Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sty 20, 2019 2:57 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 02, 2013 8:33 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/11/2012 o 19:35
Posty: 41
Lokalizacja: WIELUŃ
Płeć: Nie określono
Witam wszystkich . Mam Problem związany z ustawieniem Wałków rozrządu. zabrałem sie za ustawienie luzu zaworowego wszystko poszło OK ale zastanawiam się ile razy należy zakręcić Wałem po ustawieniu Przedniego Cylindra aby ustawić wałki rozrządu na tylnym Cylindrze . dla niektórych moje Pytanie wyda się być może Dziwne ale nie chce popełnić BŁĘDU który jak wiadomo może dużo kosztować. Dzięki za Odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 04, 2013 9:22 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 351
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi , po prostu regulujesz zawory na pierwszym i na drugim cylindrze , na koniec sprawdzasz lub ustawiasz na nowo rozrząd i tyle . A rozrząd ma być ustawiony tak: Wał ustaw tak, przód znak na tarczy wału korbowego "FT" wałki rozrządu "FE" i "FI" znaki na zewnątrz - równo z płaszczyzną górna głowicy , krzywki maja być na zewnątrz. Następnie obracasz wałem w LEWO znak na kole "RT" i znaki na wałkach "RI" i "RE" na zewnątrz równo z płaszczyzną głowicy natomiast krzywki zwrócone do siebie (do wewnątrz) . Przy obu ustawieniach sprawdź czy tłok w danym cylindrze masz w GMP.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 23, 2013 9:30 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 05/10/2010 o 08:42
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Jestem świeżo po (dzięki pomocy kolegi z forum) najpierw ustaw tylny na równo znaki (pamiętaj o krzywkach, musza patrzec w dobrym kierunku a tłok musi byc w górnym martwym), potem obrót 450stp na wale i ustawiasz przedni, jesli znaki sie zgraja a krzywki patrza w dobrym kierunku to masz po temacie. Wszystko znajdziesz na drugim forum VCP w dziale technicznym, zapis od rewelacyjnego goscia MarekP.
Pamietaj o prawidłowym założeniu szklanek, smarowaniu, łańcuszku, napinaczu, oringach, podkładkach, uszczelce, kluczu dynamometrycznym itp. Pozdro
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 tu masz link

_________________
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 23, 2013 10:13 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/11/2012 o 19:35
Posty: 41
Lokalizacja: WIELUŃ
Płeć: Nie określono
Dzięki Wojo właśnie wracam z zagranicy w sobotę będę wszystko składał. Wiedzą techniczną jestem napakowany teraz będzie próba Praktyczna . Dam znać jak poszło . dzięki za podpowiedzi :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 23, 2013 11:48 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 25/12/2012 o 09:18
Posty: 216
Lokalizacja: marki/wawa
Płeć: Nie określono
najlepiej zapisuj sobie na kartce który zawór jaki ma luz żebyś pózniej ewentualnie wiedział oile większą/mniejszą płytkę będziesz potrzebował.
Do wymiany płytek trzeba zluzowac łańcuch rozrządu i do tej operacji potrzebny jest kluczyk (zrobiony z blaszki) żeby zluzować napinacz.
najlepiej zaloguj się do "konkurencji" i tam wszystko jest opisane wraz z obrazkami

_________________
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 28, 2013 10:06 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/11/2012 o 19:35
Posty: 41
Lokalizacja: WIELUŃ
Płeć: Nie określono
Witam wszystkich Chciałbym wszystkim podziekować za Podpowiedzi w sprawie ustawienia rozrzadu . Dziś wszystko zostało złożone i Działa az miło słuchać , Teraz zostaje tylko czekać do Wiosny. Dzięki i do zobaczenia na Szlaku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz kwi 21, 2016 3:32 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 133
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta i dopytać żeby nie było potem przypału. Wymieniałem rozrząd i generalnie wszystko mam rozjechane. Mam dobrze zgrane położenie wału z przednim cylindrem, czyli mam znak FT na kole magnesowym zgrane ze znakiem z okienka i mam krzywki na zewnątrz, znaki FI i FE równiutko z krawędzią głowicy. I teraz pytanie brzmi- jeśli mam dobrze i elegancko ustawiony przedni cylinder, tak jak opisałem to wyżej, to w jakim suwie powinien w tym momencie znajdować się tylny cylinder? Albo inaczej, ile obrotów wykonać teraz od tego ustawienia abym mógł poprawnie ustawić rozrząd tylnego cylindra?

_________________
Honda XL 1000, Yamaha XV 1600, SAM ZAP 1200, K-750


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 22, 2016 8:27 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 351
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
I jeżeli tłok na pierwszym masz GMP to masz dobrze , kręcisz w lewo aż przyjdzie znak RT , a w stopniach to chyba 280 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 1:55 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 133
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Dobra ustawiłem rozrząd ale jeszcze nie było prób uruchomienia, musiałem wracać do miasta- motocykl został na wsi, dokończę w weekend. Zrobiłem tak, proszę o ostateczne potwierdzenie czy powinno być ok:
- przedni cylinder ustawiony na znak FT na kole magnesowym (=GMP) krzywki skierowane na zewnątrz, znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (FE i FI) zrównane z krawędzią głowicy możliwe jak najdokładniej (w zasadzie stoją niemal idealnie w lini),
- następnie obrót wałem korbowym o 270 stopni, znak na kole magnesowym RT (=GMP na tylnym cylindrze), krzywki wałków skierowane do wewnątrz, wyrównane znaki z krawędzią głowicy (RE i RI)

Można odpalać?:D Nie będzie zgrzytu i wybuchu?:D

_________________
Honda XL 1000, Yamaha XV 1600, SAM ZAP 1200, K-750


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 2:33 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 29/10/2014 o 21:58
Posty: 726
Lokalizacja: wołomin
Płeć: Mężczyzna
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
najpirw kluczem pokrec walem ze 4 obroty jak nic nie zblokuje to probuj odpalic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 3:14 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 133
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Pokręciłem, bo jeszcze kontrolowałem zawory, dla pewności wykręce świece i przepchnę go na biegu po placu dla pewności xD

_________________
Honda XL 1000, Yamaha XV 1600, SAM ZAP 1200, K-750


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 7:01 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
jak juz kreciles to swiece nie maja nic do tego, to juz lepiej swiec nie wkrecaj i wtedy pchaj to w razie co bedziesz mial mial latwiej pchac


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 8:31 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1088
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Silnikiem kręci się w prawo. :).Zawsze po regulacji kręce wałem dwa pełne obroty-w tym czasie wałek rozrządu robi jeden obrót.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 26, 2016 9:53 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 28/05/2012 o 12:44
Posty: 351
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Jimi , dobrze masz ustawione nie musisz nic pchać itd
melon 1968 , w viaderku kręci się silnikem w lewo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 27, 2016 8:07 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 133
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Dzięki Panowie :) W weekend zrobię próbę :D

PS. Właśnie chciałem pchać bez świec, żeby uzyskać większe obroty [:DD]

_________________
Honda XL 1000, Yamaha XV 1600, SAM ZAP 1200, K-750


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL