Filtr powietrza

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
KWINTO

Filtr powietrza

#1 Post autor: KWINTO »

Filtr powietrza znajduje się pod zbiornikiem paliwa.
Więc jego konserwacja wiąże sie z demontażem całego dzbanka.
Czy możecie przybliżyć sposób demontażu ewentualne problemy wyniakające z tej prostej czynności?

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#2 Post autor: Dukii »

Demontarz kanapy i bocznych plastików.... uważaj przy odpinaniu przewodów paliwowych zeby nie zalać benzyną miejsca pracy :wink:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: Pretor »

Dukii się mądrzy ale jak zmieniał filtr to miał pełny bak :lol: :lol: :lol: i zalał cały graraż...

1 rada: miej pusty bak:):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

filter

#4 Post autor: endurasek »

ee tam zara pusty wystarczy pozakrecac zaworki oba po to one tam sa a jeszcze jedna sprawa to z wymiana filtra wiarze sie tez synchronizacja gazników!!!! sama wymiana filtra to nie wszystko....

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#5 Post autor: Dukii »

Pretor pisze:Dukii się mądrzy ale jak zmieniał filtr to miał pełny bak :lol: :lol: :lol: i zalał cały graraż...

1 rada: miej pusty bak:):)
Dodam, że Pretor mi pomagał :lol: :lol:

KWINTO

#6 Post autor: KWINTO »

A jeśli sprzęt na wtrysku, to chyba nic nie regulują co?

Mam też wrażenie że nie muszę zdejmować całych boczków tylko odkręcić śruby mocujące plastik do baku (1x lewa , 1x prawa).
Rozumiem, że przewody paliwowe są na tyle długie, że pozwolą skromnie operować uniesionym bakiem?

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#7 Post autor: Dukii »

KWINTO pisze:A jeśli sprzęt na wtrysku, to chyba nic nie regulują co?

Mam też wrażenie że nie muszę zdejmować całych boczków tylko odkręcić śruby mocujące plastik do baku (1x lewa , 1x prawa).
Rozumiem, że przewody paliwowe są na tyle długie, że pozwolą skromnie operować uniesionym bakiem?
ja też jeżdżę na wtrysku i nic nie regulowałem po wymianie filtra... Wystarczy odkręcić te śruby i resztę poluzować ale wtedy musisz mieć kogoś do pomocy przy zdejmowaniu baku żeby go za bardzo nie porysować. Przewody są bardzo skromne :lol:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8 Post autor: Pretor »

O ile dobrze pamiętam to chyba trzeba zamknąć kranik(i). Przeowdy 2-3 szt trzeba odpiąć od baku. Są przymocowanie na sprężynujące zaciski lub zwyczajnie wsuniete. Dobrze zapamiętac który gdzie był:):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#9 Post autor: Dukii »

Pretor pisze:O ile dobrze pamiętam to chyba trzeba zamknąć kranik(i). Przeowdy 2-3 szt trzeba odpiąć od baku. Są przymocowanie na sprężynujące zaciski lub zwyczajnie wsuniete. Dobrze zapamiętac który gdzie był:):)
i jeszcze podłączenie do czujnika rezerwy.. też trzeba odpiać od baku :lol:

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

hmmm

#10 Post autor: endurasek »

a wiec glowy nie daje jesli chodzi o regulacje bo wydaje mi sie ze po mimo ze na wtrysku to przepustnice nadal ma. Po przez zmiane filta powietrza zmieni sie podcisnienie w ukladzie przelotowym miedzy filtrem a cylindrem. zreszta co jakis czas sie powinno synchronizowac (wyrównac podcisnienia miedzy cylindrami) fakt w poprzednim wiaderku mialem gazniki no i synchronizowalem sobie a tera mam wtrysk no i musze no sie dowiedziec co i jak. Ale nich mi ktos powie co to za wtrysk jak ja nadal mam ssanie przy raczce???? FJR tez jest na ssaniu a nie ma...

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#11 Post autor: Pretor »

Wybacz Kwinto w połowie się pogubiłem i znudziłem :wink: :wink:

Powiem tak. Filtr wymieniłem i jest git. Raczej lepiej niż gorzej. Nic nie regulowałem. Leję bezynę i latam.
Jak dobrze chodzi to lepiej nie ruszać :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

lambda

#12 Post autor: endurasek »

ale mi do glowy nakladles!!!!!
musze no z jakim mechanikiem pogadac bo cos mi nie pasi...
zgadzam sie viadro moze i jest myslace bo ma Lambde ale...
tak jak i w autach tak i w motorze posiada on jedna tylko lambde albo co nie ktore auto dwie a co za tym idzie na podstawie wiaderka: mierzy zawartosc tlenu w mieszance z obu cylindrów ( w aucie az z 4cylindrów) a co sie stanie jak jeden z cylindrow bedzie mial gorsze spalanie ,swieca bedzie niedomagac lub jeden z wtryskiwaczzy bedzie uszkodzony. Lambda sobie zmierzy to kolektorze i stwierdzi ze cos jest nie tak no i zmieni parametry obu wtryskiwaczy!!! bo jest tylko jedna i nie umi rozroznic w ktorym cylindrze cos sie stalo. I za miast polepszyc to pogorszy bo nie dosc ze w jednym cylindrze np. jest uszkodzony wtryskiwacz to w drugim cylindzre ktory pracowal dobrze to teraz bedzie np.dostawal wiecej mieszanki. No i chodzi mi o to teraz ze jesli jedna z przepustnic jest zle ustawiona,zmienilo sie podcisnienie w gardzielu to lambda stwierdzi ze cos jest nie tak i zacznie zmieniac parametry pracy silnika. Głowy nie daje!!!!!!! ale musze no z kim na ten temat pogadac.

KWINTO

#13 Post autor: KWINTO »

Chciałem przyblizyć w dość szczegółowy sposób wpływ zmiany parametrów dolotu nie mówiąc juz o zmianach wydechu na skład mieszanki i z wiazaną z tym regulacje nastawów.
Faktycznie chyba za "szeroko".

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#14 Post autor: Przemek »

Ja pierdziu... ale odjechaliście :?
Ja chyba zaprowadze moto do serwisu :wink:

Bajka

#15 Post autor: Bajka »

Kwinto, to trzeba opracować w skrócie, jak lekturę w szkole :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”