Dziwny problem ze sprzegłem

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Dziwny problem ze sprzegłem

#1 Post autor: piotrek2500 »

Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1483
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#2 Post autor: melon1968 »

piotrek2500 pisze:Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje
A ile masz luzu na klamce?Nie rozumiem po co zmieniać całe oryginalne sprzęgło jeśli tylko sprężyny są kiepskie. :S

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#3 Post autor: piotrek2500 »

Jak jest zimny to ok 1cm jak sie nagrzeje to ok 1.5 do 2 cm. Ogolnie nie bawie sie w naprawy ratalne komplet to komplet na dodatek dzis mierzylem jeszcze raz tarcze to ta pierwsza co wchodzi na pierwszy strzal do kosza byla ponizej normy reszta byla ok.

A druga sprawa to nie wiem czy to bylo ori sprzeglo... Moze jakis poprzedni wlasciciel zmienial kiedys takze ciezko stwierdzic...

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#4 Post autor: james »

Ustaw luz na klamce na 1,5 cm - serwisówka podaje 10-20 mm i warto celować w środek skali. Na forum były podobne tematy:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=6939
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=7420 (problem prawie identyczny jak twój)

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#5 Post autor: piotrek2500 »

Wiem wiem ze byly podobne tematy przeczytalem wszystkie posty zwiazane ze sprzeglem ale nikt nie rozwiazal problemu co tak naprawde jeszcze szwankuje... No juz popuscilem ta linka.

A tak w ogole jak ustawia sie ten luz to z ktorej strony klamki sie trzymac? Przy koncu czy przy korpusie klamki?

#Dopisano
Linka popuszczona ksiazkowo, problem pozostal.

#Dopisano 2
Naprawde nikt nic? Zadnych pomyslow? To moze inaczej... Jakie zadanie spelnia taka duza wypukla metalowa podkladka co siedzi jako pierwsza w koszu? Jaka ona role spelnia?

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#6 Post autor: eneron »

Zdejmij pokrywę przedniej zębatki, odczep linkę, wyjmij trzpień ślimakowy, wlej do baniaczka ROPY (żadne rozpuszczalniki) do ręki chwyć pędzelek i dokładnie umyj wyciskacz sprzęgła. Następnie wysusz (sprężarką wydmuchaj jak masz pod ręką), posmaruj trzpień nowym smarem, złóż do kupy i sprawdź luz na klamce.

Miałem podobnie, po nocy luz na klamce książkowy a w miarę używania sprzęgła, trzpień wyciskający nie wracał do końca położenia "0" i na klamce było 2 - 3 cm luzu....

Po tym jak umyłem ten dekielek, przesmarowałem trzpień, nowy uszczelniacz i do dziś na klamce sprzęgła luz jest cały czas taki sam.

Podczas jazdy klamka sprzęgła często pracuje i zasyfiony ślimak trzpień nie wracał na czas do swej pozycji i pojawiał się luz. Wystarczyło, że motocykl postał kilka godzin i luz na klamce wracał do normy.

Zanim do tego doszedłem przewidywałem najczarniejsze scenariusze :boss:

Nie mówię, że u Ciebie jest dokładnie tak samo ale warto przemyć, przesmarować i zmienić uszczelniacz. Prosta i szybka robota ale łapki trochę zabrudzisz, jak to nie pomoże to przynajmniej wyeliminujesz jedną z przyczyn na przyszłość :clap:

Poszukaj mego postu odnośnie uślizgu sprzęgła i wymianie tarczek i przekładek na TRW - kiedyś tez miałem uślizgi powyżej 5 tys rpm, kupiłem zestaw sprzęgła TRW założyłem pojeździłem, uślizg był dalej ale już bliżej czerwonego pola, więc ponownie rozebrałem sprzęgło, dopiero zacząłem mierzyć sprężynki i porównałem z serwisówką i okazało się że chyba 2,5mm sklepały się,kupiłem kpl w ASO (około 50 PLN szt) założyłem z powrotem stare oryginalne tarczki i przekładki i do dziś jest OK :)
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#7 Post autor: piotrek2500 »

Powiem tak dzis robilem ten zabieg tylko nie tak bardzo dokladnie jak ty piszesz...czyli wyjolem wszystko posmarowalem i zlozylem. Dzwignia chodzi fajnie lekko ale ok poslucham cie i w przyszlym tygodniu zrobie to zgodnie z twoim opisem. A po ostygnieciu motorka wajcha wraca do takiej pozycji jaka ustawialem na zimnym. Ogolnie sprzeglo nie slizga biegi wchodza ok

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#8 Post autor: eneron »

Umyj wszystko dokładnie, przesmaruj, złóż do kupy i sprawdzisz czy dalej luz na klamce pojawia się.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#9 Post autor: piotrek2500 »

No tak zrobie... Mam nadzieje ze przyniesie to jakis efekt bo ogolnie nie ma zadnego problemu tylko to uczucie zwiekszajacego sie luzu pod palcami doprowadza mnie do zmartwien.. Ale tak jak pisalem wczesniej wie ktos jaka role pelni ten pierscien?

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#10 Post autor: piotrek2500 »

A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#11 Post autor: james »

piotrek2500 pisze:A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?
Potrzebny będzie mały ściągacz do łożysk (wewnętrznych) lub ściągacz z tuleją rozporową. Ten pierwszy powinieneś znaleźć za niewielkie pieniądze.

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#12 Post autor: piotrek2500 »

Witam po wymyciu i założeniu nowych łożysk na dekielek nowych uszczelnień problem dalej pozostał już nie wiem co jest z tym nie tak jeszcze:(nie chce ktoś kupić mojej sd02 bo szlag mnie już trafia:(

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#13 Post autor: piotrek2500 »

niech mi ktoś powie czy na tym trzpieniu wyciskającym co jest w dekielku powinien być na nim oring? Bo jest tam miejsce na niego a stary zrobił się już plastikowy więc zmieniłem na nowy.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1483
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#14 Post autor: melon1968 »

Chyba uszczelniacz w pokrywie a nie oring.

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: Dziwny problem ze sprzegłem

#15 Post autor: piotrek2500 »

Uszczelniacz typu simmering jest w dekielku od gory gdzie wchodzi caly slimak a drugi jest w silniku gdzie wchodzi ten dlugi popychacz a oring taki malutki jest na tym krociutkim popychaczu miedzy slimakiem a tym dlugim co leci przez caly silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”