Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr paź 28, 2020 3:54 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 19, 2012 9:45 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 15/08/2012 o 13:23
Posty: 7
Lokalizacja: wałbrzych
Płeć: Nie określono
janki5 napisał(a):
Witam
Kupiłeś moto w ciemno (tak jak ja hehehe) i same problemy . Też oddawałem dwa razy i tylko kasę brali , tylko u mnie był problem z napinaczami , ale potem rozkopał wszystko i oddał nie działający kręcił też tylko 5-7tyś .Więc sam się zabrałem i się udało .Kolega sebo0000 pomógł mi ustawić rozrząd z tym miałem najwięcej kłopotów , tylko ja jeszcze głowice zrzucałem .

Moto nie ma siły , więc zostaje silnik ,zasilanie (gazniki ) elektryka i w takiej kolejności ja bym to wykluczał .
Sprawdz rozrząd według wskazówek sebo (post kręci do 7tyś) i luzy , wiem że to robiłeś ale zacznij jeszcze raz . No i w tedy zmierz kompresje ( może ten moto nie ma już ducha). Co do kompresji powinna być równa (prawie) na obu cylindrach i zbliżona do 11,5-12 . Jeszcze powinna na zegarze od razu być a nie "dobijać " . I jak będzie Ok to temat silnika zamykasz i już do niego nie wracasz i przechodzisz dalej .
Zostaje niezbyt skomplikowany gaznik.A elektryka to albo fachowiec albo przekładka.
Rozumiem że paliwo leci i pompka działa .
Ale po kolei i pomalu
Dzięki za dobre rady trzeba się brać do pracy . :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 08, 2020 10:58 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2019 o 21:38
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Witam
mam bardzo podobny problem jak w tym wątku,

varadero z 2001 roku na gaźnikach
na biegu jałowym kreci sie do końca,
na 1 i 2 biegu też,
na 3,4 i 5 powyżej 5 tyś obrotów zaczyna szarpać,
-wymieniłem świece
-pompę paliwa
-czyszczenie i synchro gaźników
-filtr powietrza
-filtr paliwa

to co jeszcze zauważyłem dodatkowo że zaczyna szybciej szarpać gdy jest cieplej na dworzu (powyżej 26 stopni), gdy jest ok 15 jest to też zauważalne ale nieznacznie,
wydawało mi się że to ewidentnie gaźniki ale dałem do czyszczenia i synchronizacji i dalej jest to samo

czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze można zajrzeć?

pozdrawiam

Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt cze 09, 2020 10:17 am 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1294
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000
Rocznik: 2009
Przed gaźnikami sprawdzałeś zawory?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 12, 2020 1:18 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 11/06/2020 o 16:28
Posty: 15
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Xl1000va
Rocznik: 2009
Kiedyś w jednym z motocykli (duzeV2) miałem podobne objawy,po sprawdzeniu wszystkiego! okazało się ,że jedna z klem akumulatora nie do końca była przykręcona i motocykl przerywał przy pewnej prędkości obrotowej i tylko w czasie jazdy!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz cze 18, 2020 6:36 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2019 o 21:38
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
zawory są w kolejce do sprawdzenia, zanim do nich dojdę poradzono mi aby jeszcze raz sprawdzić dopływ paliwa, czy pominąć pompkę paliwa przy pełnym baku zatankowanym do pełna paliwem 98, klemy akumulatora sprawdzone, chce jeszcze podmienić regulator napięcia, jedno czego nie mogę zrozumieć to dlaczego na tą usterkę ma wpływ temperatura powietrza, silnik może być zimny, rozgrzany, objaw jest cały czas ten sam

_________________
W


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 21, 2020 12:10 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2019 o 21:38
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Pominąłem pompkę paliwa (bypass)
Pominąłem zbiornik (jazda na kroplowce)
Zatankowałem paliwo 98

Podmieniłem regulator napięcia

Bez zmian

Sam już nie wiem czy brakuje mu paliwa czy go zalewa na jednym cylindrze.
Jak odkręcę manetkę do końca to czuć wyraźne rwanie w pracy silnika, ale na niższych biegach (do 4 włącznie) wciąż przyspiesza i kręci się do praktycznie do końca, jednak powyżej 6 tys obr pracuje skokami, jakby na jednym cylindrze się zalewał a po chwili odpalał, poniżej dwa filmy jak to się zachowuje

Praca do 5 tys obrotów, później zaczyna rwać:

https://streamable.com/maf13m

Praca od 5 tys obr w górę:
https://streamable.com/xze229

_________________
W


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 21, 2020 4:55 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 09/02/2019 o 08:43
Posty: 66
Płeć: Nie określono
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 1999
Ewidentnie problem z zapłonem. Miałem identycznie w Shadowce jak poluźnił się przewód + w jednej cewce zapłonowej. Sprawdź cewki, moduły i impulsator.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lip 04, 2020 10:54 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2019 o 21:38
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Wymieniłem przednią cewkę z przewodem i fajką na inną używaną.
Silnik zaczął działać poprawnie, przejechałem ok 100 km, wszystko ok.
Zostawiłem moto na podjeździe na noc.
Następnego dnia ten sam problem wrócił.
Kupiłem nowe cewki z przewodami i podmieniłem fajki.
Przez chwilę było ok, postał dwa dni, problem wrócił.
Sprawdzałem kable przy cewkach, wszystko wydaje się być ok.

Wydawało mi się że już znalazłem usterkę, ale po wymianie obu cewek i powrocie problemu temat wrócił do punktu początkowego.

Chodzi mi jeszcze po głowie podmiana modułu zapłonowego ale nie wiem czy powinienem iść w tą stronę.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny za radę.

Pozdrawiam

Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr wrz 23, 2020 9:44 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2019 o 21:38
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Wojciech
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Witam,

Problem rozwiązany.

Winowajcą były przerwane membrany w gaźniku i dodatkowo brudny filtr powietrza.
Z membranami jest problem bo nie da się ich już kupić (nawet w ASO). Ja kupiłem używki.

Mam nadzieję że ten wpis pomoże komuś z podobnym problemem.

Pozdrawiam

Wojtek

_________________
W


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt wrz 25, 2020 6:35 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 27/08/2012 o 18:14
Posty: 229
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Ja miałem podobny problem kiedyś w xjocie. Problem u mnie banalny. Sprawdź filtr paliwa. Bo u mnie akurat był za mały przelot, obiawy podobne. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re:
PostNapisane: Pn wrz 28, 2020 6:31 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 443
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
cinek napisał(a):
janki5 napisał(a):
Witam
Kupiłeś moto w ciemno (tak jak ja hehehe) i same problemy . Też oddawałem dwa razy i tylko kasę brali , tylko u mnie był problem z napinaczami , ale potem rozkopał wszystko i oddał nie działający kręcił też tylko 5-7tyś .Więc sam się zabrałem i się udało .Kolega sebo0000 pomógł mi ustawić rozrząd z tym miałem najwięcej kłopotów , tylko ja jeszcze głowice zrzucałem .

Moto nie ma siły , więc zostaje silnik ,zasilanie (gazniki ) elektryka i w takiej kolejności ja bym to wykluczał .
Sprawdz rozrząd według wskazówek sebo (post kręci do 7tyś) i luzy , wiem że to robiłeś ale zacznij jeszcze raz . No i w tedy zmierz kompresje ( może ten moto nie ma już ducha). Co do kompresji powinna być równa (prawie) na obu cylindrach i zbliżona do 11,5-12 . Jeszcze powinna na zegarze od razu być a nie "dobijać " . I jak będzie Ok to temat silnika zamykasz i już do niego nie wracasz i przechodzisz dalej .
Zostaje niezbyt skomplikowany gaznik.A elektryka to albo fachowiec albo przekładka.
Rozumiem że paliwo leci i pompka działa .
Ale po kolei i pomalu
Dzięki za dobre rady trzeba się brać do pracy . :) :)


Czy już opanowałeś temat?
Może banalne ale proste zasyfione zatkane odpowietrzenie zbiornika...
Czy po jeździe przy otwarciu zbiornika słychać syk podciśnienie?
Czasem głupota a już pół motonga chce się rozkręcać... filtr paliwa nowy?
zawsze zaczynaj od najmniejszej głupoty.
LwG


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL