Wymiana sprzęgła

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

Wymiana sprzęgła

#1 Post autor: msparki »

Witam szanownych posiadaczy viaderka . Czy ktoś z was wymieniał już sam tarcze sprzęgłowe ?? Czy są wymagane jakieś specjalne narzędzia ??? I czy zwykły śmiertelnik może to zrobić we własnym zakresie ???Nie jestem kaleką manualną i będę próbował sam sobie poradzić . Proszę o cenne rady na co mam uważać i co można tam spieszyć . Za każdą radę będę wdzięczny .

Pozdrawiam Marek :wink:

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#2 Post autor: Wojtasso »

Spieprzyc raczej nic sie nieda chyba ze masz do tego predyspozycje :P
Po pierwsze, kup sobie piwko, po drugie spusc olej, nastepnie płyn chłodniczy, pozniej odkrec prawa pokrywe silnika. Sciagnij doscisk sprzegla(trzyma sie na 5 srubach za ktore napinaja sprezyny). Teraz wyciagnij wszystkie tarcze i przekladki po kolei . Ostatnia tarcza jest zawsze inna(wezsza, szersza, grubsza etc.) wiec przy zakladaniu nowych wloz ja tak jak byla stara i pamietaj ze najpierw wkladasz tarcze do dzwona pozniej przekladke, znowu tarcze, znowu przekladke itd az na wierzchu zostanie tarcza tak by byla w bezposrednim kontakcie z dociskiem. Teraz zwroc uwage na docisk. Jest na nim jakis znak(kolko, trojkat jakas litera roznie to bywa a viadrze sprzegla jeszcze nie robilem) i musi on byc w tym samym polozeniu co znak na dzwonie sprzegla. Zakladasz, przykrecasz 5 srub ze sprezynami metoda po przekątnej, zagladasz do serwisowki jaki mam byc moment sily, ustawiasz klucz dynamometryczny i ostroznie dociagasz. Teraz zakladasz nowa uszczelke, pokrywe, zalewasz plynami i smgasz:)
Uwaga. Tarcze zawsze trzeba nasaczyc w oleju przed zalozeniem! Niekiedy gdy byly juz mocno wytarte tarcze trzeba sobie podregulowac linke sprzegla zeby nie ciągnęło:)
Warto tez zmierzyc grubosc przekladek bo byc moze prosza sie juz o wymiane.
No i nie zapomnij o piwku :wink:
Pozdrawiam!
CPL(A)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#3 Post autor: vipkojot »

Ja wymieniałem rok temu w salonie. w sumie żałuje ze sam tego nie zrobiłem. Na dodatek nie wiem co z tym sprzęgłem się dzieje ale mam dziwny objaw:
1. na zimnym silniku klamka ciągnie od samej góry
2. po zagrzaniu się silnika klamka sprzęgła "spada" do połowy (większy luz)
po wyłączeniu silnika i ostudzeniu klamka znowu wraca do samej góry.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#4 Post autor: Kuba-car »

No no?! :shock:
To aż tyle mocy dostał Twój moto po czyszczeniu gaźników :wink:
Pozdrawiam i sukcesów z wymianą 8) 8)
Oczywiście to do Msparki

msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

#5 Post autor: msparki »

Dzięki za cenne rady . O nasączaniu tarcz nie miałem pojęcia . A faktycznie po przeglądzie gaźników moto dostał takiego pałera że dopiero odczułem uślizg sprzęgła

Pozdrawiam :D

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#6 Post autor: JAQB »

Pamiętaj o "momentach" przy dokręcaniu śrub (przyda się klucz dynamometryczny) :!: . W tej serwisówce są przydatne informacje.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#7 Post autor: eneron »

Ja dziś wymieniłem sprzęgło - nic trudnego, zdjęcie zbiornika, prawej owiewki, wymiana filtra powietrza, wymiana tarczek, przekładek i spręzyn, wymiana płyny chłodniczego, wymiana termistora czujnika rezerwy (od Lanosa za 8zł :-) ) - całość zajęła 4 godzinki na spokojnie.

