Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr paź 28, 2020 4:18 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sie 15, 2012 1:59 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
Witam mam problem niedawno kupiłem varadero z 2000 roku na gażnikach i jest lipa.Na biegu jałowym kreci sie do konca,a podczas jazdu powyżej 5 tyś obrotów zaczyna szarpac.
-wymieniłem świece
-nowa pompa paliwa
-synchro gażników
-sprawdzone luzy zaworowe
i dalcej bez zmian co jest trafiłem na ciężki przypadek czy co? POMOCY!!!
Dałem go na serwis mechanik zrobił synchro gażników stwierdził żę są do wymiany króćce ssące łaczące gazniki z cylindrem niby ktoś je powiekszył.Kupiiłem zmieniłem i dalej problem nic się nie zmieniło.
:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 15, 2012 7:57 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2135
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Napisz coś więcej w tym temacie.
Czy szarpanie łączy się z jakimiś dźwiękami (stukanie, pukanie itd)?
Czy jesteś pewny, że to kwestia silnika?
Czy silnik traci moc po przekroczeniu bariery 5k obrotów?
Wymieniłeś filtr powietrza? Jest czysty?
Masz dobrze ustawiony skład mieszanki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 15, 2012 8:35 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
james napisał(a):
Napisz coś więcej w tym temacie.
Czy szarpanie łączy się z jakimiś dźwiękami (stukanie, pukanie itd)?
Czy jesteś pewny, że to kwestia silnika?
Czy silnik traci moc po przekroczeniu bariery 5k obrotów?
Wymieniłeś filtr powietrza? Jest czysty?
Masz dobrze ustawiony skład mieszanki?
silnik pracuje cicho i równo,po przekroczeniu tych obrotów 5tys nie ciagnie dostaje telepawki a filtr powietrza czysty odczucie jest takie jak by mu brakowało paliwa a skład mieszanki sie reguluje przy synchro gaźników?Chyba nie - jak powinna być poprawnie ustawiona?.Dodam że pierwszy mechanik twierdził że zmienił z innego i bez zmian ciągle to samo.Już nie wiem czy mu w to wierzyć


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 15, 2012 10:20 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2135
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
To zależy, jeden mechanik sprawdzi świece, gaźniki i zadzwoni, że trzeba zrobić to to i to, aby wszystko ładnie chodziło, a drugi wyjdzie z założenia, "chce synchro? zrobię synchro!".

Ustawienie mieszanki:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=2596

Obroty nie falują?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 15, 2012 10:34 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/03/2012 o 11:28
Posty: 94
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: Nie określono
Nie wiem jak wygląda sprawa przy za słabej mieszance więc nie pisze. Ale jeśli jest zbyt bogata to.

1. Silnik zapala nawet zimny bez ssania.
2. Przy odkręceniu manetki na biegu jałowym kopci z wydechu czasami nawet jak diesel.
3. Po zapaleniu na zimno z wydechu unosi się wszech obecna woń paliwa.
4. Wolniej niż zwykle schodzi z obrotów.

Wiem jak jest. bo u siebie tak miałem. Jeśli nie masz tych objawów za bogatą mieszankę możesz wykluczyć.

_________________
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 7:53 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
Dawidosss napisał(a):
Nie wiem jak wygląda sprawa przy za słabej mieszance więc nie pisze. Ale jeśli jest zbyt bogata to.

1. Silnik zapala nawet zimny bez ssania.
2. Przy odkręceniu manetki na biegu jałowym kopci z wydechu czasami nawet jak diesel.
3. Po zapaleniu na zimno z wydechu unosi się wszech obecna woń paliwa.
4. Wolniej niż zwykle schodzi z obrotów.

Wiem jak jest. bo u siebie tak miałem. Jeśli nie masz tych objawów za bogatą mieszankę możesz wykluczyć.
Nie mam takich objawów ssanie zawsze przed odpaleniem,chwile tak sobie pochodzi zagrzeje sie a dymku nie puszcza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 9:57 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
cinek napisał(a):
Dawidosss napisał(a):
Nie wiem jak wygląda sprawa przy za słabej mieszance więc nie pisze. Ale jeśli jest zbyt bogata to.

1. Silnik zapala nawet zimny bez ssania.
2. Przy odkręceniu manetki na biegu jałowym kopci z wydechu czasami nawet jak diesel.
3. Po zapaleniu na zimno z wydechu unosi się wszech obecna woń paliwa.
4. Wolniej niż zwykle schodzi z obrotów.

Wiem jak jest. bo u siebie tak miałem. Jeśli nie masz tych objawów za bogatą mieszankę możesz wykluczyć.
Nie mam takich objawów ssanie zawsze przed odpaleniem, chwile tak sobie pochodzi zagrzeje sie a dymku. nie puszczaM.
Może mechanicznie jest ok a problem jest z elektryką?Już różne myśli mi przychodzą do głowy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 10:07 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 13/08/2012 o 11:31
Posty: 105
Lokalizacja: Sworoń
Płeć: Nie określono
postaw na centralnej zapnij bieg i w tedy zobacz czy będzie go mulic? jesli tak to prawdopodobnie może to być elektryka.jesli zas nie! to trzeba się doszukiwać w silniku, bo w tedy będziesz wiedział,że dzieje się tak tylko pod obciążeniem. p.s. upewnij się,że moto nie pojedzie samo :)

_________________
no risk,no fun


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 10:14 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/03/2012 o 11:28
Posty: 94
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: Nie określono
cinek napisał(a):
Nie mam takich objawów ssanie zawsze przed odpaleniem,chwile tak sobie pochodzi zagrzeje sie a dymku nie puszcza.


Ja tam super mechanik nie jestem. Ale wiem jak u mnie było. Dymił ja diesel i po czasami tygodniu stania w garażu odpalał bez ssania co najwyżej za drugim zakręceniem rozrusznika. Pojechałem do mechanika i od razu stwierdziła za bogatą mieszankę wyregulował i wszystko ok.

_________________
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 11:39 am 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 346
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Witam
Kolego zakładam że przy kupnie przejechałeś się i co nie zapytałeś się właściciela dlaczego tak jest ?????
Albo nam nie mówisz wszystkiego i czekasz od kolegów na zgadul zgadula oj nieładnie :evil:
Mechanik stwierdził za szerokie krócce , kupiłeś nowe rzeczywiście były za szerokie czy to było jego widzimisię , jest to element który łączy gaznik z głowicą i rzadko się zużywa , chyba że ktoś tam chciał upchnąć inny gaznik (większy gardziel ) tylko po co, załóżmy ze nie namieszał w elektryce a Ty nie wiesz nic o moto to radziłbym zaopatrzyć się w narzędzia i zrobić (sprawdzić )samemu od podstaw żeby wykluczyć po kolei a przy okazji będziesz miał duży serwis moto.

-ustawienie rozrządu (uwierz mi potrafi chodzić ten motor na poprzestawianym rozrządzie )
-ustawienie prawidłowego luzu zaworowego
-sprawdzenie kompresji w obu cylindrach
-wyczyszczeniu gazników
-ustawienie potencjometru na przepustnicy (generalnie powinien być fabrycznie ustawiony i się go nie rusza )ale sprawdzić wartość
-luz na przepustnicach
-sprawdzić skok pływaków
-profilaktycznie wymienić zaworki iglicowe
-ustawić skład mieszanki
-zrobić synchro
-nowy filtr
-świeczki

Zakładając że cewki są ok i nie ma przeróbek w elektryce i listę przejżałeś ewentualnie naprawiłeś wyregulowałeś motor musi chodzić .Wszystkie te czynności powinieneś albo uda Ci się zrobić samemu . Takie szukanie a może to a może tamto jest dobre dla tych co maja swoje moto długo i wiedzą o nim wszystko , a Ty będziesz kręcił się w kółko .Musisz wszystkie etapy przejść i wykluczać wszystko na 100%. Powodzenia jak będziesz robił pytaj o szczegóły forum na pewno pomorze + trochę wiedzy serwisuwka i się uda .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 3:10 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 05/02/2011 o 14:41
Posty: 567
Płeć: Nie określono
Podobny temat jak z V.125-może ma za mało paliwa(zapchany kranik w baku,zatkane odpowietrzenie baku itp.) ????
No bo jeśli na jałówce kręci do oporu to raczej na w/w sugestie to nie wskazuje. :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 6:24 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 346
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Na jałówce to jeden cylinder pociągnie drugi, a pod obciążeniem już nie koniecznie .Jak mu kręci no wolnym do oporu ???? płynnie do końca i utrzyma to przez np 10-15 sek , tego nie powiedział i może robić zamęt. No chyba bak mu mechanik wykluczył .Za zbyt małą ilość paliwa odpowiada też zaworek iglicowy i tak można zgadywać . Kolega zrobił nowy zakup starszej maszyny i nie zaszkodzi zrobić wszystko . Tylko mi się wydaje że coś tu jest kombinowane , moze jak się odedzwie i powie jak jest naprawde to będzie łatwiej pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 8:43 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
janki5 napisał(a):
Na jałówce to jeden cylinder pociągnie drugi, a pod obciążeniem już nie koniecznie .Jak mu kręci no wolnym do oporu ???? płynnie do końca i utrzyma to przez np 10-15 sek , tego nie powiedział i może robić zamęt. No chyba bak mu mechanik wykluczył .Za zbyt małą ilość paliwa odpowiada też zaworek iglicowy i tak można zgadywać . Kolega zrobił nowy zakup starszej maszyny i nie zaszkodzi zrobić wszystko . Tylko mi się wydaje że coś tu jest kombinowane , moze jak się odedzwie i powie jak jest n

aprawde to będzie łatwiej pomóc.

