Napinacz rozrządu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#76 Post autor: matimatimati »

Też jestem ciekaw co to będzie Bajo. Mój czeka na cieplejsze dni żeby go osłuchać stetoskopem.

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#77 Post autor: matimatimati »

Zauważyłem dziś ciekawe zjawisko dotyczące "mojego stukania". Jak motocykl stoi oparty na nóżce bocznej i nie stuka to jak dodam gazu i puszcze to jak spadnie do wolnych obrotów to pojawia się stukanie i stuka. Jak się go postawi do pionu to hałas cichnie po 2 sekundach stania w pionie.

Jak się doda gazu gdy motocykl stoi w pionie i obroty spadną na 1250 to w pionie nie stuka:whatup:
Macie Koledzy jakieś pomysły?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napinacz rozrządu

#78 Post autor: melon1968 »

Na 90% to napinacz łańcucha rozrządu.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#79 Post autor: james »

Jeśli byłby to napinacz to możesz go/je sprawdzić.
Mianowicie, rozbierasz moto, tak abyś miał dojście do napinacza, odkręcasz nakrętkę i napinasz mechanizm śrubokrętem. Trzymasz go, a druga osoba kręci gazem (tak jak testujesz to teraz).
Przód da się tak sprawdzić, z tyłem może być problem bo istnieje spora szansa, że poleci olej.

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#80 Post autor: matimatimati »

Na 90% to napinacz łańcucha rozrządu.
A jak wytłumaczyć wpływ pozycji motocykla na działanie napinacza?:) Pewnie masz rację z tym, że to to tylko tak się zastanwiam jak to sobie wytłumaczyć :isok2:
Jeśli byłby to napinacz to możesz go/je sprawdzić.
Mianowicie, rozbierasz moto, tak abyś miał dojście do napinacza, odkręcasz nakrętkę i napinasz mechanizm śrubokrętem. Trzymasz go, a druga osoba kręci gazem (tak jak testujesz to teraz).
Przód da się tak sprawdzić, z tyłem może być problem bo istnieje spora szansa, że poleci olej.
Jeśli dobrze rozumiem to muszę śrubokrętem lub tym specjalnym kluczykiem z blaszki 1mm dokręcić na maksa w odwrotną stronę niż do zabezpieczania napinacza przed odkręceniem go z bloku?tak aby się maksymalnie wysunął i napiął łańcuch?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napinacz rozrządu

#81 Post autor: melon1968 »

A jak wytłumaczyć wpływ pozycji motocykla na działanie napinacza?:) Pewnie masz rację z tym, że to to tylko tak się zastanwiam jak to sobie wytłumaczyć
Zużyty napinacz potrafi się cofnąć a co za tym idzie luzuje łańcuch który wpada w falowanie.Jeśli stoi na stopce bocznej luźny łańcuch idzie bokiem po kole zębatym i zaczyna hałasować.Jeśli jest wyciągnięty jest jeszcze głośniej.

Ogólnie napinacz to wada fabryczna w pierwszych rocznikach produkcji.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#82 Post autor: james »

matimatimati pisze:
Na 90% to napinacz łańcucha rozrządu.
A jak wytłumaczyć wpływ pozycji motocykla na działanie napinacza?:) Pewnie masz rację z tym, że to to tylko tak się zastanwiam jak to sobie wytłumaczyć :isok2:
Jeśli byłby to napinacz to możesz go/je sprawdzić.
Mianowicie, rozbierasz moto, tak abyś miał dojście do napinacza, odkręcasz nakrętkę i napinasz mechanizm śrubokrętem. Trzymasz go, a druga osoba kręci gazem (tak jak testujesz to teraz).
Przód da się tak sprawdzić, z tyłem może być problem bo istnieje spora szansa, że poleci olej.
Jeśli dobrze rozumiem to muszę śrubokrętem lub tym specjalnym kluczykiem z blaszki 1mm dokręcić na maksa w odwrotną stronę niż do zabezpieczania napinacza przed odkręceniem go z bloku?tak aby się maksymalnie wysunął i napiął łańcuch?
Specjalnym kluczem możesz jedynie zablokować sprężynę na czas wkładania napinacza w blok silnika, nic więcej.
Nie odkręcasz też napinacza od bloku, swoją drogą jest to niebezpieczne bez ściągania kap zaworowych - jeśli krzywka jest akurat na zaworze to możemy sobie przestawić fazę co skutkuje... wydatkiem.