W moim przypadku tarczki miały grubość po 3,75mm (nowe 3,8 ), limit serwisowy 3,5mm... przekładki OK, sprężyny natomiast poddały się i były o prawie 4mm niższe niż nowe z ASO :shock:

Jakby ktoś byłchętny oddam moje tarczki sprzęglowe (3,75mm) do SD02, jedynie koszt przesyłki pokrywa osoba, ktora się zdecyduje :twisted:

(tarczki już nieaktualne)
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

tigana
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 21, 2012 10:54 am
Lokalizacja: poznań

Re: Wymiana sprzęgła

#8 Post autor: tigana »

Witam co powiecie na taka akcje wymienionej olej na nowy i po rozgrzaniu na maxa sprzeglo /tarczki jakby nasiąkły olejem i sprzeglo zrobiło sie twarde na maxa poluznilem linke ile sie da ale dupa po maksymalnym rozgrzaniu oleju sprzeglo zaczyna sie ślizgać czy jest inna regulacja niż na lince ? Czy to wina oleju jak to zweryfikować moto ma 11tys km 2009rok

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Wymiana sprzęgła

#9 Post autor: daro »

Wygląda to mi na sklejanie .. jaki olej wlałeś ?

tigana
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 21, 2012 10:54 am
Lokalizacja: poznań

Re: Wymiana sprzęgła

#10 Post autor: tigana »

Njgorsze jest to że nie pamietam napewno nowy ale bańke mam w garażu 100km od poznania .Dziś byłem z rana odpaliłem testy i na zimnym silniku taki sam problem nie przekazuje mocy w 100% czyli zaczyna się ślizgać brrrrrr dziwne czy wystarczy wymienić jeszcze raz olej na 10w40 czy tarczki się posypały / czy jest inna regulacja luzu niż linka w viaderku ?

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Wymiana sprzęgła

#11 Post autor: daro »

W pierwszej kolejności odkręciłbym osłonę przedniej zębatki i sprawdziłbym czy wodzik sprzęgła ten wskazany na pożyczonym zdjęciu z innego postu nie blokuje się w obudowie ... czyli wciągnąć go z obudowy silnika, przemyć, wyczyścić i sprawdzić po wsunięciu w blok czy się obraca bez oporów . Tu szukałbym przyczyn po Twoim opisie, a następnie upewniłbym się czy olej który zastosowałeś jest przewidziany do mokrych (w kąpieli olejowej) sprzęgieł. Olej nie może uszkodzić tarczek sprzęgłowych ale może je sklejać lub powodować ich poślizg względem siebie i tym samym objawiać się brakiem ciągu na kole .

Fotka poniżej wskazuje wodzik do sprawdzenia :

Obrazek

tigana
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 21, 2012 10:54 am
Lokalizacja: poznań

Re: Wymiana sprzęgła

#12 Post autor: tigana »

Rozkreciłem wymyłem nasmarowałem jak należy :) i nic tak samo ...wiec rozkreciłem i w miejscu blachy i aluminiowej obudowy zebatki podłożyłem podkładki co odsuneło ten ruchomy wodzik od popychacza i teraz jest ok. Przy okazji wymieniłem napęd na nowy bo juz był taki sobie hałasował na starcie a ma najechane 11tyś km tylko

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

Re: Wymiana sprzęgła

#13 Post autor: piter121 »

"daro" wyraznie Cie pytal ,jaki olej zalales ? Bo ma to znaczenie . A Ty wkladasz jakies podkladki :slini: Jezeli szukasz pomocy na forum , to odpowiadaj konkretnie na pytania.

tigana
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 21, 2012 10:54 am
Lokalizacja: poznań

Re: Wymiana sprzęgła

#14 Post autor: tigana »

olej z hondy Karlik 10w40 orginalny do tego motocykla

Awatar użytkownika
wodzuwo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 535
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie, Mława

Re: Wymiana sprzęgła

#15 Post autor: wodzuwo »

tigana pisze:Witam co powiecie na taka akcje wymienionej olej na nowy i po rozgrzaniu na maxa sprzeglo /tarczki jakby nasiąkły olejem i sprzeglo zrobiło sie twarde na maxa poluznilem linke ile sie da ale dupa po maksymalnym rozgrzaniu oleju sprzeglo zaczyna sie ślizgać czy jest inna regulacja niż na lince ? Czy to wina oleju jak to zweryfikować moto ma 11tys km 2009rok
U mnie jest odwrotna sytuacja:
Zimny silnik pierwszy bieg wchodzi bez problemu i na sprzęgle nie ciągnie zaś po rozgrzaniu silnika na jedynce przy wciśniętym sprzęgle lekko ciągnie i jest problem z wyrzuceniem na luz (wszystko to przy uruchomionym silniku)
Czy spotkaliście się z taką sytuacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”