REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomkos100
Udaje motocyklistę
Posty: 154
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 6:14 pm
Marka motocykla: varadero 1000
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002

#1 Post autor: tomkos100 »

Czy ktoś może mi więcej powiedzieć o regulacji zaworów w moim SD01 , oprócz tego że co 24 tyś należy to sprawdzić , czekam na wasze info
pozdro

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#2 Post autor: JAQB »

Samemu bym się tego nie podejmował. Mimo że operacja nie jest zbyt skomplikowana, to aby dobrze wyregulować musisz mieć zestaw płytek o róznych grubościach które tam trzeba wsadzić żeby uzyskać stosowną tolerancję. A taki komplecik płytek nie jest tani. O ile dobrze pamiętam to regulacja zaworów w serwisie 250zł.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#3 Post autor: zalmen3 »

Nie zgadzam sie z przedmowca.

Operacja jest prosta i nie trzeba zadnego kompletu plytek. Przydadza sie za to dobre narzedzia i klucz dynanometryczny (najlepiej 2 szt - jeden na niskie momenty; np 5-20 Nm, i drugi na wysokie np. 20-100 Nm).
Wszystko robi sie tak:
Otwierasz, mierzysz szczelinomierzem jakie masz luzy (ustawienia znacznikow na kole "zamachowym" i kolach zembatych walkow rozrzadu znajdziesz w serwisowce w rozdziale Maintance), potem tam gdzie sa poza granica tolerancji (ssace 0,16 +/- 0,03 mm, wydechowe 0,31 +/- 0,03 mm), blokujesz napinacze lancucha rozrzadu, demontujesz walek/walki rozrzadu, wyciagasz szklanke (magnesem) i suwmiarka sprawdzasz grubosc plytki (wszystkie pomiary zapisujesz). Potem wedlug ponizszego wzoru obliczasz jaka nalezy wstawic nowa plytke:
A = (B - C) + D
A - grubość nowej płytki
B - zmierzony luz zaworowy
C - wymagany luz zaworowy
D - grubość starej płytki
Teraz jest najtrudniejsza czesc, jezeli robisz to sam - skladasz wszystko, jedziesz do sklepu (najlepiej autoryzowany Honda) i zamawiasz nowe plytki o potrzebnej grubosci (w czasie oczekiwania na nowe plytki raczej nie uzywasz moto). Po odebraniu nowych plytek rozbierasz glowice i wkladasz nowe plytki tam gdzie powinny sie znalezc, wkladasz szklanki, zakladasz walki rozrzadu (kazdy na miejsce z ktorego zostal wyjety - to samo dotyczy szklanek), po odblokowaniu napinaczy lancucha rozrzadu, przekrecasz kilka razy silnikiem (za pomoca klucza nalozonego na czop walu napedowego :!: ) i sprawdzasz jak sie maja nowe luzy po odpowiednim ustawieniu znacznikow - w 99,9% przypadkow sa oki. Skladasz wszystko starannie (warto pamietac ze uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - po kazdym zdjeciu pokrywy nalezy wymienic uszczelke, to samo z uszczelka systemu przewietrzania komory, uszczelke pokrywy nalezy dodatkowo "doszczelnic" w mienscach newralgicznych - swietnie nadaje sie do tego tak przez wszystkich opluwany czerwony silikon) i smigasz przez kolejne 24 tys. km :wink:

To by bylo na tyle w wielkim skrócie :wink:

Pozdrawiam

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#4 Post autor: smutek »

zalmen3 pisze:Nie zgadzam sie z przedmowca.