Idea jest taka, że podczas pracy silnika uniemożliwiasz napinaczowi cofnięcie się poprzez dociśnięcie go do prowadnicy. Czyli jeszcze raz - odkręcasz "korek" (klucz 8) i wkładasz śrubokręt w miejsce, gdzie była śruba. Kręcisz śrubokrętem tak, aby napinacz jak najmocniej dociskał ślizg do łańcucha. W tym momencie, jeżeli Ty będziesz trzymał śrubokręt tj. napinał łańcuch a ktoś będzie operował gazem i nie będzie tego stukania to znaczy tyle, że albo napinacz albo ślizg hałasują. Sprawa się komplikuje w przypadku tylnego cylindra bo może się okazać, że poleci olej, który ma kilka dobrych stopni. Jeśli coś jest nadal niejasne to pytaj :)


Co do wady napinaczy to prawda, ale ponoć teraz Honda w "wydaniach poprawionych" też sprzedaje buble...

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#83 Post autor: matimatimati »

Czyli jeszcze raz - odkręcasz "korek" (klucz 8) i wkładasz śrubokręt w miejsce, gdzie była śruba. Kręcisz śrubokrętem tak, aby napinacz jak najmocniej dociskał ślizg do łańcucha.
Wszystko prawie jasne tylko jak włożę śrubokręt (płaski?) w miejsce po śrubie to w prawo czy lewo kręcę żeby docisnąć?
Jeśli dobrze myślę to kręcę w lewo (przeciwnie niż w sytuacji gdy chciałbym zablokować napinacz)?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#84 Post autor: james »

matimatimati pisze:
Czyli jeszcze raz - odkręcasz "korek" (klucz 8) i wkładasz śrubokręt w miejsce, gdzie była śruba. Kręcisz śrubokrętem tak, aby napinacz jak najmocniej dociskał ślizg do łańcucha.
Wszystko prawie jasne tylko jak włożę śrubokręt (płaski?) w miejsce po śrubie to w prawo czy lewo kręcę żeby docisnąć?
Jeśli dobrze myślę to kręcę w lewo (przeciwnie niż w sytuacji gdy chciałbym zablokować napinacz)?
Tak, w lewo, czyli zgodnie z tym co robi sprężynka w środku :)

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#85 Post autor: matimatimati »

Dzięki bardzo James;-) Napisaleś, że nowe napinacze też bywają wadliwe - to może tylko spzrężynki wymienić? Tylko jak je nakrecic bo teorii wiele...

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#86 Post autor: james »

matimatimati pisze:Dzięki bardzo James;-) Napisaleś, że nowe napinacze też bywają wadliwe - to może tylko spzrężynki wymienić? Tylko jak je nakrecic bo teorii wiele...
To, że napinacz się cofnie nie jest związane ze sprężynką, bo ona tylko rozkręca mechanizm. Nie jestem ekspertem, ale moim zdaniem problem leży w innym miejscu i jest to albo śruba rzymska albo miejsce styku trzpienia z prowadzeniem.

Ze sprężyną nie wiadomo do końca jak jest bo:
-nakręcisz za słabo - skrócisz skok
-nakręcisz za mocno - po pewnym czasie może strzelić sprężynka
Co więcej, zamienniki są ponoć zdecydowanie słabsze.

Ja na twoim miejscu napierw bym sprawdził co i jak. Szkoda kosztów, bo 500zł to nie mało. Ja wymieniłem napinacze z 2 lata temu, ale to nie one powodowały hałas...

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napinacz rozrządu

#87 Post autor: melon1968 »

Sprawdź który napinacz hałasuje i ten wymień.Jeżeli wałki rozrządu mocno nie pasują na znaki to i łańcuch też.

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Napinacz rozrządu

#88 Post autor: matimatimati »

Dzięki wielkie Panowie James i Melon1986:) Jak tylko będę miał dostęp do motocykla to uniosę bak i sprawdzę przedni napinacz metodą Jamesa bo hałas dochodzi z przedniego cylindra. Jak będę wymieniał (ewentualnie) napinacz to sprawdzę łańcuch. Pytanie tylko ile znaki mają nie pasować żeby nadawało się do wymiany?Wiem, że mechanik, który robił zawory miesiąc temu mówił, że trochę nie pasuje na znaki właśnie pierwszy cylinder ale da rade jeszcze.Rozbiorę, porobię zdjęcia i się zapytam:)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napinacz rozrządu

#89 Post autor: james »

Teoretycznie dopuszczalna jest różnica pół zęba.
Nie wiem, czy tak faktycznie jest, czy to takie złudzenie spowodowane pochyleniem cylindra. U mnie też tak wygląda, może delikatne przesunięcie jest, ale jak położyłem cieniutką listwę na blok to okazało się, że znaki są w linii... :)

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Napinacz rozrządu

#90 Post autor: BAJO »

Mój problem został rozwiązany,przyczyną okazał się tylny napinacz ( przy okazji zostały zmienione dwa na nowe )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”