Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N lip 21, 2019 10:55 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zbiornik paliwa
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 12:25 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 28/09/2007 o 22:07
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Czy ktoś zdejmował zbiornik paliwa?
Jest jakiś z tym problem, haczyk?
Z wstępnego "oglądu" wynika, że śruby są pod kanapą i na główce, owiewka jest przykręcona, przewody paliwowe.
Czy trzeba spuścić paliwo czy da się zdjąć zbiornik z ?
Czy wystarczy zakręcić kranik i odpiąć przewody czy nie?
Musze zrobić porządek z kablami - od gniazda zapalniczni i grzanych manetek. Trzeba je ułożyć.
Dzieki za info :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 1:44 am 
Site Admin
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/11/2005 o 14:18
Posty: 2143
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Ja zdejmowałem dwa razy. Drugi raz z Dukim i oblaliśmy pół garażu benzyną.
Ogólnie to nie ma problemu. Bak raczej powinien być pusty czyli na rezerwie. Pozamykaj kraniki. Śruby odkręć ale uważaj na owiewki bo łatwo zarysować. Jak zaczniesz wyjmować zbiornik to od dołu będą 2-3 wężyki. Odczep i zapamiętaj który do czego.

Ja kable ciągnąłem bez zdejmowania baku. Wystarczy przeciągnąć sztywny drut pod bakiem i dzięki niemu przesunąć okablowanie.

_________________
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 7:19 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/11/2007 o 06:47
Posty: 111
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć: Nie określono
i kabelek z czujnika rezerwy :evil: ktorego tak nie lubie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 10:06 am 
Zapalony motocyklista
Offline

Dołączył(a): 18/04/2006 o 10:09
Posty: 1884
Lokalizacja: Mysiadło
Płeć: Nie określono
Pretor napisał(a):
Ja zdejmowałem dwa razy. Drugi raz z Dukim i oblaliśmy pół garażu benzyną.
Ogólnie to nie ma problemu. Bak raczej powinien być pusty czyli na rezerwie. Pozamykaj kraniki. Śruby odkręć ale uważaj na owiewki bo łatwo zarysować. Jak zaczniesz wyjmować zbiornik to od dołu będą 2-3 wężyki. Odczep i zapamiętaj który do czego.

Ja kable ciągnąłem bez zdejmowania baku. Wystarczy przeciągnąć sztywny drut pod bakiem i dzięki niemu przesunąć okablowanie.


A potem nad tą rozlaną benzyną zapaliliśmy papieroska :lol:

rzeczywiście trzeba uważać zeby nie rozlać benzyny. z tego co pamiętam wężyki do baku sa po obu stronach... i polecam zrobic to z kimś.. mi pomagał Pretor i prócz rozlanej benzyny poszło gładko :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 10:54 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 28/09/2007 o 22:07
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Hm, wygląda ok.
A tak dla ogólnej info. to garaż benzyną zalaliście tak dla fanu :roll: czy coś trzeba wcześniej zakręcić? :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 11:25 am 
Rekrut
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/10/2007 o 01:02
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce, Radom, Zwoleń
Płeć: Nie określono
Witam
Ja wymieniałem filtr powietrza tydzień temu i zdejowałem zbiornik .
Trzeba zakręcić kraniki paliwa z obu stron zbiornika i zdjąć przewody paliwowe odpiąć przewody czujnika rezerwy , odkręcię śruby pod siedzeniem i z przodu zbiornika oraz od owiewek po bokach,
po uniesieniu lekkim zbiornika odpiąć dwa pzewodu znajdujące sie pod zbiornikiem ( różnią się średnicą wiec nie ma możliwoście pomylenia ) i to wszystko , a jeszcze kolega do zdjęcia zbiornika.
czas okolo 20 min z wymianą filtra.
pozdrawiam senior


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 11:58 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 28/09/2007 o 22:07
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Dzięki. Wszystko jasne. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 12:05 pm 
Ja tez rozlałem troche.... :? Ale robiłem to sam.
Jeśli chodzi o położenie przewodów do zasilania menetek, gniazda zapalniczki etc.. polecam zdjęcie zbiornika.
Okablowanie położysz dokładnie tak jak ma być. Nic się nie bedzie wycierać w czasie eksploatacji. Proponuję podłączyć się bezpośrednio pod akku a całość postawić na przekaźniku za 10 zł. Prąd do przekaźnika możesz zabrać z zasilania świateł pozycyjnych (tylnych), przekaźnik polecam przymocować do ramy z lewej strony w okolicy otworu na pokrętło do reg. tylnego zawieszenia.
Sprawdzone i działa.

PS
Nie zapomnij o bezpieczniku 10-15 A. Przewód 1,5 mm wystarczy.


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 12:38 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 28/09/2007 o 22:07
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
KWINTO napisał(a):
Ja tez rozlałem troche.... :? Ale robiłem to sam.
Jeśli chodzi o położenie przewodów do zasilania menetek, gniazda zapalniczki etc.. polecam zdjęcie zbiornika.
Okablowanie położysz dokładnie tak jak ma być. Nic się nie bedzie wycierać w czasie eksploatacji. Proponuję podłączyć się bezpośrednio pod akku a całość postawić na przekaźniku za 10 zł. Prąd do przekaźnika możesz zabrać z zasilania świateł pozycyjnych (tylnych), przekaźnik polecam przymocować do ramy z lewej strony w okolicy otworu na pokrętło do reg. tylnego zawieszenia.
Sprawdzone i działa.

PS
Nie zapomnij o bezpieczniku 10-15 A. Przewód 1,5 mm wystarczy.


Tak, o to właśnie chodzi. Mam podłaczone ogrzewanie manetek z aku. Kabel źle się układa, obciera o silnik. Chce założyć gniazdo zapalniczki. Więc ilość przewodów wzrośnie to i jakość musi być jak należy. Żeby żadne przewody się nie ciągały.

Mam jeszcze pytanie - czy można dwa przekaźniki, w niskim sterującym obwodzie, podłączyć pod to samo źródło. Przekaźnik do grzania manetek mam podłączony pod światło pozycyjne tylne. Czy przekaźnik pod gniazdo zapalniczki można podłączyc pod to samo sterowanie (dam dwa przekaźniki - odrębny na manetki i gniazdo, chyba dobrze?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 3:31 pm 
Ja użyłem tylko 1 przekaźnika.
Ma on 30-40A. Więc wystarczy. Przekaźnik ma za zadanie podawać prąd tylko wówczas gdy jest załączony zapłon.
Od akku poprowadziłem w oplocie 2 kable +/-. Z tym, że + idzie przez przekaźnik. Kabelki wychodzą pod prawą owiewką tuż przy baku. Mogę w każdej chwili podłączyć do nich dodatkowe źródła prądu (dodatkowe gniazdo, manetki, zasilanie gps). Takich rozwiązań używam od zawsze i wszystko działa. Mirek postaw 1 przekaźnik do tych urządzeń.
Kable możesz owinąć "peczem" to taka karbowana rurka plastykowa wyglądem jak od prysznica tylko mniejsza.


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 20, 2008 4:35 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 28/09/2007 o 22:07
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
KWINTO napisał(a):
Ja użyłem tylko 1 przekaźnika.
Ma on 30-40A. Więc wystarczy. Przekaźnik ma za zadanie podawać prąd tylko wówczas gdy jest załączony zapłon.
Od akku poprowadziłem w oplocie 2 kable +/-. Z tym, że + idzie przez przekaźnik. Kabelki wychodzą pod prawą owiewką tuż przy baku. Mogę w każdej chwili podłączyć do nich dodatkowe źródła prądu (dodatkowe gniazdo, manetki, zasilanie gps). Takich rozwiązań używam od zawsze i wszystko działa. Mirek postaw 1 przekaźnik do tych urządzeń.
Kable możesz owinąć "peczem" to taka karbowana rurka plastykowa wyglądem jak od prysznica tylko mniejsza.


Tak zrobie. Bedzie 1 przekaźnik (sprawdze jego prąd). Będzie też bezpiecznik. Zdejme zbiornik i zrobie "porządek" z kablami.
Dzięki.
Pozdrawiam :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 21, 2008 9:00 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/02/2008 o 19:01
Posty: 14
Lokalizacja: Sopot
Płeć: Nie określono
Dodam tylko (dla starego modelu)
Jak zdejmujemy sami bak, to po odkręceniu śrubek od osłony bocznej, nie zdejmujemy jej tylko rozchylamy a końcówki (najlepiej) na gumowym troku zahaczamy o końcówkę kierownicy i wówczas można samemu zdjąc bak bez porysowania.
Co do dwóch wężyków pod bakiem - to przed nałożeniem dobrze jest je zdrowo poślinić.
/bc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 28, 2010 10:36 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08/12/2008 o 07:46
Posty: 231
Lokalizacja: Mysłowice
Płeć: Nie określono
Dodatkowe info. Po zamontowaniu baku warto dwa razy sprawdzić podpięcie czujnika rezerwy. Unikniemy:
1. Złudnej euforii spowodowanej niezwykle niskim zużyciem paliwa - podczas jazdy
2. Pchania maszyny do najbliższej stacji - po skończeniu się paliwa.
Cholera już drugi raz... ;)

_________________
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.


Ostatnio edytowano Wt mar 02, 2010 7:54 am przez roslaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 11:41 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/11/2009 o 19:00
Posty: 610
Lokalizacja: tarnów
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Zrób sposobem Pretora, ja również przeciągałem kable bez zdejmowania baku...możesz spróbować dodatkowo wsunąć kable w koszulkę co zabobiegnie ich ewentualnemu przetarciu...

_________________
olo
http://www.jeep.org.pl/forum/index.php
Kross Level 4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 20, 2013 5:45 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 29/05/2013 o 23:37
Posty: 33
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Varadero
Model: XL 1000V
Witam serdecznie mam pytanie mianowicie zdjąłem bak w viaderku i nie wiem jak podłaczyc wężyki. Kolejne pytanie to to za trójnik gdzieś sie podłącza czy cos?? zdjęcia w linkach proszę o odp i pozdrawiam http://www.editer.pl/publikuj/9d6ec0548 ... 71e_1.jpg/ http://www.editer.pl/publikuj/e3183b782 ... 079_1.jpg/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL