Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So gru 16, 2017 9:26 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 05, 2016 7:57 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Teraz wszystko jasne

Podsumowujac: Do przedlifta idzie jedna uszczelka 43mm x 48.5mm x 20mm
Oraz dwie 39mm x 45mm x 24mm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 08, 2016 9:50 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 23/05/2011 o 21:10
Posty: 145
Lokalizacja: Rawicz
Płeć: Nie określono
Koledzy, takie szybkie pytanie. Jutro właśnie będę składał kominy do kupy i mam na łączeniach dosyć głębokie wżery. Stosujecie jeszcze pod uszczelki jakiś uszczelniacz czy tylko samą uszczelkę, jest dosyć miękka, ale czy to wystarczy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 08, 2016 10:28 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 300
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Ja zawsze daję do takich rzeczy pastę Liquid moly . Lżej się składa i pewna robota. Ale najpierw wyczyść to wszystko dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 20, 2016 8:07 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 18/05/2015 o 16:50
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Składam wydech i mam pytanie czy flansza kolektora powinna stykać się z głowicą czy to normalne że jest kilka mm odstępu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 20, 2016 9:50 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 939
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Tak ma być :)

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 20, 2016 10:11 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 18/05/2015 o 16:50
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Dzięki wielki!
Pozostało mi założyć prawy wydech i składać wszystko do kupy. Przy wkładaniu prawego wydechu wystąpił mały problem ponieważ uszczelka nie chce wejśc w kielich do konca... jutro bede dalej rozciagal kielich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 27, 2016 6:17 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
No wiec wymienilem dzis uszczelniania wydechow. Cala akcja trwala 4h, nie do konca rozumiem panike siana przez niektorych jaka to ciezka operacja.
Na poczatek zdejmuje sie tylne plastiki razem z centralnym mocowaniem kufra, no i steleze jesli ktos posiada. Kanapa, przednia dolna oslona silnika i to wszystko.

Odkrecenie tlumikow to moment, potem odkrecenie tego laczenia kolektorow. Odkrecenie kolektorow od glowicy, to jest najtrudniejszy moment bo mozna urwac szpilki, ja oczywiscie w przedniej (CALE SZCZESCIE) urwalem. Troche kombinacji i wyszly.

Stopki centralnej absolutnie nie trzeba demontowac- kolektory wychodza ale trza troche pokombinowac, ze 2-3 razy zmienic moto z centralnej na boczna i wydechy wolne

Potem bierzemy breche, roziagamy blachy na koncach, wszsystko wyglancowane druciakiem i papierem sciernym- wkladanie z powrotem do moto.

Smarowanie pastą do wydechow, wkladanie nowych uszczelek, skrecanie wszystkiego i buczy :clap: :clap:

Kilka fot
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 17, 2016 7:55 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 08/07/2014 o 13:57
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Xl1000
Model: SD02
Rocznik: 2009
Super to opisałeś. Jutro zabieram się za swoją - uszczelkę:P

No i pytanie - jeśli chce wymienić tylko tą kolektor-kolektor (pionowa rura za tylnym cylindrem)
to chyba nie ma sensu odkręcać całych tłumików z uchwytów, jak na Twoich zdjęciach,
czy się mylę i nie dam rady wyciągnąć/zmontować kolektorów bez totalnego wymontowania całych tłumików?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 17, 2016 11:20 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 300
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
xalps napisał(a):
Super to opisałeś. Jutro zabieram się za swoją - uszczelkę:P

No i pytanie - jeśli chce wymienić tylko tą kolektor-kolektor (pionowa rura za tylnym cylindrem)
to chyba nie ma sensu odkręcać całych tłumików z uchwytów, jak na Twoich zdjęciach,
czy się mylę i nie dam rady wyciągnąć/zmontować kolektorów bez totalnego wymontowania całych tłumików?


Odkręcasz przednie mocowanie kolektora do silnika , tyłu nie ruszasz bo nie trzeba, jednak obydwa wydechy trzeba zdemontować inaczej nie wyjmiesz kolektora. Jeśli nie masz stelaża do kufrów to temat do ogarnięcia w kilka minut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 18, 2016 12:33 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 08/07/2014 o 13:57
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Xl1000
Model: SD02
Rocznik: 2009
tak patrze na to i kombinuje czy nie lepiej dobrać się poprzez demontowanie baku i tylnego koła.
Odkręcić mocowanie do tylnego cylindra i opaskę od kolektora z drugiej strony - no i tu pytanie - wyjdzie, nie wyjdzie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 18, 2016 4:05 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 08/07/2014 o 13:57
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Xl1000
Model: SD02
Rocznik: 2009
zrobione, jedynie co musiałem odkręcić to osłona łańcucha. da się to zrobić bez zdejmowania całych kolektorów, tłumików :clap:


1. zdjąć osłonę łańcucha
2. odkręcić obejmę kolektora - przy cylindrze (ze szpilek, dwie nakrętki)
(warto założyć jakąś opaskę na kolektor/trytka aby nie zsunęła się ta obejma całkiem z kolektora, po tym jak wyjmiemy go z kielicha,
mi się trafiło i był problem nałożenie jej od spodu.)
3. odkręcamy opaskę, najlepiej od razu mocno poluzować, rozciągnąć i zsunąć całkiem na dół, mi mocno przeszkadzała w trakcie pracy, a później, przy rozciąganiu kielicha i tak musiałem ją zsunąć.
4. wyjmujemy kolektor z kielicha, lekko obracając/kręcąc i ciągnąc do góry. całkiem trudno go wyjąć na zewnątrz, poza tę wnękę nad wahaczem, ale ja tego nie robiłem i nie ma potrzeby.
5. czyścimy wnętrze gniazda/kielicha po resztkach starej uszczelki, niewiele jej tam zresztą zostało:)
6. długim i dużym śrubokrętem rozginamy kielich/gniazdo kolektora tłumików, papierem ściernym czyścimy gniazdo od wewnątrz z resztek uszczelki
7. nasuwamy uszczelkę na kolektor (ten od strony cylindra), odwrotnie nie proponuję, tzn wkładać w kielich a później wciskać kolektor. samą uszczelkę lekko posmarowałem na zewnątrz olejem aby lżej wchodziła w kielich (to najtrudniejszy moment, walczyłem z 15 minut)
8. tu już z górki, naprowadzić kolektor na gniazdo cylindra, można się wspomóc szczypcami aby obrócić kolektor który już z opaską siedzi w kielichu/gnieździe, obejma na szpiki, nakrętki, dokręcenie opaski na połączeniu kolektorów....


z dojazdem na miejsce boju, wymianą oleju i płynu hamulcowego wyszło niecałe 3h roboty.
[nie liczę demontażu osłony dolnej silnika, którą rozmontowałem sobie wcześnie, aby wymienić filtr oleju i jej montażu]

parę fotek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

https://drive.google.com/open?id=0B7dOxrYq4stKVmV5eVB1a2xRTFF1STAwclFpdmEya0JUN1FF
https://drive.google.com/open?id=0B7dOxrYq4stKdmlTMkJZM0ZoemxEM2M1Z3UtblRIVVJEOF9r
https://drive.google.com/open?id=0B7dOxrYq4stKb1VTVjJfSUhpRlNKN3JwaUlNSF9tc3J0SnZ3
https://drive.google.com/open?id=0B7dOxrYq4stKTmpaVTdfRk1jaXg3Ti1FSkFPYWNBcGNuRnpr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 10:38 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 06/12/2016 o 08:58
Posty: 88
Płeć: Nie określono
Imię: Jarosław
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2004
Uszczelka wydmuchana doszczętnie, varadero zaczęło gadać jak Drag Star na V&H.
Wymieniona na Athenę, duuużo ciszej :isok2: , ale są już zamówione z mosiądzu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So sie 12, 2017 10:41 pm 
Rekrut
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 11/07/2016 o 19:00
Posty: 32
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008
Też ostatnio wymieniłem uszczelkę, tą przy amorku, wymiana nie jest skomplikowana. Ja musiałem zdemontować stelaże od kufrów, wydechy, później odkręciłem przedni kolektor i obejmę przy łączeniu tylnego. Zsunąłem kolektor na łączeniu i już miałem dostęp do tego co trzeba, wyczyściłem (chociaż po uszczelce nie było już nawet śladu ;D) dałem pastę do połączeń układów wydechowych założyłem nową uszczelkę (oryginał 28,29zł) i poskładałem. Najgorsze było zsunięcie i założenie kolektora na tylnym łączeniu, ale da się to zrobić. Trochę gimnastyki i się udało. Teraz varadero znowu cyka jak zegarek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL