Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sty 20, 2019 2:38 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn cze 25, 2012 7:14 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Cześć,
Jako, że trochę naczytałem się o padających napinaczach w SD01, chciałem sprawdzić - wstępnie bez rozbierania silnika, bo szkoda sezonu - ich stan.
Czy jeżeli wykręce napinacz z bloku silnika, żeby sprawdzić stan sprężynki to istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że nie złoże go później, bez otwierania silnika (coś wypadnie, rozsypie się itd)? Czy jestem w stanie jakoś zdiagnozować czy napinacze się zawiesiły?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 25, 2012 11:08 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 271
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Dołączę się do pytania: czy opłaca się wymieniać samą sprężynkę (ok 30zł/szt), czy lepiej kupić oryginalne napinacze (chyba ok 250zł/szt)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 4:06 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 122
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Jak będziesz wyciągał napinacz to rób to delikatnie. Na końcu napinacza są tzw. "korki" metalowe , mi jeden został w otworze po napinaczu. Jak wpadnie do środka to ... problem może być z wyjęciem. Napinacz po rozebraniu trzeba napiąć - nakręcić. Wykonaj sobie kluczyk do nakręcania jest gdzieś schemat na forum. Wyciągaj napinacz gdy w danym cylindrze zawory są zamknięte . Tak dla pewności żeby nie przeskoczył czasem łańcuch .
Czy sie opłaca wymienić samą sprężynkę ? Hmmm ... Nie wiem , ja wymieniłem i oryginalna wydawała mi się sztywniejsza , więc wróciłem do niej . Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 5:36 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Dzięki za odpowiedź. W takim razie poczekam z tym jeszcze trochę i zobacze przy okazji robienia zaworów i gaźników.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 09, 2012 11:19 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 122
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Witajcie . Jako , że nie daje mi spokoju dzwonienie raz pojawiające się to znów znikające , postanowiłem zajrzeć do przedniego napinacza . Podczas rozbierania napinacza ukazał mi się taki oto widok :
Obrazek
czy to jest jakieś fatum ??? Pękła sprężyna napinacza . Po wstępnych oględzinach myślę , że to zmęczenie materiału.
Jedyny pozytyw to taki , że nie podczas jazdy bo pewnie była by sieczka !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 10, 2012 12:19 am 
Zapalony motocyklista
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 02/04/2008 o 12:33
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
To może jakieś zapasowe jest? Mi często zostaje dużo jakiś takiś sprężynek śrubek i innych małych zapasowych rzeczy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 10, 2012 11:19 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 122
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Sprężyna wymieniona, rozrząd złożony. Viadro mruczy jak 18-tka. Jednak charakterystyczne dzwonienie mnie nie opuszcza . Nie wiem już czego się uczepić . Piszą , że viadro tak ma ale mnie to doprowadza do furii. Czy może dzwonić łańcuch od pompy wody bądź oleju ? Bo to gdzieś z dołu z prawej strony dochodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 10, 2012 1:23 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 540
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
seba0000 napisał(a):
Sprężyna wymieniona, rozrząd złożony. Viadro mruczy jak 18-tka. Jednak charakterystyczne dzwonienie mnie nie opuszcza . Nie wiem już czego się uczepić . Piszą , że viadro tak ma ale mnie to doprowadza do furii. Czy może dzwonić łańcuch od pompy wody bądź oleju ? Bo to gdzieś z dołu z prawej strony dochodzi.


Jeśli z prawej z dołu, stawiam na łańcuch pompy oleju.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 10, 2012 2:18 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 122
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
płock1964 napisał(a):
Jeśli z prawej z dołu, stawiam na łańcuch pompy oleju.


też o tym myślę ale czy łańcuch oleju hałasował by rytmicznie po czym znikał i za jakiś czas znów się pojawiał ? To jest metaliczne rytmiczne dzwonienie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 11, 2012 10:30 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Rozebrałem silnik, wszystko wygląda okej - luzy zaworowe w normie, łańcuch nie lata na zębatkach (jest napięty) a same napinacze są wysunięte do połowy. Problem jest innego typu, napinacze (te trzpienie) mają luz względem ich obudów. Gdy weźmie się takim potrzęsie słychać takie stukanie, które wcześniej słyszałem podczas jazdy. Czy to jest normalne? Czy napinacz kwalifikuje się do wymiany? (działać niby działa...)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 12, 2012 9:44 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 29/06/2009 o 20:51
Posty: 66
Lokalizacja: sieradz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
wtrące dwa przysłowiowe grosze - jeśli dzwoni a za jakiś czas przestaje,później znowu się pojawia to przychodzi mi na myśl tylko to co było u mnie w viaderku.
objawy-raz dzwoni raz nie :evil: dzwięk troszku przypomina dzwięk zaworów,ale to nie to,ciężko zidentyfikować bo niesie sie po całym silniku.
diagnoza-zawór który jest odpowiedzialny za odprowadzenie oparów z wewnątrz silnika do komory filtra powietrza,takie małe g......no po prawej stronie pod zbiornikiem,zawork ten jest sterowany podciśnieniowo.

