (pierwotnego) na wale korbowym wraz ze sprężynami oraz zębatką odpowiedzialną za generowanie impulsów dla modułu zapłonowego. Miałem ten element w ręce i faktycznie jest tam delikatny luz (160.000 km), który może powodować podobne stuki. Coś takiego https://motoplaneparts.com/listing.php?pid=99595 . Honda nie podaje wymiarów granicznych, więc sprężyn nie sprawdzisz.

Zobacz sobie jak to wygląda w serwisówce (9-14 - 9-15).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 18, 2017 11:22 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/04/2017 o 13:51
Posty: 21
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2001
Dzieki za odpowiedz. Tutaj ten co zmienil ten lancuszki rozvody to jest jakis inny gosciu nie autor filmiku. Ale o tym timing gear to faktycznie ja zrozumialem ze to rozrzad a o tej zebatce nie pomyslalem. Spytam sie autora filmiku co mial dokladnie na mysli i dam znac. Rozrzad zostal u mnie sprawdzony nie jest przestawiony i faktycznie nie ma jakiegos wielkiego luzu na lancuszkach ale jednak troche jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 18, 2017 2:41 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/04/2017 o 13:51
Posty: 21
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2001
Ok mam odpowiedz od autora filmiku, jest tak jak mowilem:

"Witaj. Jeżeli dobrze mi tłumacz podpowiedzial to timing gear to ogólnie rozrząd. Wymieniłem łańcuszek rozrządu +zestaw naprawczy do napinaczy. Chodzi pięknie po dziś dzień. "

Narazie zostaiwe jak jest, poki sie nie poglebia i zanika, a na zime zapewne oddam mechanikowi niech sprawdzi dokladnie rozrzad, przy okazji te zebatki i ewentualnie bedzie wymiana. Jak bede pamietal na zime to napisze czy po serwisie dzwiek ustanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 18, 2017 5:29 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1875
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Właśnie... "co autor filmu miał na myśli" jak widać jest ważne [:DD]

Ja podpowiem z mojego doświadczenia: wymiana łańcuszków rozrządu i łańcuchów wody/oleju, kontrola napinaczy, wymiana tulei prowadzących ślizgi rozrządu... nic to nie zmieniło w kontekście upierdliwego dźwięku :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 18, 2017 5:52 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/04/2017 o 13:51
Posty: 21
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2001
Ale też masz taki dźwięk czy u Ciebie co innego się wydobywa z czeluści wiadra?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 19, 2017 2:09 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1875
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Mam dźwięk zbliżony do tego, z drugiego filmiku (o ile o tym samym dźwięku myślimy) i też występuje tylko po nagrzaniu.
Czy u Ciebie nasila się przy mocnym hamowaniu silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 19, 2017 8:29 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/07/2008 o 17:08
Posty: 193
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Nie określono
Widzę że to powszechny problem w naszych viaderkach. Ja też walczę. Rozrząd prześwietlony i wszystko ok.
Myślałem że to ten łańcuch od pompy oleju ale tu już opinie że też nie to. Ktoś napisał o sprężynkach w sprzęgle.Może bo wydaje mi się że to bardziej od strony sprzęgła. Tylko czy jest sens wymieniać pół silnika jak wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 19, 2017 9:21 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/04/2017 o 13:51
Posty: 21
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2001
u mnie najbardziej slyszalne jest na luzie ale nastepnym razem przyslucham sie dokladniej przy hamowaniu silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 20, 2017 1:27 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1875
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Baza napisał(a):
Widzę że to powszechny problem w naszych viaderkach. Ja też walczę. Rozrząd prześwietlony i wszystko ok.
Myślałem że to ten łańcuch od pompy oleju ale tu już opinie że też nie to. Ktoś napisał o sprężynkach w sprzęgle.Może bo wydaje mi się że to bardziej od strony sprzęgła. Tylko czy jest sens wymieniać pół silnika jak wszystko jest ok.
W sprzęgle są dwa rodzaje sprężyn. Pierwsze to wymienialne i są one odpowiedzialne za docisk. U mnie po 160 tys. km wszystkie trzymają wymiar. Drugie sprężyny to te, które znajdują się przy "zębatce" kosza. Ich wymienić się nie da i faktycznie mają zdecydowanie luz. Nie da się wymienić, dlatego że zębatka jest fabrycznie nitowana razem z koszem sprzęgłowym. Z uwagi na siły tam działające, nikt nie chce ryzykować "garażowych" przeróbek.

Obrazek
Ilustracja poglądowa.

Wujo napisał(a):
u mnie najbardziej slyszalne jest na luzie ale nastepnym razem przyslucham sie dokladniej przy hamowaniu silnikiem.
U mnie też słychać na luzie i jeszcze podczas hamowania silnikiem. Najlepiej rozgrzej maszynę do temp. roboczej i w jakiś upalny dzień ostro zacznij hamować silnikiem. Ten dźwięk nie pojawia się, gdy hamowanie jest delikatne. Nasila się w granicach 2-3,5 tys. obrotów.

Dla uspokojenia mogę powiedzieć, że dźwięk towarzyszy mi od ~35 tys. km i nic złego z maszyną się nie dzieje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 24, 2017 1:19 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 06/04/2017 o 13:51
Posty: 21
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2001
Fakt slychac przy hamowaniu nawet slabszym ale wtedy trzeba sie mocno wsluchac i jakby szybciej ten dzwiek nadaje wtedy bardziej przypomina takie swierszczenie :D Troche mnie uspokoiles ale i tak przez zime cos pokombinuje bo mnie to denerwuje jak cholera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 24, 2017 6:43 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1875
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jak znajdziesz rozwiązanie problemu to koniecznie podziel się nim na forum :isok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 30, 2017 3:40 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 21/04/2017 o 13:11
Posty: 11
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
Również z niecierpliwością oczekuję informacji o lokalizacji "świerszcza". Mam tą samą bolączkę, a nie lubię "obcych" dźwięków jadąc na moto :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 14, 2017 10:20 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/03/2017 o 12:51
Posty: 100
Lokalizacja: świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2010
Odgrzeje kotleta
Wiadomo już co to dzwoni?
Z ciekawosci też tak mam od 8tys km i nic...
Moto z przebiegiem 58tys
Kilka dni temu mial pełny serwis w tym reg. zaworów,nowy olej 7100 i to samo
Mechanik twierdził ze to może być coś z wałkami rozrządu ale to tylko gdybanie bo nic mi do głowy nie przychodziło.Moto pali od strzala,równo pracuje...a jednak coś cyka :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 14, 2017 9:00 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 938
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Jeżeli mechanik reg.zawory to co jest niby nie tak z wałkami?Przecie regulując zawory musiał wyjąć wałki. :whatup:

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL