scottoiler własnej roboty

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

scottoiler własnej roboty

#1 Post autor: YACCO1 »

witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377

postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200

http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf

napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA

Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)

"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór

http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html

Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
co do końcówek to mogą być np. takie.

http://allegro.pl/scottoiler-komplet-ko ... 70109.html

myślę że także można je wykonać samemu.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł

myślę że temat rozwojowy, godny uwagi i nowych propozycji[/b]

podaję parę ciekawych linków:

http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html

http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835

http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 13, 2011 10:29 pm przez YACCO1, łącznie zmieniany 4 razy.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

daro1980
Uczy się jeździć
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 6:22 pm
Lokalizacja: Ostrow Wlkp

#2 Post autor: daro1980 »

właśnie zacząłem się zastanawiać czy czasem nie będę miał oliwiarki u siebie w moto ;) ... świetne info

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#3 Post autor: vipkojot »

Oliwiarka świetna sprawa. Nie chce sie wracać później do spreyow.
Dobry pomysł kolego, ale jest jeden minus. Ten układ czasowy to dość duże pudełko i trzeba je schować pod siedzenie, co będzie utrudniało regulacje.

Ja u siebie mam coś podobnego na kerownicy:
Obrazek
Oczywiście nie tej firmy bo "oni" krzyczą sobie kilkaset złotych za to co kolega opisał (elektrozawór i czasomierz)

U mnie sprawa wyglada nastepujaco:

1. Na kierownicy mam podobne pudełko jak na zdjęciu
2. 2 tryby pracy 30 - 90 sekund i 80 - 140 sekund
oczywiście te czasy sa programowane przez siebie
i sterowane potencjometrem.
3. Posiada czujnik temperatury (gęstość oleju)
i w zależności od niej otwiera zawór na odpowiedni czas
4. W wersji full można podłączyć się pod impulsator i co np. 2 kilometry kropla oleju.... lub pod odpowiednie prędkości.
5. Posiada wejście czujnika luzu ( jak moto stoi w garażu i odpalamy nie spadnie ani jedna kropla. tak samo na skrzyżowaniu)

z takimi bajerami nie ma prawa być ochlapana felga.

Awatar użytkownika
Wild Hog
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 484
Rejestracja: pn maja 24, 2010 1:22 am
Imię: Sylwek
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Londek

#4 Post autor: Wild Hog »

vipkojot pisze:Oliwiarka świetna sprawa. Nie chce sie wracać później do spreyow.
Dobry pomysł kolego, ale jest jeden minus. Ten układ czasowy to dość duże pudełko i trzeba je schować pod siedzenie, co będzie utrudniało regulacje.

Ja u siebie mam coś podobnego na kerownicy:
Obrazek
Oczywiście nie tej firmy bo "oni" krzyczą sobie kilkaset złotych za to co kolega opisał (elektrozawór i czasomierz)

U mnie sprawa wyglada nastepujaco:

1. Na kierownicy mam podobne pudełko jak na zdjęciu
2. 2 tryby pracy 30 - 90 sekund i 80 - 140 sekund
oczywiście te czasy sa programowane przez siebie
i sterowane potencjometrem.
3. Posiada czujnik temperatury (gęstość oleju)
i w zależności od niej otwiera zawór na odpowiedni czas
4. W wersji full można podłączyć się pod impulsator i co np. 2 kilometry kropla oleju.... lub pod odpowiednie prędkości.
5. Posiada wejście czujnika luzu ( jak moto stoi w garażu i odpalamy nie spadnie ani jedna kropla. tak samo na skrzyżowaniu)

z takimi bajerami nie ma prawa być ochlapana felga.

Kupiłeś czy sam robileś? Jeśli kupiłeś to gdzie jeśli można?
Bond. James Bond.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#5 Post autor: vipkojot »

Znajomy elektronik to opracował na razie w wersji 1 sztuka i dlatego
kosztowo mnie to trochę wyszło, ale na chwila obecna można to powielić sadze że za rozsądne pieniądze.

Motoooooiler = 370 zł za komplet
tutaj myślę ze ze sterownikiem można się w 170 zł zmieścić za całość a funkcjonalność 200% lepsza.

daro1980
Uczy się jeździć
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 6:22 pm
Lokalizacja: Ostrow Wlkp

#6 Post autor: daro1980 »

no to ja jestem chętny na taki zakup...

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#7 Post autor: YACCO1 »

układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.

zakupiłem już potrzebne części.
będę starał się na bieżąco informować jak posuwają się prace.
może także zamieszczę fotki a nawet jakiś filmik z testów i montażu końcowego.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

daro1980
Uczy się jeździć
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 6:22 pm
Lokalizacja: Ostrow Wlkp

#8 Post autor: daro1980 »

no to niezle ...czekam na efekty ... tak sie zastanawiam jeszcze na ile regulacja oliwiarki przy kierownicy jest potrzebna a zarazem uzyteczna ... moze dobrze wyregulowany przekaznik podlaczony pod kontrolke luzu zalatwi temat ...

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#9 Post autor: vipkojot »

YACCO1 pisze:układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
Co przy jeździe w deszczu ? Smarowanie łańcucha trzeba zwiększyć "dwukrotnie".
Nastepna kwestia jest taka ze od czasu do czasu trzeba popatrzeć na łańcuch czy nie jest za suchy lub za mokry i zrobić regulacje. (np jesli temeratura otoczenia jest wysoka to olej robi sie rzadki i trzeba czas wydłużyć)
YACCO1 pisze: jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej
Zagadza sie !! i tez proponuje zrobić we wlasnym zakresie :)
scottoiler - ów nie polecam bo z reguły te oliwiarki podłącza sie pod przewód podciśnienia w moto - szkoda ingerować w osprzęt silnika

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#10 Post autor: roadrunner »

U mnie zbiorniczek oleju zamonowany jest z przodu pod prawym wypełnieniem. Wężyk z olejem przechodzi koło silnika więc olej zawsze jest ciepły - odpada czujnik temperatury. Ale w innej sytuacji jest to dobry pomysł...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#11 Post autor: YACCO1 »

na razie nie mam czasu na montaż.
przemyślenia zapisuję...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kris070
Udaje motocyklistę
Posty: 101
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 1:45 am
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Żarów

#12 Post autor: Kris070 »

W mojej zrobiłem olejarkę ale bez sterownika ( mam przełącznik którym mogę wyłączyć olejarkę).
Tutaj zdjęcia ale w er5 mojej żony, zbudowana podobnie tylko w Varadero elektrozawór schowałem pod lewym boczkiem a przełącznik mam zamontowany po lewej stronie obok zegarów

https://picasaweb.google.com/1036849310 ... directlink#

polecam ,praktyczna rzecz

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#13 Post autor: YACCO1 »

a skąd wziąłeś te uchwyty przyklejone do wahacza które podtrzymuję rurkę?
i z czego masz rurkę końcową?
metal czy plastik?
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kris070
Udaje motocyklistę
Posty: 101
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 1:45 am
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Żarów

#14 Post autor: Kris070 »

uchwyty kupiłem w leroyu merlin ale pewnie w castoramie lub obi też będą,
a końcówka i przewód pod wachaczem to miedziana rurka (końcówka z rurki kapilarnej ze starej klimatyzacji lub lodówki, którą wlutowałem w rurkę 6mm ,całość pokryta osłonką termokurczliwą ale to już raczej kosmetyka niekonieczna.)
aha przy montażu całości trzeba wziąść pod uwagę pracę wahacza, ja za pierwszym razem zostawiłem za mało luzu i przewód igielitowy zsunął się z miedzianej rurki,

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#15 Post autor: YACCO1 »

słyszałem ze w różnych porach roku stosuje się różnej gęstości oleje.
a jak bym dał rurkę miedzianą między zaworem a wahaczem i nawinął ją parę razy na rurę tłumika.
teoretycznie powinna być ciepła i olej powinien być rzadki przez cały rok.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”