Przednie zawieszenie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
braff
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 26, 2009 8:21 am
Lokalizacja: Łódź

#16 Post autor: braff »

Dzieki zalmen3 !

Zdam relacje ;)

Pzdr,
braFF

JAQB W - brat JAQBa
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 452
Rejestracja: czw paź 16, 2008 12:15 pm
Lokalizacja: xyz

#17 Post autor: JAQB W - brat JAQBa »

Przeszukałem porady MarkaP, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie uszczelniacze do lag mam kupić.
Mam Viadro SD01 z 2000 roku i przy wjeżdżaniu na wszelkiej maści nierówności - dziury, łączenia płyt, itp. - w przednim zawieszeniu słychać stuk. Podejżewam, że to coś ze sprężynami - może któraś jest pęknięta i jak obie części się stykają następuje przeskok w miejscu pęknięcia?? Ponieważ bez rozrzucenia całości się nie dowiem chcę się przygotować do pracy, czyli przy okazji wymienić uszczelniacze i olej. I tu moje pytanie: co mam kupić?

czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTUyMDM0Mg==&bid=104622
czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIxMDA2Mw==&bid=104622
czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIwMTAzNQ==&bid=104622
czy może wystarczy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIwMDA5Ng==&bid=104622

Zastanawiałem się czy to nie łożysko główki ramy, ale stuk jest raczej w lagach

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#18 Post autor: zalmen3 »

Mozliwe tez ze zjechaly ci sie tuleje slizgowe i bedzie trzeba je wymienic.

JAQB W - brat JAQBa
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 452
Rejestracja: czw paź 16, 2008 12:15 pm
Lokalizacja: xyz

#19 Post autor: JAQB W - brat JAQBa »

a gdzie na rysunku są te tuleje??
Obrazek

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#20 Post autor: zalmen3 »

Pozycja nr 9 i 10, sa to pierscienie miedziane powleczone czarnym teflonem, za zuzyte uwaza sie je wtedy gdy teflon pokrywa ponizej 30 % powierzchni ślizgowej (dla dolnej tulei jest to powierzchnia zewnetrzna, dla gornej wewnetrzna). Przy mocno zuzytych tulejach rura nosna lapie luzy i mozna nia poruszac na boki ("lamiac lage") co moze sie objawiac stukami. Niektorzy zalecaja ich wymiane po kazdym rozebraniu lagi, jednak jest to raczej "dmuchanie na zimne" niz koniecznosc. Lepiej wymieniac je zawsze parami (jak gorna jest zuzyta to dolna tez nalezy dac nowa).

Pozdrawiam

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#21 Post autor: vipkojot »

Niestety w weekend dobiłem na skrzyżowaniu i i mi tez cieknie prawa laga. zastanawiam sie czy sam sie tego nie podjąć , czy nie oddac do serwisu.
mam wersje z ABS i chyba w lewej ladze już nie jest tak prosto z wymiana bo jest jakiś system antyDive. a trzeba chyba zrobić 2 za jednym razem ...

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#22 Post autor: zalmen3 »

No zawsze wypada robic dwa, bo najczesciej okazuje sie ze po przejechaniu niewielkiej odleglosci ten nie wymieniony tez pocieknie. A co do komplikacji w lewej ladze, to nie jest ich az tak wiele - poprostu pret tlumiacy jest troszke dluzszy i jest przykrecony do korka górnego. Po jego wyjeciu sama konstrukcja lagi lewej juz niczym sie nie rozni od prawej.

Pozdrawiam

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#23 Post autor: vipkojot »

Dzwoniłem wlanie do salonu Honda.
Sama robocizna 130 zł + uszczelniacze albo własne albo ich oryginalne różnica 15 zł.
Przy okazji bo jeszcze tego nie zrobiłem wymiana oleju:
25 zł za litr + wymiana gratis.
Chyba jednak zdecyduje się na serwis. ew. sam ściągnę lagi i zawiozę do innego mechanika bo w Hondzie czy przywiozę cały moto czy same lagi koszt jest taki sam.
Nie ma kto mi pokazać jak to zrobić. jak bym już chodź raz widział pewnie bym się tego podjął.....

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#24 Post autor: seba0000 »

Witam , odświeżam temat.
Dzisiaj wziąłem się za przedni zawias ponieważ ciekła mi prawa laga. Rozebrałem , umyłem zalałem świeżym olejem. Jednakże nie daje mi spokoju pewna rzecz. Podkładka oznaczona nr 8 na tym zdjęciu : http://postimage.org/image/h695o2ck/ występuje u mnie tylko w prawej ladze ! Czy tak ma być ? Ponadto czy do oleju dodawano grafit ? Olej który zlałem z lag śmierdział jakby się rozkładał i miał kolor grafitowy. Od razu przypomniał mi się smar grafitowy. Lagi są bez śladów po narzędziach więc chyba nikt tam nie zaglądał od nowości .

Ali
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:32 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

#25 Post autor: Ali »

Hej, podkładki powinny być w obu lagach, co do oleju to pewnie długo albo nigdy go nikt nie zmieniał z tad taki efekt. Pozdro

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#26 Post autor: seba0000 »

Złożyłem lagi , zamontowałem we wiadrze . Jazda próbna i moto ściąga w prawo - podczas jazdy kierownica delikatnie przestawiona jest w prawo. Wyciągałem lagi tylko popuszczając śruby górnej i dolnej półki , demontaż zacisków (podwieszone) i demontaż koła. Nic więcej nie robiłem. Czy podczas montażu koła dokonuje się jakiejś regulacji. Tulejki dystansowe na osi założyłem tak jak były . Co się mogło stać ?

Ali
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:32 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

#27 Post autor: Ali »

poluzuj śruby na półkach ustaw kierownice i skrec, jak nie pomoże sprawdź czy lagi na ośce są równo ustawione

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#28 Post autor: zalmen3 »

Przy zakładaniu przedniego koła warto zrobić parę czynności pozwalających ustawić się wszystkiemu na miejsce:
Wkładasz koło między lagi, przeciągasz oś, dokręcasz ją tylko palcami i skręcasz te śrubki w prawej ladze, które dociskają lagę do osi (22 Nm), potem zakładasz i dokręcasz zaciski (31 Nm + klej do gwintów; fajnie się sprawdza Loctite 243), pompujesz klamka hamulca żeby klocki doszły do tarcz, następnie zestawiasz motocykl na koła i wciskając przedni hamulec pompujesz przednim zawieszeniem kilka razy w górę i w dół - w tym momencie wszystkie elementy się do siebie dopasowują i dopiero teraz dokręcasz główną śrubę osi do serwisowego momentu siły (59 Nm).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Przednie zawieszenie

#29 Post autor: seba0000 »

Panowie pilna prośba żeby nie zakładać nowego tematu . Naprawiam zawias przedni po glebie i zagubiłem jedną z tulejek osi przedniego koła. Czy poratuje ktoś wymiarami ??? Please .

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Przednie zawieszenie

#30 Post autor: ADAMO16 »

Podpinam sie pod temat. Tulejki montujemy kolnierzem do kagi czy lozyska? Mech wymienial mi opone i sa zalozone: patrzac na moto prawa kolnierzem do lozyska, a lewa do lagi. Dobrze czy sie pomylil?
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”