czyszczenie nic nie daje jest nierozbieralny
wymiana na inny wskazana ,tak też zrobiłem
a teraz najlepsze:ten inny wywalił mi psikusa po 20 tyś - zacieła sie cholera membrana nie pusciła oparów do ponownego spalnia w komorze filtra i podczas niedzielnej wycieczki wywaliło uszczelke pod pokrywą zaworów przedniego cylindara tzn boczne gumowe broki tej uszczelki.

rada- sprawdzić dwa razy ten zaworek jak coś to wymienic na nowy z serwisu

p.s.
a najlepiej wsadzić silnik od vtr 1000 i po sprawie tam był inaczej rozwiązany problem odprowadzania oparów z komory silnika

ja tak zrobiłem,ale nie przez zaworek tylko silniczek mi troszku juz padł

:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 13, 2012 10:04 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
@elefant w którym miejscu są te zaworki?
U mnie dzwonienie jest najbardziej dokuczliwe na rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów (i tylko wtedy) pomiędzy 3000 a 2000/1500 obrotów lub przy hamowaniu silnikiem (ale to też ich zmniejszanie).
Mają koledzy jakieś sugestie, co to może być?

#dodano
Wiem już, w którym miejscu tylko teraz pojawia się pytanie.
Czy muszę ściagnąć kapę, żeby to zdjąć (czy nic mi nie wpadnie do środka)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 15, 2012 11:54 am 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 29/06/2009 o 20:51
Posty: 66
Lokalizacja: sieradz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Nie baradzo rozumiem ,bo piszesz żę znalazłeś zaworki,tymczasem jest tylko jeden zaworek po prawej stronie pod zbiornikiem nie trzeba ściągać zadnej kapy.przymocowany do obudowy filtra
zawór od góry połączony jest z króćcem podciśnienia z tylnego cylindara ,dwa boczne gróbe węże poprowadzone do pokryw zaworów przedniego i tylnego cylindra.dolny wąż podłączony do obudowy filtra.
jak znajdziesz ,wymontuj i zawieź do mechanika który umie sprawdzić poprawność działania zaworu-podłączy ręczną pompkę z manometrem do twojego zaworu i sprawdzi poprawność działania membrany.
może okazać sie że podczas pompowania ręcznego membrana odklei sie od ścian zaworu i wtedy będzie oki ,jeśli nie to nowy zaworek załatwi sprawe.

możliwe jest także wywalenie tego zaworu w całośći,wtedy musisz połączyć dwa węże od cylindra razem w jakiś trójnik i podłączyć bezpośrednio pod obudowe filtra.pamiętaj tylko żeby zaślepić wężyk od podciśnienia bo jak tego nie zrobisz to moto nie równo pracuje.
po tej operacji zrób małą traske i zobacz czy cyka jak nie to zawór do wymiany jak tak to zamontuj zawór ponownie na swoje miejsce i będziemy szukać dalej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 17, 2012 11:30 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Pisząc zaworki miałem na myśli cały układ PAIR (2, po sztuce na cylinder i jeden główny).
Zaworek sprawdzę jakoś w przyszłym tygodniu - teraz czekam na filtr powietrza i pełny serwis gaźników. Może coś to zmieni.

Powiedz mi, u Ciebie dzwoniło cały czas, czy tylko podczas hamowania silnikiem/schodzenia z obrotów?

Rozmowa zrobiła się trochę nie na temat, bo o napinaczach za bardzo nie piszemy - proponowałbym, żeby moderator podzielił temat po jego wyczerpaniu/znalezieniu problemu (łatwiej będzie można go odnaleźć w wyszukiwarce).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 18, 2012 7:47 am 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 29/06/2009 o 20:51
Posty: 66
Lokalizacja: sieradz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
najgłośniej przy schodzeniu z obrotów i przy 3tyś na biegu jałowym


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL