Napinacz rozrządu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#16 Post autor: james »

Jeszcze jedno pytanie na chwilę obecną, czy dźwięk ten był generowany zawsze, czy tylko po nagrzaniu silnika? U mnie na zimnym silniku i po wyłączeniu go na kilkanaście minut objaw znika i pojawia się znowu, dopiero po nagrzaniu pieca.

elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

#17 Post autor: elefant »

wszystko wskazuje na to ze to jest to o czym pisałem wcześniej - zadzwoń to pomoge przez tel.600258720

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#18 Post autor: james »

Dzięki! Odezwę się, tylko jeszcze wcześniej zrobie serwis gaźników - ostatnio zaobserwowałem niezły spadek mocy, wymieniłem filtr powietrza i teraz pora na gaźniki.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#19 Post autor: seba0000 »

A więc chyba zlokalizowałem dźwięk doprowadzający mnie do furii od ponad roku. Odkręciłem korek wlewowy oleju i patrzyłem na pracę tarcz sprzęgła w koszu. Silnik zgaszony . Zapiąłem piątkę i przy wciśniętym sprzęgle ruszałem kołem przód - tył. Odezwał się ten właśnie dźwięk , metaliczne dzwonienie tak jakby luźnych podkładek. Tylko nie słychać go przy takim samym ruszaniu ale na puszczonym sprzęgle. Co o tym sądzicie ? Cały czas ten dźwięk słyszałem właśnie z dołu nie z okolic napinaczy tylko właśnie okolica sprzęgła. Nie ma reguły kiedy się pojawi. Na ciepłym , zimnym , zaraz po zapaleniu niekiedy trochę później. A podejrzewałem napinacze.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#20 Post autor: james »

Mineło kilka dni grzebania przy Viadrze. Mechanik z Hondy, jakiś czas temu po osłuchaniu silnika (niestety ten poszukiwany dźwięk gdzieś zanikł...) zasugerował żeby sprawdzić, czy nie kończy się rozrząd. Sprawdziłem łańcuchy, są okej. Wykręciłem napinacze, obejrzałem, wkręciłem i myślałem, że to koniec przygody z tymi częściami. U znajomego napinacz definitywnie padł, na szczęście nie narobił bałaganu. Pojechałem zobaczyć i zauważyłem, że napinacz nie chowa się zawsze, a po kilku obrotach trzpieniem w obudowie (na luzie, który się pojawił). Po raz kolejny wykręciłem napinacze i... jeden udało się wcisnąć do końca dość szybko, drugi do połowy - po dłużym czasie poległ ostatecznie. Drgania w silniku no i zwalnianie/przyspieszanie na pewno radziły sobie dużo szybciej z tymi badziewiami :lol: W każdym razie mój problem nie został rozwiązany, nadal coś dzwoni, ale przynajmniej teraz nie słychać rozrządu i wiem, że jeszcze dziesiątki tysięcy kilometrów przed nim (napinacze są wysunięte w 1/3~1/2 a łańcuch idealnie leży na zębatkach).
Pomyślałem jeszcze, że problem może leżeć po stronie sprzęgła a konkretnie sprężynek. Zanim jednak zabiorę się za rozkręcanie sprzęta udam się na umówiony serwis gaźników no i w końcu spróbuje rozwiązania kolegi o nicku elefant. O postępie lub jego braku będę was na bieżąco informował :P

zbibro
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 26, 2013 6:18 pm
Lokalizacja: Częstochowa

#21 Post autor: zbibro »

Może mi ktoś powiedzieć jak mocno naciągnąć sprężynki napinaczy.Jaka ilość obrotów i czy jest jakaś różnica między przednim a tylnym napinaczem bo gdzieś wyczytałem że jest.Konieczne jest ustawienie rozrządu na zamknięte zawory podczas tej wymiany.

kucyk_323
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 215
Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
Lokalizacja: marki/wawa
Kontakt:

#22 Post autor: kucyk_323 »

na zawory musisz patrzeć bo jak bedziesz miał któryś otwarty to z łatwością ci się rozrząd przestawi bo łańcuch przeskoczy, co do sprężyny to nie pamiętam ja zrobiłem chyba jeden obrót... aczkolwiek nie wiem czy dobrze zrobiłem :shock: na ściągnietym na maxa napinaczy blaszke (kluczyk) mam pomiedzy rowkami na obu napinaczach tak samo
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl

zbibro
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 26, 2013 6:18 pm
Lokalizacja: Częstochowa

#23 Post autor: zbibro »

A mogę nastawić tylko na oznaczenia na wale i deklu,bez ściągania pokryw zaworów.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#24 Post autor: james »

Nie ma różnicy pomiędzy przednim a tylnym napinaczem - oba są identyczne. Przy wymianie tego elementu lepiej ściągnąć kape zaworową - gumowa uszczelka pod nią jest wielorazowego użytku a zainwestować musisz tylko w silikon wysokotemperaturowy (no chyba, że już takowy posiadasz :) ). Różnie w życiu bywa, możesz się pomylić przy ustawieniu znaku na wale (np. FT zamiast RT) i nawet o tym nie będziesz wiedział... krzywka pociągnie łańcuch i pozostaje odkładać na remont...

Jak już "otworzysz" silnik to warto sprawdzić ustawienie rozrządu oraz stan uszczelek (oringów) układu PAIR - ich brak może powodować poważne problemy i zabić zawór podciśnieniowy, który kosztuje troche kasy.

Hrubesch
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 05, 2013 10:22 am
Lokalizacja: warszawa

#25 Post autor: Hrubesch »

Ja po zdjęciu pokryw zaworów złapałem trytytkami łańcuch z kołem zębatym,wtedy jest pewnośc że nie przeskoczy.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#26 Post autor: james »

Tak i to jest powszechnie stosowany zabieg, jednak kolega pytał, czy da radę zmienić napinacze bez ściągania pokrywy :) Ja osobiście bym nie ryzykował :wink:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#27 Post autor: james »

Odświeżam stary temat!

Mianowicie:
+zrobiłem kompletny serwis gaźników,
+zrobiłem serwis zaworów,
+wymieniłem napinacze na nowe (o tym pisałem już troche czasu temu),
+poczyściłem elementy układu PAIR,
+i wiele innych...

Oczywiście testowałem zaworek PAIR - przy podłączeniu szczykawki i wytworzeniu podciśnienia (krótki ruch "tłoczka"), zaworek działa poprawnie.

Co wiem:
+Stuki nie objawiają się na zimnym silniku,
+Przy delikatnym schodzeniu z obrotów (płynnym, a nie zamknięciu gazu) stuki w ogóle się nie pojawiają,
+Dźwięk przypomina nieco luźną podkładkę, bądź drgającą sprężynę,
+Najgłośniej jest podczas hamowania silnikiem,
+Przy zamknięciu manetki przestrzeliwuje (podejrzewam wydmuchaną uszczelkę),

Czy ktoś jest w stanie postawić jakąś sensową diagnozę? :)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napinacz rozrządu

#28 Post autor: melon1968 »

Kolega miał podobne objawy jakby wydmuchana uszczelka,po sprawdzeniu ustawienia rozrządu okazało się że wałek ssący 1cylindra przestawiony o ząb.Po ustawieniu jak pisze w książce silnik chodzi ok.
Dodam że to ja naprawiałem kolegi viadro.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#29 Post autor: james »

Niby sprawdzałem rozrząd na przednim cylindrze i to kilkukrotnie przed zamknięciem. Po zimie zauważyłem tylko wzrost mocy.

Czy takie objawy występowałyby także w przypadku nieobciążonego silnika? Na postoju, przy schodzeniu z obrotów, dźwięk nasila się wraz ze wzrostem temperatury. Jeżeli temp. jest na 1 kresce (SD01) ten dźwięk/objaw nie występuje w ogóle.

Co o tym sądzisz?

EDIT:
Problem ten pojawił się 2 lata temu, po powrocie z gór. Wcześniej nic nie było grzebane z rozrządem (przed wyjazdem).

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napinacz rozrządu

#30 Post autor: melon1968 »

Wszystkie te objawy były podobne.Jak ściągnąłem filtr powietrza na pierwszym gażniku ślady spalin.A próbowałeś napiąć napinacz rozrządu tzn.dociągnąć śrubokrętem śrubę pod zaślepką w napinaczu.Jeżeli te objawy ustąpią a potem powrócą to prowadnica łańcucha rozrządu się odzywa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”