Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sie 18, 2019 10:48 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 20, 2009 11:56 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 26/03/2009 o 07:21
Posty: 26
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Nie określono
Dzieki zalmen3 !

Zdam relacje ;)

Pzdr,
braFF


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 09, 2010 5:15 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 16/10/2008 o 12:15
Posty: 452
Lokalizacja: xyz
Płeć: Nie określono
Przeszukałem porady MarkaP, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie uszczelniacze do lag mam kupić.
Mam Viadro SD01 z 2000 roku i przy wjeżdżaniu na wszelkiej maści nierówności - dziury, łączenia płyt, itp. - w przednim zawieszeniu słychać stuk. Podejżewam, że to coś ze sprężynami - może któraś jest pęknięta i jak obie części się stykają następuje przeskok w miejscu pęknięcia?? Ponieważ bez rozrzucenia całości się nie dowiem chcę się przygotować do pracy, czyli przy okazji wymienić uszczelniacze i olej. I tu moje pytanie: co mam kupić?

czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTUyMDM0Mg==&bid=104622
czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIxMDA2Mw==&bid=104622
czy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIwMTAzNQ==&bid=104622
czy może wystarczy to:
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTIwMDA5Ng==&bid=104622

Zastanawiałem się czy to nie łożysko główki ramy, ale stuk jest raczej w lagach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 11:36 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Mozliwe tez ze zjechaly ci sie tuleje slizgowe i bedzie trzeba je wymienic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 11:45 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 16/10/2008 o 12:15
Posty: 452
Lokalizacja: xyz
Płeć: Nie określono
a gdzie na rysunku są te tuleje??
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:05 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Pozycja nr 9 i 10, sa to pierscienie miedziane powleczone czarnym teflonem, za zuzyte uwaza sie je wtedy gdy teflon pokrywa ponizej 30 % powierzchni ślizgowej (dla dolnej tulei jest to powierzchnia zewnetrzna, dla gornej wewnetrzna). Przy mocno zuzytych tulejach rura nosna lapie luzy i mozna nia poruszac na boki ("lamiac lage") co moze sie objawiac stukami. Niektorzy zalecaja ich wymiane po kazdym rozebraniu lagi, jednak jest to raczej "dmuchanie na zimne" niz koniecznosc. Lepiej wymieniac je zawsze parami (jak gorna jest zuzyta to dolna tez nalezy dac nowa).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 9:40 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 23/03/2010 o 15:01
Posty: 208
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Niestety w weekend dobiłem na skrzyżowaniu i i mi tez cieknie prawa laga. zastanawiam sie czy sam sie tego nie podjąć , czy nie oddac do serwisu.
mam wersje z ABS i chyba w lewej ladze już nie jest tak prosto z wymiana bo jest jakiś system antyDive. a trzeba chyba zrobić 2 za jednym razem ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 10:33 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
No zawsze wypada robic dwa, bo najczesciej okazuje sie ze po przejechaniu niewielkiej odleglosci ten nie wymieniony tez pocieknie. A co do komplikacji w lewej ladze, to nie jest ich az tak wiele - poprostu pret tlumiacy jest troszke dluzszy i jest przykrecony do korka górnego. Po jego wyjeciu sama konstrukcja lagi lewej juz niczym sie nie rozni od prawej.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 10:41 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 23/03/2010 o 15:01
Posty: 208
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Dzwoniłem wlanie do salonu Honda.
Sama robocizna 130 zł + uszczelniacze albo własne albo ich oryginalne różnica 15 zł.
Przy okazji bo jeszcze tego nie zrobiłem wymiana oleju:
25 zł za litr + wymiana gratis.
Chyba jednak zdecyduje się na serwis. ew. sam ściągnę lagi i zawiozę do innego mechanika bo w Hondzie czy przywiozę cały moto czy same lagi koszt jest taki sam.
Nie ma kto mi pokazać jak to zrobić. jak bym już chodź raz widział pewnie bym się tego podjął.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2011 9:44 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 123
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Witam , odświeżam temat.
Dzisiaj wziąłem się za przedni zawias ponieważ ciekła mi prawa laga. Rozebrałem , umyłem zalałem świeżym olejem. Jednakże nie daje mi spokoju pewna rzecz. Podkładka oznaczona nr 8 na tym zdjęciu : http://postimage.org/image/h695o2ck/ występuje u mnie tylko w prawej ladze ! Czy tak ma być ? Ponadto czy do oleju dodawano grafit ? Olej który zlałem z lag śmierdział jakby się rozkładał i miał kolor grafitowy. Od razu przypomniał mi się smar grafitowy. Lagi są bez śladów po narzędziach więc chyba nikt tam nie zaglądał od nowości .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2011 10:29 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 30/08/2009 o 23:32
Posty: 48
Lokalizacja: Hrubieszów
Płeć: Nie określono
Hej, podkładki powinny być w obu lagach, co do oleju to pewnie długo albo nigdy go nikt nie zmieniał z tad taki efekt. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 16, 2011 1:57 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 123
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Złożyłem lagi , zamontowałem we wiadrze . Jazda próbna i moto ściąga w prawo - podczas jazdy kierownica delikatnie przestawiona jest w prawo. Wyciągałem lagi tylko popuszczając śruby górnej i dolnej półki , demontaż zacisków (podwieszone) i demontaż koła. Nic więcej nie robiłem. Czy podczas montażu koła dokonuje się jakiejś regulacji. Tulejki dystansowe na osi założyłem tak jak były . Co się mogło stać ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 16, 2011 5:15 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 30/08/2009 o 23:32
Posty: 48
Lokalizacja: Hrubieszów
Płeć: Nie określono
poluzuj śruby na półkach ustaw kierownice i skrec, jak nie pomoże sprawdź czy lagi na ośce są równo ustawione


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 2:33 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Przy zakładaniu przedniego koła warto zrobić parę czynności pozwalających ustawić się wszystkiemu na miejsce:
Wkładasz koło między lagi, przeciągasz oś, dokręcasz ją tylko palcami i skręcasz te śrubki w prawej ladze, które dociskają lagę do osi (22 Nm), potem zakładasz i dokręcasz zaciski (31 Nm + klej do gwintów; fajnie się sprawdza Loctite 243), pompujesz klamka hamulca żeby klocki doszły do tarcz, następnie zestawiasz motocykl na koła i wciskając przedni hamulec pompujesz przednim zawieszeniem kilka razy w górę i w dół - w tym momencie wszystkie elementy się do siebie dopasowują i dopiero teraz dokręcasz główną śrubę osi do serwisowego momentu siły (59 Nm).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn maja 20, 2019 2:56 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/04/2010 o 19:44
Posty: 123
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Panowie pilna prośba żeby nie zakładać nowego tematu . Naprawiam zawias przedni po glebie i zagubiłem jedną z tulejek osi przedniego koła. Czy poratuje ktoś wymiarami ??? Please .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn maja 20, 2019 9:03 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 19/02/2015 o 14:55
Posty: 309
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Podpinam sie pod temat. Tulejki montujemy kolnierzem do kagi czy lozyska? Mech wymienial mi opone i sa zalozone: patrzac na moto prawa kolnierzem do lozyska, a lewa do lagi. Dobrze czy sie pomylil?

_________________
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL