REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#16 Post autor: zalmen3 »

Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje :wink:

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#17 Post autor: adam3911 »

zalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje :wink:
Też to lubie :)
MOżesz pochwalić się przy jakim przebiegu to robiłeś i jak wyszły pomiary? Tzn czy dużo płytek wymieniłeś? Też mam zamiar wziąć się samemu za tą robótkę :)

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#18 Post autor: Kuba-car »

:lol: Ja mogę :lol:
Mam no budziku coś około 50tyś(nie sprawdzę teraz bo moto jest w kartonach-tak je rozebrałem :roll: ) i luzy były ok. W większości samochodowych silników które na gazie nie jeździły pierwsze płytki zmieniam po ok 100-150 tyś. 8)
Szacuneczek 8)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#19 Post autor: zalmen3 »

Pewnie że mogę :wink: Przy przebiegu 43 tys. tylny cylinder wszystkie cztery praktycznie idealnie, z przodu 2 zawory minimalnie ciaśniej (prawy ssący i lewy wydechowy), 2 w środku zakresu - wymieniłem 2 płytki.

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#20 Post autor: adam3911 »

Wielkie dzięki, u mnie ok 30 kkm, nic nie słychać, więc głowa spokojniejsza i pewnie wezmę się za to na koniec sezonu bo ten już rozpoczęty, jak tylko mogę to wsiadam i jade :)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#21 Post autor: vipkojot »

Wczoraj osobiscie wzialem sie za regulacje.
Faktycznie nie jest rzecz skomplikowana. pomierzyłem luzy i przy przebiegu 50 tysiakow moge wymienic jedna plytke.
Chodz robilem to z mechanikiem co prawda samochodowym to gość mowił
ze prawda jest taka żebym to zostawił bo te 0,01 co mi sie nie miesci w telerancji nie koliduje z niczym.
zalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki
Po tej calej operacji dochodze do prostych wnioskow:
1. Motor jest bardziej "precyzyjny" od samochodu, wiec i zawory mozna wymieniac koło 100 tysiakow - co do 24 tysiakow - to chodzi tylko o kase.
2. Ze jest napisane zeby wymieniac za kazdym razem uszczelke to tez fikcja - nabijanie kasy. pod pokrywa nie ma takiego cisnienia a i stara uszczelka jest gruba i sie nie niszczy przy sciaganiu - wystarczy troche "czerwonego silikonu" i po problemie.
3. Serwis jest dla ludzi "wrażliwych" - coś puknie coś stuknie i jedziemy do serwisu i wydajemy majątek. po odebraniu sprzetu czlowiek pomimo iż wydał duzo kasy jest sczesliwy ze ma "zdrowy" motor, a mogl to sam zrobić za "5 złotych"
a prawda jest jak kolega napisał - mają w dupie ...
Smiem napisać iż pierwsza regulacja zaworów (24tys) odbywa sie na ucho:
przygazują jak nic nie słychać to kasuja 250 i oddaja zdrowy motor i czlowiek jest szczesliwy.
Nastepny przy 48 tys. - tez przygazuje nic nie sluchać, motor jest mocny i oddaja jako sprawny chodz juz przy tym przebiegu jedna lub 2 plytki nadaja sie do wymiany - ale to jeszcze nic strasznego
a kończy sie na tym iż przy przebiegu następnym 72, 96 lub 120 tys.
serwis zabiera sie dopiero do wymiany wszystkich płytek.
i w tedy kasuja 250 + 230zł komplet płytek + coś jeszcze znajdą i "naciągną" człowieka.

------
Jednak chyba tez należne do tych ludzi 'wrażliwych" i wymieniam jedną płytkę ale uszczelkę nie będę kupował nową :)

Człowiek uczy sie na błędach ... nigdy więcej serwisu...

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#22 Post autor: vipkojot »

Chyba mam dzisiaj kiepski dzien...

Nastepna kwesta co do serwisu:)
bylem w piatek u nich i chcialem oddac na te zawory moto, gość prawie namowił mnie na ich kampanie serwisową tz:
1. Wymina oleju gratis,
2. filtr gratis
3. + do szybki kasku spray gratis
4. przeglad motocykla gratis
i o maly wlos nie oddalem im motoru
co sie okazuj. musialbym zaplacic 250 zł (a pewnie nawet pokrywy cylindra by nie szciagneli) + 4 litry razy 52 zł/litr = 208 zł wymiana oleju
gdzie normalnie kosztuje to 130 zł i sama przyjemnosc wymienic samemu.
spray do szybki dali by pewnie w formie "próbki"
a przeglad motocykla nie wiem na czym mialby polegac.
sam osobiscie na nim jezdze i go najlepiej znam.
moze skonczylo by sie na tym zeby powiedzili:
wymien Pan sobie klocki bo sie kończą ... tyle to i ja wiem ...
Zaoszdzedzona kasa przekłada sie na kilometry :)

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#23 Post autor: Kuba-car »

Ugh.. jakby to wziąść z powieści o Winetou :lol:
a co do silikonu to jest już na rynku produkt Reinza szaro-czarny bezoctowy i polecam go serdecznie.A uszczelek też nie zmieniłem bo miękkie i nie porwane były. :P
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
maciekKOLEK
Rekrut
Posty: 34
Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Xl 1000
Model: SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Gdynia

Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#24 Post autor: maciekKOLEK »

Wszystko ok jak kolega opisał regulację zaworów, tylko nie wiem po co wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów za każdym razem, to tylko strata kasy ściągałem swoja pokrywę kilkakrotnie i nigdy na nowe nie wymieniałem, wystarczy dobrze założyć z odpowiednim momentem przykręcić , uszczelnić gdzie trzeba i będzie jeszcze śmigała z motocyklem przez kolejne 24000 tys.

Awatar użytkownika
wojtas
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 21, 2015 7:57 am
Imię: wojtek
Marka motocykla: honda
Model: vtr
Rocznik: 2000

Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#25 Post autor: wojtas »

Płytki regulacyjne pasują tylko do tych silników ?? czy też do innych modeli HONDY też ??
Jedni zbierają znaczki inni chodzą do kina a my lubimy jak skacze adrenalina :)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re:

#26 Post autor: płock1964 »

zalmen3 pisze:Nie zgadzam sie z przedmowca.

Operacja jest prosta i nie trzeba zadnego kompletu plytek. Przydadza sie za to dobre narzedzia i klucz dynanometryczny (najlepiej 2 szt - jeden na niskie momenty; np 5-20 Nm, i drugi na wysokie np. 20-100 Nm).
Wszystko robi sie tak:
Otwierasz, mierzysz szczelinomierzem jakie masz luzy (ustawienia znacznikow na kole "zamachowym" i kolach zembatych walkow rozrzadu znajdziesz w serwisowce w rozdziale Maintance), potem tam gdzie sa poza granica tolerancji (ssace 0,16 +/- 0,03 mm, wydechowe 0,31 +/- 0,03 mm), blokujesz napinacze lancucha rozrzadu, demontujesz walek/walki rozrzadu, wyciagasz szklanke (magnesem) i suwmiarka sprawdzasz grubosc plytki (wszystkie pomiary zapisujesz). Potem wedlug ponizszego wzoru obliczasz jaka nalezy wstawic nowa plytke:
A = (B - C) + D
A - grubość nowej płytki
B - zmierzony luz zaworowy
C - wymagany luz zaworowy
D - grubość starej płytki
Teraz jest najtrudniejsza czesc, jezeli robisz to sam - skladasz wszystko, jedziesz do sklepu (najlepiej autoryzowany Honda) i zamawiasz nowe plytki o potrzebnej grubosci (w czasie oczekiwania na nowe plytki raczej nie uzywasz moto). Po odebraniu nowych plytek rozbierasz glowice i wkladasz nowe plytki tam gdzie powinny sie znalezc, wkladasz szklanki, zakladasz walki rozrzadu (kazdy na miejsce z ktorego zostal wyjety - to samo dotyczy szklanek), po odblokowaniu napinaczy lancucha rozrzadu, przekrecasz kilka razy silnikiem (za pomoca klucza nalozonego na czop walu napedowego :!: ) i sprawdzasz jak sie maja nowe luzy po odpowiednim ustawieniu znacznikow - w 99,9% przypadkow sa oki. Skladasz wszystko starannie (warto pamietac ze uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - po kazdym zdjeciu pokrywy nalezy wymienic uszczelke, to samo z uszczelka systemu przewietrzania komory, uszczelke pokrywy nalezy dodatkowo "doszczelnic" w mienscach newralgicznych - swietnie nadaje sie do tego tak przez wszystkich opluwany czerwony silikon) i smigasz przez kolejne 24 tys. km :wink:

To by bylo na tyle w wielkim skrócie :wink:

Pozdrawiam
A tu http://varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 macie instrukcję z obrazkami.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#27 Post autor: james »

@maciekKOLEK - tak wskazuje serwisówka, ale większość tego nie praktykuje (sekcja 8-0).

Regulacja zaworów wraz ze zdjęciami jest także w serwisówce Varadero (sekcja 3-8).

Awatar użytkownika
maciekKOLEK
Rekrut
Posty: 34
Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Xl 1000
Model: SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Gdynia

Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#28 Post autor: maciekKOLEK »

Spoko rozumiem, jest dużo takich rzeczy że powinno się wymieniać bo serwisówka nakazuje. No jakoś japońce musza zarabiać nie ?? HEHE

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#29 Post autor: melon1968 »

Dobry silikon wspomoze :hyhy:
Znam z autopsji!

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#30 Post autor: janki5 »

Dokładnie też jeszcze nie wymieniałem tych uszczelek , silikon w odpowiednim miejscu i śmiga i nie widać .
Aktualne ceny płytek jakby ktoś chciał porównać
Oryginał Pan Honda - 31zł sztuka
Zamiennik "uniwersalna" np. Olek Motocykle - 14zł sztuka

Oryginalne mają "szerszą" rozmiarówkę , można się precyzyjnie wstrzelić w dany luz .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”