Rozrusznik - czy ktoś ten temat już przerabiał ?

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#16 Post autor: zzbig1 »

YTX14-BS jest do wiadra na gaźnikach :lol:
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: re

#17 Post autor: seba0000 »

Kuba-car pisze: Tak śledzę ten temat i za diabła nie wiem co było powodem że na te pożyczki nie odpalał-a później hulał :roll:
powodem była za mała powierzchnia styku uchwytów kabli rozruchowych to tak po moich przemyśleniach - spotkałem się już z tym w samochodzie. A opiłków w rozruszniku za dużo nie było.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#18 Post autor: Kuba-car »

Dzieki za info-się u mnie ciągle nie wyjaśniła do końca sprawa resetowania zegarów po odpalaniu na gorącym silniku :cry:
A co magik-to opinia..
Pozdro 8)

mateo
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: wt paź 19, 2010 7:17 pm
Lokalizacja: Piaseczno

#19 Post autor: mateo »

Jas też miałem problem z prądem i też mi nie kcił jak powinien, przyczyna był regulator napięcia, wymieniłem go jednak nie na orginalny od Viaderka a od CBR 600 (ważne by styki pasowały). Od viaderka jest gładki i ma gorsze chłodzenie a od CBR jest ożebrowany i tym samych chłodzenie ponoś lepsze. Na tym regulatorze zrobiłem już jakieć 12000 km i wszysklo jak narazie gra.

Pozdro i oby nam się siosna zrobiła 8)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: re

#20 Post autor: seba0000 »

Kuba-car pisze:Dzieki za info-się u mnie ciągle nie wyjaśniła do końca sprawa resetowania zegarów po odpalaniu na gorącym silniku :cry:
A co magik-to opinia..
Pozdro 8)
u mnie teraz jest tak , że wystarczy kierunki włączyć i resetuje licznik.

Aku padło mi w ciągu chwili , przyjechałem zgasiłem i już nie zapaliłem. Co dziwne akumulator ma w miarę normalne napięcie 12.6V A po ładowaniu trzyma ponad 13V. Zauważyłem jedno podczas rozładowywania go grzeje się jedna cela (na próbę podłączyłem żarówkę 21 W i rozładowuję go i ponownie ładuję i tak kilka cykli. Ale to pewnie i tak nic nie da! Do ładowania używam trójstopniowej ładowarki Tronic) grzeje się cela która jest wypukła a to mam odkąd kupiłem moto - ktoś musiał go potraktować zwykłym prostownikiem bez regulacji prądowej a to żelówka.

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#21 Post autor: zzbig1 »

Seba - Na 98% masz padnięty akumulator , zwarcie na płytkach w tej jednej celi . Każda cela to odrębna bateria ,skoro jedna z nich padła to całość jest poważnie osłabiona.Rozrusznik to po prostu silnik o dużej mocy,uruchomiony ma b.duże zapotrzebowanie na prąd i zabiera go m.innymi z zegarów. Wyświetlacze godz. bieżącego przebiegu widocznie nie mają wewnętrznego zasilania jak wyświetlacz przebiegu moto i z braku zasilania startują od zera .
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: re

#22 Post autor: zzbig1 »

Kuba-car pisze:Dzieki za info-się u mnie ciągle nie wyjaśniła do końca sprawa resetowania zegarów po odpalaniu na gorącym silniku :cry:
A co magik-to opinia..
Pozdro 8)
Pewnie nie zawsze się tak dzieje a tylko czasem. To ma związek z pozycją tłoka w cylindrze przy starcie rozruchu i momentem zapłonu mieszanki itp. itd ... Wyczyść masę reglera,klemy i pojeździj . Jak się poprawi to ok jak nie to do elektryka grzej niech zmierzy czy masz padnięty akumulator czy regulator. To najbardziej prawdopodobne przyczyna takiego stanu rzeczy. To masz następną opinie magika :wink:
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#23 Post autor: Kuba-car »

:lol:
No żebyś wiedział :lol: a jak nie znajdę usterki to będę-jak to opisują Czarnego-jeździł z agregatem :lol:

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#24 Post autor: zzbig1 »

:D :D :D To wyspawasz sobie różową przyczepkę ,wstawisz sobie na nią różowy agregacik i będziesz robił oryginalny niepowtarzalny szpan w okolicy :wink: :wink: :wink: Pozdrawiam
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
Mr.Lisek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 9:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000 VA
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Solec Kujawski

#25 Post autor: Mr.Lisek »

Miałem podobny problem z resetowaniem zegarów jak w bardzo krótkim czasie chciałem odpalić viaderko. Jak się okazało miałem źle dobrany akumulator, Niemiec od którego kupiłem sprzęt zainstalował od modelu na gaźnikach. Wydawało się że nie ma dużej różnicy, a po głębszym przyjrzeniu się tematowi okazało się że vidro na gaźnikch potrzebuje 12AH/180 A prąd rozruchu, a wtryski 18AH i 270 A prąd rozruchu. Po założeniu nowego aku EXIDE YTX20CH-BS wszystko jest ok.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#26 Post autor: Kuba-car »

Zrobiłem dziś stówkę-no i ... i nic :roll: Rozrusznik pracuje bezbłędnie,zegarów nie zresetowało.
Być może to był brudny styk,może jednak zły olej-hgw :cry:
Najważniejsze że mogę już o tym nie myśleć :lol: no i ta radocha z jazdy-bezcenna :wink:

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#27 Post autor: zzbig1 »

Nie być może tylko na pewno któryś ze styków miał słabą przewodność. Olej w tym przypadku nie ma tu nic do rzeczy 8)
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#28 Post autor: vipkojot »

Ja posiadam coś podobnego 20Ah :shock:

http://allegro.pl/sm-akumulator-ytx20l- ... 53023.html

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#29 Post autor: Kuba-car »

W kwestii już skompletowania info-aku mam tak jak Vipkojot 20ah i ładowanie sprawdziłem 13.8v.
Pozdrawiam 8)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#30 Post autor: seba0000 »

Ja kupiłem ten : http://moto.allegro.pl/mocny-poweroad-y ... 97018.html - za nie całą stówkę . Zalałem elektrolitem zakorkowałem na amen i doładowałem ładowarką . Dziś wykonałem jazdę i wszystko chodzi jak należy . Zero resetowania pali OK rozrusznik kręci z przyzwoitą prędkością. Zobaczymy ile mi wytrzyma.
A tak na marginesie zastanawiałem się nad porządnym aku np. Yuasa ale stwierdziłem po cholerę ! Czym ten będzie się różnił od tamtego. Parę lat temu miałem w Daewoo jakieś koreańskie aku i chodziło 7 zim. Na ósmą już wymieniłem bo przestał dawać rady. A słyszałem , że np. Boscha też będą robić małe tanie rączki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”