Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr kwi 24, 2019 12:09 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So kwi 13, 2019 5:49 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 13, 2019 7:04 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 330
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Może to będzie pomocne:
Załącznik:
heble.jpg
heble.jpg [ 38.57 KiB | Przeglądane 222 razy ]

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 13, 2019 7:20 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Dzięki wielkie, o to właśnie chodziło :)

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 14, 2019 3:59 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 543
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
capri napisał(a):
Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!


Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 14, 2019 4:09 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 14, 2019 5:30 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 14/03/2019 o 06:47
Posty: 4
Płeć: Nie określono
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2005
płock1964 napisał(a):
capri napisał(a):
Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!


Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.

Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 14, 2019 7:10 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Tak, to działa w obie strony.

Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?

Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 15, 2019 11:40 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 374
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Dokładnie tak powinno być (i to wynika z załączonego powyżej schematu), czyli w skrócie:
1. Naciśnięcie klamki ręcznej uruchamia po dwa zewnętrzne tłoczki obu zacisków przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.Pracują zatem zewnętrzne tłoczki wszystkich trzech zacisków.
2. Naciśnięcie klamki hamulca nożnego uruchamia środkowy tłoczek zacisku tylnego i środkowe tłoczki w obu zaciskach przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego. Pracują zatem środkowe tłoczki wszystkich trzech zacisków i zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.
Dlatego z nożnej pompy powinny iść przewody do wszystkich trzech zacisków, z ręcznej tylko do dwóch przednich i dodatkowo przewód z pompy na przednim lewym zacisku poprzez zawór "proporcjonalny" do tylnego zacisku.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 15, 2019 5:03 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 543
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Czaszka napisał(a):
płock1964 napisał(a):
capri napisał(a):
Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!


Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.

Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?

Dokładnie tak, tarcie zabiera zacisk do przodu i wtedy naciska na pompkę. Bardzo dobre, pomysłowe sprzężenie.

capri napisał(a):
Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?

Jak wynika ze schematu, tylna pompka uruchamia dwa środkowe tłoczki w obu przednich zaciskach.

capri napisał(a):
Tak, to działa w obie strony.

Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?

Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...

Przód hamuje obydwoma przednimi zaciskami ( po dwa zewnętrzne tłoczki ) plus dodatkowa pompka -tylny zacisk - też zewnętrzne tłoczki.
Tył hamuje tylnym zaciskiem ( środkowy tłoczek ) plus oba przednie ( też środkowe tłoczki )

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 15, 2019 5:17 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Dziękuję Panowie za bardzo wyczerpujące wyjaśnienia. :isok2:

Teraz pozostaje szukać, czemu u mnie nie dokładnie tak to nie działa... :cooler:

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 15, 2019 9:35 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 249
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
Zapowietrzony układ?.... Albo zagięty przewód.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 19, 2019 6:47 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Wszystkie przewody w oplocie, a zapowietrzenia sam się boję. Odpowietrzanie tego układu mnie przeraża.

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 19, 2019 9:16 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 21/05/2017 o 19:13
Posty: 28
Lokalizacja: DTR
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sławomir
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2003
A może warto go zalać/przelać świeżym płynem hamulcowym
Będzie dwa w jednym - nowy płyn i odpowietrzenie
Czasem "błotko" w płynie może namieszać a jako że to nowy nabytek to nie masz pewności kiedy i jak tam coś robił


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 19, 2019 9:23 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 07/08/2015 o 22:06
Posty: 32
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 2003
Płyn jest jaśniutki, wszystkie przewody były zmieniane na oplot niecałe dwa lata temu. Szlamu raczej nie ma.
Nie mniej jednak muszę się do tego przymierzyć, bo nie widza mi się zablokowane hamulce w Alpach...

_________________
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> XL600V '93 -> XL1000V' 03


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 19, 2019 1:01 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 650
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
Odpowietrzenie duala nie jest takie proste. Podchodziłem do tematu, ale efekt był marny. Dopiero fachowiec za pomocą vacum poradził sobie z odpowietrzeniem.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL