REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Też to lubiezalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
MOżesz pochwalić się przy jakim przebiegu to robiłeś i jak wyszły pomiary? Tzn czy dużo płytek wymieniłeś? Też mam zamiar wziąć się samemu za tą robótkę
re
Ja mogę
Mam no budziku coś około 50tyś(nie sprawdzę teraz bo moto jest w kartonach-tak je rozebrałem :roll: ) i luzy były ok. W większości samochodowych silników które na gazie nie jeździły pierwsze płytki zmieniam po ok 100-150 tyś. 8)
Szacuneczek 8)
Mam no budziku coś około 50tyś(nie sprawdzę teraz bo moto jest w kartonach-tak je rozebrałem :roll: ) i luzy były ok. W większości samochodowych silników które na gazie nie jeździły pierwsze płytki zmieniam po ok 100-150 tyś. 8)
Szacuneczek 8)
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Wczoraj osobiscie wzialem sie za regulacje.
Faktycznie nie jest rzecz skomplikowana. pomierzyłem luzy i przy przebiegu 50 tysiakow moge wymienic jedna plytke.
Chodz robilem to z mechanikiem co prawda samochodowym to gość mowił
ze prawda jest taka żebym to zostawił bo te 0,01 co mi sie nie miesci w telerancji nie koliduje z niczym.
1. Motor jest bardziej "precyzyjny" od samochodu, wiec i zawory mozna wymieniac koło 100 tysiakow - co do 24 tysiakow - to chodzi tylko o kase.
2. Ze jest napisane zeby wymieniac za kazdym razem uszczelke to tez fikcja - nabijanie kasy. pod pokrywa nie ma takiego cisnienia a i stara uszczelka jest gruba i sie nie niszczy przy sciaganiu - wystarczy troche "czerwonego silikonu" i po problemie.
3. Serwis jest dla ludzi "wrażliwych" - coś puknie coś stuknie i jedziemy do serwisu i wydajemy majątek. po odebraniu sprzetu czlowiek pomimo iż wydał duzo kasy jest sczesliwy ze ma "zdrowy" motor, a mogl to sam zrobić za "5 złotych"
a prawda jest jak kolega napisał - mają w dupie ...
Smiem napisać iż pierwsza regulacja zaworów (24tys) odbywa sie na ucho:
przygazują jak nic nie słychać to kasuja 250 i oddaja zdrowy motor i czlowiek jest szczesliwy.
Nastepny przy 48 tys. - tez przygazuje nic nie sluchać, motor jest mocny i oddaja jako sprawny chodz juz przy tym przebiegu jedna lub 2 plytki nadaja sie do wymiany - ale to jeszcze nic strasznego
a kończy sie na tym iż przy przebiegu następnym 72, 96 lub 120 tys.
serwis zabiera sie dopiero do wymiany wszystkich płytek.
i w tedy kasuja 250 + 230zł komplet płytek + coś jeszcze znajdą i "naciągną" człowieka.
------
Jednak chyba tez należne do tych ludzi 'wrażliwych" i wymieniam jedną płytkę ale uszczelkę nie będę kupował nową
Człowiek uczy sie na błędach ... nigdy więcej serwisu...
Faktycznie nie jest rzecz skomplikowana. pomierzyłem luzy i przy przebiegu 50 tysiakow moge wymienic jedna plytke.
Chodz robilem to z mechanikiem co prawda samochodowym to gość mowił
ze prawda jest taka żebym to zostawił bo te 0,01 co mi sie nie miesci w telerancji nie koliduje z niczym.
Po tej calej operacji dochodze do prostych wnioskow:zalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki
1. Motor jest bardziej "precyzyjny" od samochodu, wiec i zawory mozna wymieniac koło 100 tysiakow - co do 24 tysiakow - to chodzi tylko o kase.
2. Ze jest napisane zeby wymieniac za kazdym razem uszczelke to tez fikcja - nabijanie kasy. pod pokrywa nie ma takiego cisnienia a i stara uszczelka jest gruba i sie nie niszczy przy sciaganiu - wystarczy troche "czerwonego silikonu" i po problemie.
3. Serwis jest dla ludzi "wrażliwych" - coś puknie coś stuknie i jedziemy do serwisu i wydajemy majątek. po odebraniu sprzetu czlowiek pomimo iż wydał duzo kasy jest sczesliwy ze ma "zdrowy" motor, a mogl to sam zrobić za "5 złotych"
a prawda jest jak kolega napisał - mają w dupie ...
Smiem napisać iż pierwsza regulacja zaworów (24tys) odbywa sie na ucho:
przygazują jak nic nie słychać to kasuja 250 i oddaja zdrowy motor i czlowiek jest szczesliwy.
Nastepny przy 48 tys. - tez przygazuje nic nie sluchać, motor jest mocny i oddaja jako sprawny chodz juz przy tym przebiegu jedna lub 2 plytki nadaja sie do wymiany - ale to jeszcze nic strasznego
a kończy sie na tym iż przy przebiegu następnym 72, 96 lub 120 tys.
serwis zabiera sie dopiero do wymiany wszystkich płytek.
i w tedy kasuja 250 + 230zł komplet płytek + coś jeszcze znajdą i "naciągną" człowieka.
------
Jednak chyba tez należne do tych ludzi 'wrażliwych" i wymieniam jedną płytkę ale uszczelkę nie będę kupował nową
Człowiek uczy sie na błędach ... nigdy więcej serwisu...
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Chyba mam dzisiaj kiepski dzien...
Nastepna kwesta co do serwisu:)
bylem w piatek u nich i chcialem oddac na te zawory moto, gość prawie namowił mnie na ich kampanie serwisową tz:
1. Wymina oleju gratis,
2. filtr gratis
3. + do szybki kasku spray gratis
4. przeglad motocykla gratis
i o maly wlos nie oddalem im motoru
co sie okazuj. musialbym zaplacic 250 zł (a pewnie nawet pokrywy cylindra by nie szciagneli) + 4 litry razy 52 zł/litr = 208 zł wymiana oleju
gdzie normalnie kosztuje to 130 zł i sama przyjemnosc wymienic samemu.
spray do szybki dali by pewnie w formie "próbki"
a przeglad motocykla nie wiem na czym mialby polegac.
sam osobiscie na nim jezdze i go najlepiej znam.
moze skonczylo by sie na tym zeby powiedzili:
wymien Pan sobie klocki bo sie kończą ... tyle to i ja wiem ...
Zaoszdzedzona kasa przekłada sie na kilometry
Nastepna kwesta co do serwisu:)
bylem w piatek u nich i chcialem oddac na te zawory moto, gość prawie namowił mnie na ich kampanie serwisową tz:
1. Wymina oleju gratis,
2. filtr gratis
3. + do szybki kasku spray gratis
4. przeglad motocykla gratis
i o maly wlos nie oddalem im motoru
co sie okazuj. musialbym zaplacic 250 zł (a pewnie nawet pokrywy cylindra by nie szciagneli) + 4 litry razy 52 zł/litr = 208 zł wymiana oleju
gdzie normalnie kosztuje to 130 zł i sama przyjemnosc wymienic samemu.
spray do szybki dali by pewnie w formie "próbki"
a przeglad motocykla nie wiem na czym mialby polegac.
sam osobiscie na nim jezdze i go najlepiej znam.
moze skonczylo by sie na tym zeby powiedzili:
wymien Pan sobie klocki bo sie kończą ... tyle to i ja wiem ...
Zaoszdzedzona kasa przekłada sie na kilometry
re
Ugh.. jakby to wziąść z powieści o Winetou
a co do silikonu to jest już na rynku produkt Reinza szaro-czarny bezoctowy i polecam go serdecznie.A uszczelek też nie zmieniłem bo miękkie i nie porwane były. :P
Pozdrawiam.
a co do silikonu to jest już na rynku produkt Reinza szaro-czarny bezoctowy i polecam go serdecznie.A uszczelek też nie zmieniłem bo miękkie i nie porwane były. :P
Pozdrawiam.
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Wszystko ok jak kolega opisał regulację zaworów, tylko nie wiem po co wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów za każdym razem, to tylko strata kasy ściągałem swoja pokrywę kilkakrotnie i nigdy na nowe nie wymieniałem, wystarczy dobrze założyć z odpowiednim momentem przykręcić , uszczelnić gdzie trzeba i będzie jeszcze śmigała z motocyklem przez kolejne 24000 tys.
- wojtas
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn wrz 21, 2015 7:57 am
- Imię: wojtek
- Marka motocykla: honda
- Model: vtr
- Rocznik: 2000
Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Płytki regulacyjne pasują tylko do tych silników ?? czy też do innych modeli HONDY też ??
Jedni zbierają znaczki inni chodzą do kina a my lubimy jak skacze adrenalina
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re:
A tu http://varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 macie instrukcję z obrazkami.zalmen3 pisze:Nie zgadzam sie z przedmowca.
Operacja jest prosta i nie trzeba zadnego kompletu plytek. Przydadza sie za to dobre narzedzia i klucz dynanometryczny (najlepiej 2 szt - jeden na niskie momenty; np 5-20 Nm, i drugi na wysokie np. 20-100 Nm).
Wszystko robi sie tak:
Otwierasz, mierzysz szczelinomierzem jakie masz luzy (ustawienia znacznikow na kole "zamachowym" i kolach zembatych walkow rozrzadu znajdziesz w serwisowce w rozdziale Maintance), potem tam gdzie sa poza granica tolerancji (ssace 0,16 +/- 0,03 mm, wydechowe 0,31 +/- 0,03 mm), blokujesz napinacze lancucha rozrzadu, demontujesz walek/walki rozrzadu, wyciagasz szklanke (magnesem) i suwmiarka sprawdzasz grubosc plytki (wszystkie pomiary zapisujesz). Potem wedlug ponizszego wzoru obliczasz jaka nalezy wstawic nowa plytke:
A = (B - C) + D
A - grubość nowej płytki
B - zmierzony luz zaworowy
C - wymagany luz zaworowy
D - grubość starej płytki
Teraz jest najtrudniejsza czesc, jezeli robisz to sam - skladasz wszystko, jedziesz do sklepu (najlepiej autoryzowany Honda) i zamawiasz nowe plytki o potrzebnej grubosci (w czasie oczekiwania na nowe plytki raczej nie uzywasz moto). Po odebraniu nowych plytek rozbierasz glowice i wkladasz nowe plytki tam gdzie powinny sie znalezc, wkladasz szklanki, zakladasz walki rozrzadu (kazdy na miejsce z ktorego zostal wyjety - to samo dotyczy szklanek), po odblokowaniu napinaczy lancucha rozrzadu, przekrecasz kilka razy silnikiem (za pomoca klucza nalozonego na czop walu napedowego ) i sprawdzasz jak sie maja nowe luzy po odpowiednim ustawieniu znacznikow - w 99,9% przypadkow sa oki. Skladasz wszystko starannie (warto pamietac ze uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - po kazdym zdjeciu pokrywy nalezy wymienic uszczelke, to samo z uszczelka systemu przewietrzania komory, uszczelke pokrywy nalezy dodatkowo "doszczelnic" w mienscach newralgicznych - swietnie nadaje sie do tego tak przez wszystkich opluwany czerwony silikon) i smigasz przez kolejne 24 tys. km
To by bylo na tyle w wielkim skrócie
Pozdrawiam
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
@maciekKOLEK - tak wskazuje serwisówka, ale większość tego nie praktykuje (sekcja 8-0).
Regulacja zaworów wraz ze zdjęciami jest także w serwisówce Varadero (sekcja 3-8).
Regulacja zaworów wraz ze zdjęciami jest także w serwisówce Varadero (sekcja 3-8).
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Spoko rozumiem, jest dużo takich rzeczy że powinno się wymieniać bo serwisówka nakazuje. No jakoś japońce musza zarabiać nie ?? HEHE
-
- Sympatyk
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Dobry silikon wspomoze
Znam z autopsji!
Znam z autopsji!
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Dokładnie też jeszcze nie wymieniałem tych uszczelek , silikon w odpowiednim miejscu i śmiga i nie widać .
Aktualne ceny płytek jakby ktoś chciał porównać
Oryginał Pan Honda - 31zł sztuka
Zamiennik "uniwersalna" np. Olek Motocykle - 14zł sztuka
Oryginalne mają "szerszą" rozmiarówkę , można się precyzyjnie wstrzelić w dany luz .
Aktualne ceny płytek jakby ktoś chciał porównać
Oryginał Pan Honda - 31zł sztuka
Zamiennik "uniwersalna" np. Olek Motocykle - 14zł sztuka
Oryginalne mają "szerszą" rozmiarówkę , można się precyzyjnie wstrzelić w dany luz .