wskażnik temperatury

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

wskażnik temperatury

#1 Post autor: Adaśko »

Mam Viadro SD 01 z 2000 roku i martwi mnie ze przy jeździe w temp ok 5 C w plusie wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ledwo oderwie się od słupka dochodząc do pierwszej grubej kreski - czyli prawie nic !
Jak sie zatrzymam ...stopniowo idzie w górę..mija drugą kreskę-cienką-.....później drugą grubą -pionowa=połowa skali-...chwilę później włącza sie wentylator...Ruszam...jadę powiedzmy ze 100 km/h i wskazówka opada prawie do samego dołu...ledwo powyżej słupka oporowego :-(
Co z moim moto nie tak ??
Martwię się , a dodam , że odebrałem moto z serwisu....Mieli WSZYSTKO posprawdzać...
A może ten typ tak ma ??

rambo

#2 Post autor: rambo »

do wymiany termostat. może pasuej tak jak do afryki twin od tico dajewo za 17zł i spokuj na lata 8)

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: Pretor »

No może nie do końca. Poczekajmy co powiedzą właściciele "starego" viadra.
Wydaje mi się, że kiedyś już ktoś coś o tym mówił i że to normalne w tym modelu.
Jednak głowy sobie uciąć nie dam.
Na zdrowy rozsądek temperatura powinna być w miarę stała.
:wink:
Najważniejsze , że włącza Ci się wentylator i nie gotujesz wody:):)
Zawsze możesz włożyć tekturę :wink: :lol: :lol:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
senior1975
Rekrut
Posty: 36
Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:02 am
Lokalizacja: Kielce, Radom, Zwoleń

#4 Post autor: senior1975 »

tez nan stary model i wskaźnik temp. działa doś c ospale dopiero po jeździe w korkach temperatura zaczyna rosnąć na wskaźniku, na trasie wskaźnik stoi dośc nisko w oolicach 1 kreski :D

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#5 Post autor: smutek »

Myślę że nie masz co kombinować . Ja też mam stare wiadro i ma te same objawy fakt jest taki że jak działa wentylator to wszystko ok. Ten typ tak ma :wink: :D

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#6 Post autor: Przemek »

w czasie jazdy wskazówka stoi cały czas na drugiej kresce (tak na oko 1/4 wskaźnika). Czasami w duże upały i przy wolnej jeździe podchodzi nieco wyżej. W gorące dni w korkach przy powolnym przeciskaniu się przez miasto dochodzi do połowy a jak stoje na światłach przekracza połowę i włącza wentylator.
W rozgrzanym moto nigdy nie spada poniżej 1/4 czyli tej drugiej kreski.
Pozdrawiam
nieaktualne

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#7 Post autor: Adaśko »

Pretor pisze:
Zawsze możesz włożyć tekturę :wink: :lol: :lol:
Czyli jak w dużym fiacie ??

Wy tu sobie Kolego żarty stroicie...a ja tu się zamartwiam... :-(

Pozdrawiam

Nie znam się na motocyklach ale obstawiam 10:1 ze to termostat. Jest na stałe w pozycji "otwarte"
Obym się mylił...

Viktor

#8 Post autor: Viktor »

heheheheh..... tak samo myślałem ze mi sie nie dogrzewa moto jak miałem T-cata YZF 600,z moim zapedem i brakiem cierpliwości wyprowadzałem sprzet z garażu i śmigałem delikatnie przy niskich temperaturach :roll: (nawet poniżej 5 stopni-styczeń,luty),lecz co moje oczy zobaczyły jak "wyrwałem kite" po serwisie (droga powrotna z Brzezin do Łodzi-czas przelotu 8min),wskazówka temperatury powyżej 100 stopni,i wiatrak sie załaczył.
PS:Moim zdanie nie nagrzejesz zbytnio moto przy takich niskich temperaturach ,no chyba ze dasz mu hmmmmmmm... popalić..

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#9 Post autor: Przemek »

Adam SDI pisze: Nie znam się na motocyklach ale obstawiam 10:1 ze to termostat. Jest na stałe w pozycji "otwarte"
wszelkie znaki na niebie i ziemii na to wskazują
ale w serwisie nie mieli szans aby to wykryć
wymień i zapomnij 8)
nieaktualne

rambo

#10 Post autor: rambo »

problem moze być taki ze trm w hondzie to z 200zł.

kolego: odpal moto i nie ch se chodzi na wolnym obrotach. jak zaczną ci sie robić ciepłe chłodnice zanim drygnie wskazówka to tak jak pisze. i prosze was nie piszcze zew tak ma byc i tektórka :lol: olej ma miec swoją temp pracy i kilka stopni mniej, szybciej zużuwa silnik. jesli wskazowka wskoczy na 1/4 skali i chłodnice nagle z zimnych zrobią sie ciepłe to term jest OK i szukamy dalej. przerabialem to w kilku moto i auto

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#11 Post autor: Pretor »

No fakt faktem że w nowej to jak wskoczą 3 kreski na temperaturze to nie ma bata czy jest 0 czy +40 zawsze trzyma tyle samo.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#12 Post autor: Adaśko »

Dziś wyprowadziłem moto z garażu...Odpaliłem...chodził wolniuteńko....Wskazówka oderwała sie od słupka...dotarła do pierwszej grubej kreski-początek skali wskaźnika...
Dotknąłem chłodnic...były już bardzo ciepłe...
Na moje oko coś otwiera duży obieg od razu...
Czy takie objawy definitywnie wskazują na uszkodzony TERMOSTAT ??

rambo

#13 Post autor: rambo »

Adam SDI pisze:Dziś wyprowadziłem moto z garażu...Odpaliłem...chodził wolniuteńko....Wskazówka oderwała sie od słupka...dotarła do pierwszej grubej kreski-początek skali wskaźnika...
Dotknąłem chłodnic...były już bardzo ciepłe...
Na moje oko coś otwiera duży obieg od razu...
Czy takie objawy definitywnie wskazują na uszkodzony TERMOSTAT ??
przykro mi, ciesz ze to nic innego :) ciekawe gdzie on jest, i czy pasuje od afryki twin

Viktor

#14 Post autor: Viktor »

rambo pisze:
Adam SDI pisze:Dziś wyprowadziłem moto z garażu...Odpaliłem...chodził wolniuteńko....Wskazówka oderwała sie od słupka...dotarła do pierwszej grubej kreski-początek skali wskaźnika...
Dotknąłem chłodnic...były już bardzo ciepłe...
Na moje oko coś otwiera duży obieg od razu...
Czy takie objawy definitywnie wskazują na uszkodzony TERMOSTAT ??
przykro mi, ciesz ze to nic innego :) ciekawe gdzie on jest, i czy pasuje od afryki twin
to fakt,a ternostat do nie jest chyba jakas gruba robota... :?

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#15 Post autor: Adaśko »

A więc jednak to była wina TERMOSTATU.
Zablokował się w pozycji "otwarte" . Wymieniłem na nowy.
Prawidłowo wskaźnik temp cieczy powinien być podczas jazdy / w taką pogodę / w okolicach 1/4 wskaźnika.Tak tuż przed pierwszą cienką kreską
U mnie wreszcie tak jest :-D
Pozdrawiam wszystkich

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”