Operacja jest prosta i nie trzeba zadnego kompletu plytek. Przydadza sie za to dobre narzedzia i klucz dynanometryczny (najlepiej 2 szt - jeden na niskie momenty; np 5-20 Nm, i drugi na wysokie np. 20-100 Nm).
Wszystko robi sie tak:
Otwierasz, mierzysz szczelinomierzem jakie masz luzy (ustawienia znacznikow na kole "zamachowym" i kolach zembatych walkow rozrzadu znajdziesz w serwisowce w rozdziale Maintance), potem tam gdzie sa poza granica tolerancji (ssace 0,16 +/- 0,03 mm, wydechowe 0,31 +/- 0,03 mm), blokujesz napinacze lancucha rozrzadu, demontujesz walek/walki rozrzadu, wyciagasz szklanke (magnesem) i suwmiarka sprawdzasz grubosc plytki (wszystkie pomiary zapisujesz). Potem wedlug ponizszego wzoru obliczasz jaka nalezy wstawic nowa plytke:
A = (B - C) + D
A - grubość nowej płytki
B - zmierzony luz zaworowy
C - wymagany luz zaworowy
D - grubość starej płytki
Teraz jest najtrudniejsza czesc, jezeli robisz to sam - skladasz wszystko, jedziesz do sklepu (najlepiej autoryzowany Honda) i zamawiasz nowe plytki o potrzebnej grubosci (w czasie oczekiwania na nowe plytki raczej nie uzywasz moto). Po odebraniu nowych plytek rozbierasz glowice i wkladasz nowe plytki tam gdzie powinny sie znalezc, wkladasz szklanki, zakladasz walki rozrzadu (kazdy na miejsce z ktorego zostal wyjety - to samo dotyczy szklanek), po odblokowaniu napinaczy lancucha rozrzadu, przekrecasz kilka razy silnikiem (za pomoca klucza nalozonego na czop walu napedowego :!: ) i sprawdzasz jak sie maja nowe luzy po odpowiednim ustawieniu znacznikow - w 99,9% przypadkow sa oki. Skladasz wszystko starannie (warto pamietac ze uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - po kazdym zdjeciu pokrywy nalezy wymienic uszczelke, to samo z uszczelka systemu przewietrzania komory, uszczelke pokrywy nalezy dodatkowo "doszczelnic" w mienscach newralgicznych - swietnie nadaje sie do tego tak przez wszystkich opluwany czerwony silikon) i smigasz przez kolejne 24 tys. km :wink:

To by bylo na tyle w wielkim skrócie :wink:

Pozdrawiam
Nooo - Łatwizna jak ja pier...ole :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#5 Post autor: zalmen3 »

No latwizna 8)

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#6 Post autor: olo »

Taak...i do tego taniocha, takie klucze kupisz w każdym kiosku :lol:

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#7 Post autor: zalmen3 »

Eeech, zniechecacie chlopaka - dla chcacego nic trudnego :wink:

Ali
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:32 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

#8 Post autor: Ali »

Klucze przydadza sie nie raz, płytki jezeli sa za duze mozna zeaszlifowac samemu, doswiadczenie? bezcenne!!!

Ralph
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 24, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Otwock

#9 Post autor: Ralph »

Nie szlifować płytek samemu!!! Oddać do zakładu ślusarskiego ze szlifierką magnesową. Wychodzi ok. 5-10zł za płytkę.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#10 Post autor: Kuba-car »

Zalmen,to co opisujesz z tym kręceniem wałem-to raczej o korbowy Ci chodziło?Czytałem Twój post bo sam docieram już do zdjęcia zbiornika :roll:
a reszta jeszcze przede mną.No i jeszcze małe pytanko-czy SD 02 ma ten przebieg między regulacjami 24-czy 40 tyś? Hynes tak to opisał(raczej,ale głowy nie daje) :roll:

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#11 Post autor: zalmen3 »

No korbowy - nie wiem o czym myślałem pisząc "napędowy" :shock:
Zarówno Haynes, jak i instrukcja serwisowa zalecają sprawdzenie/regulację luzów co 24.000 km.

Pozdrawiam i powodzenia

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#12 Post autor: Kuba-car »

Fakt :? jak byk stoi 240000lub 2lata,a jeszcze jedno niedyskretne-gdzie można kupić uszczelki pokryw :?: :?: Larsson wycofał w 2008,InterCars-stan 0..bida :cry:
Honda serwis li i tylko? :evil:

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#13 Post autor: zalmen3 »

Ja kupowałem zawsze w Hondzie - mam po prostu fioła na punkcie oryginalnych części zamiennych :roll:

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#14 Post autor: Wojtasso »

zalmen3 pisze:Ja kupowałem zawsze w Hondzie - mam po prostu fioła na punkcie oryginalnych części zamiennych :roll:
Widze ze nie jestem odosobniony :P
CPL(A)

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re.

#15 Post autor: Kuba-car »

Co do oryginałów-to się z Wami zgadzam,ale dziwi mnie cena[post Jaqba],bo zabawa faktycznie trudna może i nie jest-ale pracochłonna :shock: ,i przy znajomości cen usług w servisach to te 250 jest coś małą kwotą.Chyba że tak jak w 90proc,luzy są ok i zabawa kończy się na kontroli :wink: :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”