Dziwne dźwięki po wymianie łańcucha i zębatek

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16 Post autor: Pretor »

może wsadził zębatki na odwrót:):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#17 Post autor: endurasek »

tyl na przód :D

KWINTO

#18 Post autor: KWINTO »

Żeby wymienić łancuch na 99% zdejmował koło.
A więc musiał poluzować i wykręcić tyny wachacz.
Tam nie ma nic do popsucia ale wyjmując koło wyciagasz je z tylnego zacisku hamulca. Możę te dźwięki nie od łańcucha może od tarczy hamulcowej?
Czy tarcza się nie nagrzewa?
Sprawdź też czy łańcuch jest ciepły/ gorący czy paruje powąchaj go.
Dotknij obudowy małej zdwczej zębatki. Sprawdź jej temperature.
Zdiagnozuj dokładnie pochodzenie "smrodu".

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#19 Post autor: endurasek »

KWINTO pisze:Żeby wymienić łancuch na 99% zdejmował koło.
A więc musiał poluzować i wykręcić tyny wachacz.
Tam nie ma nic do popsucia ale wyjmując koło wyciagasz je z tylnego zacisku hamulca. Możę te dźwięki nie od łańcucha może od tarczy hamulcowej?
Czy tarcza się nie nagrzewa?
Sprawdź też czy łańcuch jest ciepły/ gorący czy paruje powąchaj go.
Dotknij obudowy małej zdwczej zębatki. Sprawdź jej temperature.
Zdiagnozuj dokładnie pochodzenie "smrodu".

A czemu by mial luzowac i wykrecac wachacz :?:

KWINTO

#20 Post autor: KWINTO »

Dlatego, że np: łańcuch DID525 jest oryginalnie zkuty (ten i wiele innych także). To oznacza, że albo należy go rozkuć albo zjąć wachacz. Ja u siebie zdejmowałem wachacz i nie bawiłem się w rozkuwanie.
Tak jest prościej, bezpieczniej i łatwiej.
Inaczej łańcucha nie załozysz. Tylko na te 2 sposoby.

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#21 Post autor: endurasek »

a takie buty to nie wiedzialem zawsze mialem ze spinką

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#22 Post autor: Pretor »

KWINTO pisze:Dlatego, że np: łańcuch DID525 jest oryginalnie zkuty (ten i wiele innych także). To oznacza, że albo należy go rozkuć albo zjąć wachacz. Ja u siebie zdejmowałem wachacz i nie bawiłem się w rozkuwanie.
Tak jest prościej, bezpieczniej i łatwiej.
Inaczej łańcucha nie załozysz. Tylko na te 2 sposoby.
hmmm mam rozbieżne zdanie.
Kupowałem DIDa oryginalnego od głównego dystrybutora na Polskę i nie był zakuty. Dukii tez kupował. Sam osobiście swój zakuwałem.
Tutaj info:
http://www.hondavaradero.pl/mambo2/inde ... Itemid=162

Na focie też widać, że nie jest zakuty.

Ja koła nie zdejmowałem.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
Hun996
Udaje motocyklistę
Posty: 133
Rejestracja: czw maja 17, 2007 4:02 pm
Lokalizacja: Komorów

#23 Post autor: Hun996 »

Postaw viadro na centralce ale tak żeby przednie koło dotykało ściany. Zapal silnik, włącz 2 bieg i popatrz co się dzieje z łańcuchem, skąd ten dziwny dźwięk i smrodek.
>> Skierniewice's Brotherhood of Beer <<

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

#24 Post autor: borys »

chłopaki mam pytanie czy macie u siebie luz na zębatce zdawczej.(między zębatką a wałkiem) U mnie jest i ciekawi mnie czy tak ma byc ,czy jest cos nie teges... :?:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#25 Post autor: Pretor »

Musi być luz. Zauważ że zębatka na tylnym kole osadzona jest na gumie. Cały układ musi mieć tolerancje. Moto pracuje:):):)
Jest dobrze :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
bogdanbc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: śr lut 20, 2008 8:01 pm
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

#26 Post autor: bogdanbc »

Jeżeli to PIERWSZA wymiana łańcuch to wszystko jest ok.
Oryginalna przednia zębatka miała gumowy pierścień na którym opierał się łańcuch i do ząbków dociskany był siłą naciągu (momentu obrotowego),
czyli nie kolebał sie jak łańcuch od wiadra w studni na kłodzie. Zębatki na wymianę nie mają tego pierścienia i hałasują jak czołgi na bruku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”