Już takiego kupiłem z taką wada gość sie do tego nie przyznał ,nic nie powiedział wsiadłem i z nim delikatnie jak z jajkiem nie odkręcałem mu kąkretnie i teraz mam problem.Jeszcze do tego super wiało.Krótko mówiac nie przekraczałem tych obrotów 5tyś.Dopiero jak wracałem do domu na autostradzie przycisłem i wyszło szydło z worka!! :evil: Ale pomyślałem trudno już zrobi się.i do tej pory problen nierozwiązany.
Na początku dałem go do mechanika który grzebał mi przy KLX 650 mój poprzedni motor. Kiedyś miał varadero to mówie da rady ale go to przerosło.Miał drugi motor na przekładke "gratów"JEŻDŻĄCY
-zmienił świece
-przekładał cawki z kablami
-sprawdził luzy zaworowe
-moduł zapłonu
-gażniki
-filtr paliwa też przeglądał .
robił symulacje na podnośniku koło w powietrzu na każdym biegu idzie do końca.
rozrzad ok
MOŻE COŚ PRZEOCZYŁ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 9:27 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
cinek napisał(a):
janki5 napisał(a):
Na jałówce to jeden cylinder pociągnie drugi, a pod obciążeniem już nie koniecznie .Jak mu kręci no wolnym do oporu ???? płynnie do końca i utrzyma to przez np 10-15 sek , tego nie powiedział i może robić zamęt. No chyba bak mu mechanik wykluczył .Za zbyt małą ilość paliwa odpowiada też zaworek iglicowy i tak można zgadywać . Kolega zrobił nowy zakup starszej maszyny i nie zaszkodzi zrobić wszystko . Tylko mi się wydaje że coś tu jest kombinowane , moze jak się odedzwie i powie jak jest n

aprawde to będzie łatwiej pomóc.

Już takiego kupiłem z taką wada gość sie do tego nie przyznał ,nic nie powiedział wsiadłem i z nim delikatnie jak z jajkiem nie odkręcałem mu kąkretnie i teraz mam problem.Jeszcze do tego super wiało.Krótko mówiac nie przekraczałem tych obrotów 5tyś.Dopiero jak wracałem do domu na autostradzie przycisłem i wyszło szydło z worka!! :evil: Ale pomyślałem trudno już zrobi się.i do tej pory problen nierozwiązany.
Na początku dałem go do mechanika który grzebał mi przy KLX 650 mój poprzedni motor. Kiedyś miał varadero to mówie da rady ale go to przerosło.Miał drugi motor na przekładke "gratów"JEŻDŻĄCY
-zmienił świece
-przekładał cawki z kablami
-sprawdził luzy zaworowe
-moduł zapłonu
-gażniki
-filtr paliwa też przeglądał .
robił symulacje na podnośniku koło w powietrzu na każdym biegu idzie do końca.
rozrzad ok
MOŻE COŚ PRZEOCZYŁ
Nie miał już pomysłów to moto zabrałem i do oddałem na serwis w wałbrzychu.Gość wsiadł na moto i się przejechał i stwierdził że zobaczy gazniki. Sciągnął je i stwierdził że ktoś w środku powiększył w króćcach ssących otwór Kupiłem sciągłem i porównałem ale różnica 0,5 mm czyli praktycznie nic ,zwykła sciema tylko koszty dla mnie.Sugerował sie wycieciem w srodku[wyżłobienie-myślał żę od pilnika] a tak jest w każdym .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 17, 2012 5:37 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 346
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Witam
Kupiłeś moto w ciemno (tak jak ja hehehe) i same problemy . Też oddawałem dwa razy i tylko kasę brali , tylko u mnie był problem z napinaczami , ale potem rozkopał wszystko i oddał nie działający kręcił też tylko 5-7tyś .Więc sam się zabrałem i się udało .Kolega sebo0000 pomógł mi ustawić rozrząd z tym miałem najwięcej kłopotów , tylko ja jeszcze głowice zrzucałem .

Moto nie ma siły , więc zostaje silnik ,zasilanie (gazniki ) elektryka i w takiej kolejności ja bym to wykluczał .
Sprawdz rozrząd według wskazówek sebo (post kręci do 7tyś) i luzy , wiem że to robiłeś ale zacznij jeszcze raz . No i w tedy zmierz kompresje ( może ten moto nie ma już ducha). Co do kompresji powinna być równa (prawie) na obu cylindrach i zbliżona do 11,5-12 . Jeszcze powinna na zegarze od razu być a nie "dobijać " . I jak będzie Ok to temat silnika zamykasz i już do niego nie wracasz i przechodzisz dalej .
Zostaje niezbyt skomplikowany gaznik.A elektryka to albo fachowiec albo przekładka.
Rozumiem że paliwo leci i pompka działa .
Ale po kolei i pomalu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL