Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz gru 12, 2019 6:00 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 23, 2019 12:45 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 23, 2019 10:41 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1205
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
piotrek2500 napisał(a):
Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje

A ile masz luzu na klamce?Nie rozumiem po co zmieniać całe oryginalne sprzęgło jeśli tylko sprężyny są kiepskie. :S

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 23, 2019 11:27 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Jak jest zimny to ok 1cm jak sie nagrzeje to ok 1.5 do 2 cm. Ogolnie nie bawie sie w naprawy ratalne komplet to komplet na dodatek dzis mierzylem jeszcze raz tarcze to ta pierwsza co wchodzi na pierwszy strzal do kosza byla ponizej normy reszta byla ok.

A druga sprawa to nie wiem czy to bylo ori sprzeglo... Moze jakis poprzedni wlasciciel zmienial kiedys takze ciezko stwierdzic...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 8:42 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2086
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Ustaw luz na klamce na 1,5 cm - serwisówka podaje 10-20 mm i warto celować w środek skali. Na forum były podobne tematy:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=6939
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=7420 (problem prawie identyczny jak twój)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 9:02 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Wiem wiem ze byly podobne tematy przeczytalem wszystkie posty zwiazane ze sprzeglem ale nikt nie rozwiazal problemu co tak naprawde jeszcze szwankuje... No juz popuscilem ta linka.

A tak w ogole jak ustawia sie ten luz to z ktorej strony klamki sie trzymac? Przy koncu czy przy korpusie klamki?

#Dopisano
Linka popuszczona ksiazkowo, problem pozostal.

#Dopisano 2
Naprawde nikt nic? Zadnych pomyslow? To moze inaczej... Jakie zadanie spelnia taka duza wypukla metalowa podkladka co siedzi jako pierwsza w koszu? Jaka ona role spelnia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 9:01 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 725
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Zdejmij pokrywę przedniej zębatki, odczep linkę, wyjmij trzpień ślimakowy, wlej do baniaczka ROPY (żadne rozpuszczalniki) do ręki chwyć pędzelek i dokładnie umyj wyciskacz sprzęgła. Następnie wysusz (sprężarką wydmuchaj jak masz pod ręką), posmaruj trzpień nowym smarem, złóż do kupy i sprawdź luz na klamce.

Miałem podobnie, po nocy luz na klamce książkowy a w miarę używania sprzęgła, trzpień wyciskający nie wracał do końca położenia "0" i na klamce było 2 - 3 cm luzu....

Po tym jak umyłem ten dekielek, przesmarowałem trzpień, nowy uszczelniacz i do dziś na klamce sprzęgła luz jest cały czas taki sam.

Podczas jazdy klamka sprzęgła często pracuje i zasyfiony ślimak trzpień nie wracał na czas do swej pozycji i pojawiał się luz. Wystarczyło, że motocykl postał kilka godzin i luz na klamce wracał do normy.

Zanim do tego doszedłem przewidywałem najczarniejsze scenariusze :boss:

Nie mówię, że u Ciebie jest dokładnie tak samo ale warto przemyć, przesmarować i zmienić uszczelniacz. Prosta i szybka robota ale łapki trochę zabrudzisz, jak to nie pomoże to przynajmniej wyeliminujesz jedną z przyczyn na przyszłość :clap:

Poszukaj mego postu odnośnie uślizgu sprzęgła i wymianie tarczek i przekładek na TRW - kiedyś tez miałem uślizgi powyżej 5 tys rpm, kupiłem zestaw sprzęgła TRW założyłem pojeździłem, uślizg był dalej ale już bliżej czerwonego pola, więc ponownie rozebrałem sprzęgło, dopiero zacząłem mierzyć sprężynki i porównałem z serwisówką i okazało się że chyba 2,5mm sklepały się,kupiłem kpl w ASO (około 50 PLN szt) założyłem z powrotem stare oryginalne tarczki i przekładki i do dziś jest OK :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 9:21 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Powiem tak dzis robilem ten zabieg tylko nie tak bardzo dokladnie jak ty piszesz...czyli wyjolem wszystko posmarowalem i zlozylem. Dzwignia chodzi fajnie lekko ale ok poslucham cie i w przyszlym tygodniu zrobie to zgodnie z twoim opisem. A po ostygnieciu motorka wajcha wraca do takiej pozycji jaka ustawialem na zimnym. Ogolnie sprzeglo nie slizga biegi wchodza ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 9:45 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 725
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Umyj wszystko dokładnie, przesmaruj, złóż do kupy i sprawdzisz czy dalej luz na klamce pojawia się.

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 24, 2019 10:55 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
No tak zrobie... Mam nadzieje ze przyniesie to jakis efekt bo ogolnie nie ma zadnego problemu tylko to uczucie zwiekszajacego sie luzu pod palcami doprowadza mnie do zmartwien.. Ale tak jak pisalem wczesniej wie ktos jaka role pelni ten pierscien?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr cze 26, 2019 1:30 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr cze 26, 2019 9:31 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2086
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
piotrek2500 napisał(a):
A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?
Potrzebny będzie mały ściągacz do łożysk (wewnętrznych) lub ściągacz z tuleją rozporową. Ten pierwszy powinieneś znaleźć za niewielkie pieniądze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 06, 2019 2:37 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Witam po wymyciu i założeniu nowych łożysk na dekielek nowych uszczelnień problem dalej pozostał już nie wiem co jest z tym nie tak jeszcze:(nie chce ktoś kupić mojej sd02 bo szlag mnie już trafia:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 06, 2019 2:40 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
niech mi ktoś powie czy na tym trzpieniu wyciskającym co jest w dekielku powinien być na nim oring? Bo jest tam miejsce na niego a stary zrobił się już plastikowy więc zmieniłem na nowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 06, 2019 6:21 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1205
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Chyba uszczelniacz w pokrywie a nie oring.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 06, 2019 7:04 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Uszczelniacz typu simmering jest w dekielku od gory gdzie wchodzi caly slimak a drugi jest w silniku gdzie wchodzi ten dlugi popychacz a oring taki malutki jest na tym krociutkim popychaczu miedzy slimakiem a tym dlugim co leci przez caly silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL