Gaźniki rozebranie a złożenie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Gaźniki rozebranie a złożenie

#1 Post autor: james »

Zastanawiam się nad rozebraniem gaźników i ich przeczyszczeniem (ew. o ile to możliwe sprawdzeniu przepustnic i zaworków). Moje pytanie jest następujące - czy ktoś to robił? Czy jest problem ze złożeniem gaźnika w całość? Nie chciałbym jechać z motorem do serwisu z gaźnikami w częściach ;-)

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#2 Post autor: piter121 »

Dasz rade , bez obaw, dla pewnosci rob sobie zdjecia przed demontarzem poszczegolnych czesci to potem w razie czego zawsze bedziesz mial wglad jak bedziesz skladal spowrotem

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#3 Post autor: Dawidosss »

Podczepiam się pod temat. Podobno gaźniki po rozebraniu i złożeniu trzeba zsynchronizować a to już nie takie proste bez odpowiedniego sprzętu. Piszę podobno bo taką informację dostałem od znajomego. Chciałem się dowiedzieć czy to prawda bo sam też chciałem zabrać się za czyszczenie gaźnika a ta wiadomość mnie odstraszyła.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#4 Post autor: piter121 »

Tak musisz miec wakuometr, do synchronizacjii gaznikow, i jedna wazna sprawa jak sie rozbierze komore plywakow i jezeli do tej pory poziom paliwa byl ok. to pod zadnym wzgledem nie ruszac blaszek od plywakow , rozebrac delikatnie przeczyscic iglice i zmontowac ,minimalna zmiana polozenie tej blaszki zmienia Ci poziom paliwa w komorze, za duzo bedzie lalo , za malo bedzie sie dusil z braku paliwa

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#5 Post autor: james »

Ja już się osobiście poddałem :P
Zaniosę je do kogoś kto się na tym zna, za dużo można popsuć. :?

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#6 Post autor: Dawidosss »

Kiedyś wyczyszczenie gaźnika to nie było nic skomplikowanego. nawet podregulować szło samemu. Teraz niestety nawet tego bez odpowiednich narzędzi nie da się zrobić. Wiem ze mówiąc "nie da się" pewnie przesadzam ale i ja oddam swoje w ręce mechanika.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: jedras »

Dawidosss pisze:Teraz niestety nawet tego bez odpowiednich narzędzi nie da się zrobić.
Strasznie skomplikowany ten przyrząd do synchronizacji gaźników :P
http://youtu.be/cpThGjODwMQ

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#8 Post autor: Dawidosss »

No proszę. A więc jest jeszcze szansa na zrobienie tego samemu. Po przeczytaniu opisów pod filmikiem sprawa wydaje się niezbyt skomplikowana. Mam od poniedziałku urlop więc podejmę się wyzwania ;-)
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

#9 Post autor: jedras »

Tylko pamiętaj, że węże nie mogą być zbyt krótkie, ponieważ silnik może zassać wodę do komory spalania i będzie delikatnie mówiąc kuku :D

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#10 Post autor: Dawidosss »

Twoja poprzednia odp. mnie nakierowała na sposób. Musiałem jednak poczytać i poszukać o całym tym zabiegu żeby w ogóle stwierdzić czy dam sobie z tym radę. Teraz wiem że raczej tak i że lepiej mieć dłuższy wąż niż krótszy i ze na cieńszym będą dokładniejsze wskazania. Hah w poniedziałek zabieram się do pracy.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#11 Post autor: janki5 »

Witam .
Sama synchronizacja jest prosta jak barszcz , wężyk ok3m , drugi 1m do butelki z paliwem , dwie igły , i jakaś ciecz , ja akurat wlałem zużyty DOT4 , klucz 6 albo 8 nie pamiętam , i do dzieła .Generalnie przed synchronizacją powinno się sprawdzić luzy zaworowe powinny być w normie . Jestem z Jastrzębia jakbyś chciał to wpadnij do mnie to ci pomogę .

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#12 Post autor: Dawidosss »

Zobaczę, może serio uda mi się przez ten etap przejść bezproblemowo. Na razie jednak zabieram się za regulacje luzów zaworowych. Robię to pierwszy raz w życiu i zastanawiam się jak mi pójdzie. Na szczęście znajomy mechanik czeka w pogotowiu:-) Co do synchro dzięki za propozycję. zobaczymy czy mój brak talentu w tej dziedzinie przymusi mnie do skorzystania z niej.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Awatar użytkownika
dario
Uczy się jeździć
Posty: 70
Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Gdynia

Re: Gaźniki rozebranie a złożenie

#13 Post autor: dario »

Witam,
Przedłużę temat....mianowicie rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem gaźniki, dziś się zajmę synchronizacja i chciałem także wyregulować.
I tu mam pytanie...śrubę regulacyjną ustawiłem zgodnie z instrukcja na początkowym wykręceniu 2 3/8 obrotu. Jakie są teraz kolejne kroki? Czy dobrze je rozumiem?
1) rozgrzać silnik
2) wyregulować wolne obroty na około 1200
3) regulować śruba tak aby otrzymać najwyższe obroty
4) przegazować 2-3 i ustabilizować obroty
5) przykręcić lekko śrube aby obroty spadly o około 50obr
6) wykręcić z tej pozycji srube jeszcze 1/2 out?
7) wyregulować obroty

Oczywiście wszystko na dwa gaźniki.

Tak to rozumiem z instrukcji manual. Poprawcie proszę o ile się mylę.
I jeszcze jedno. Tam jest baaardzo utrudniony dostęp, czy jest jakiś patent na to bez specjalnego narzędzia? Czy uzbroić sie Poprostu w cierpliwość?
Z góry dzięki za pomoc
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Gaźniki rozebranie a złożenie

#14 Post autor: james »

Gaźniki wyregulujesz tylko tak mniej-więcej, bo na słuchać. Aby zrobić to dokładnie powinieneś mieć podłączony zewnętrzny obrotomierz wyskalowany co najwyżej do "dziesiątek" rpm, a nie tak jak mamy to w naszych Viaderkach. Pewną alternatywą jest świeca Colortune, ale tam dochodzą pewne inne czynniki i nie będę się tutaj na ten temat rozpisywał.

Po pierwsze rozgrzej motocykl, weź coś a'la Carbo Cleaner i psiknij w okolice przedniego i tylnego króćca ssącego, powoli, dokładnie i w każde możliwe miejsce. Powinieneś dać tego dość dużo. Jeśli zaobserwujesz spadek (nawet minimalny) obrotów, albo zmianę dźwięku silnika to znaczy, że regulacje możesz zrobić w formie "dla zabawy". W pierwszej kolejności trzeba będzie wymienić króciec, bo któryś gaźnik ciągnie lewe powietrze. Tu od razu dodam, że dokręcenie śrub (obejm) to rozwiązanie na max. kilkaset km i nie więcej...

Jeśli wszystko jest okej, wtedy można brać się za regulowanie. Ja robiłem to z instrukcją w ręku i pamiętam, że bardzo ważna była kolejność (który gaźnik pierwszy, który drugi) i zrobienie synchronizacji przed regulacjami. Bez specjalnego narzędzia się nie obejdzie. Śrubę przy jednym gaźniku dało się ruszyć, przy drugim już nie... a i ze specjalnym śrubokrętem nie jest kolorowo. Kupiłem coś takiego - idealne nie jest , ale daje rade: https://gmoto.pl/jmp-wkretak-katowy-110 ... 22488.html

Sprawdź czy wszystko gra, zakup narzędzie i daj znać. Wczytam się wtedy ponownie w instrukcję i w miarę możliwości pomogę :)

Awatar użytkownika
dario
Uczy się jeździć
Posty: 70
Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Gdynia

Re: Gaźniki rozebranie a złożenie

#15 Post autor: dario »

Całe czyszczenie gaźników wzięło się z falujących obrotów. Nie było to uciążliwe ale to plus przebieg ponad 75tys ( raczej prawdziwy) skłoniły mnie do zajrzenia. Nikt wcześniej tego raczej nie robił przede mną.
Dziś złożyłem wszystko, wymieniłem filtry powietrza i paliwa, zrobilem synhro ale niestety falowanie zostało. Wiec przypuszczam, że regulacja jest wskazana.
Jutro przemyśle temat...może jednak oddam do "magika" niech podreguluje .
Dam znać
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”