Rozrząd

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#16 Post autor: james »

Jesteś przekonany, że chcesz zakuwać łańcuch rozrządu? Osobiście wolałbym kupić w całości (oryginał, ew. Tourmax) i zrobić jak fabryka :) Jeśli masz zamiar zrobić to porządnie to i tak musisz rozebrać silnik, żeby dojść do ślizgów, sprawdzić w jakim są stanie i co z tulejami mocującymi je do silnika.

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Rozrząd

#17 Post autor: LukasW »

Jeśli masz zakuwkę z pełnymi ogniwami to i tak tym nie zakujesz.
Zakuwarka ta co podałeś w linku jest przeznaczona tylko do ogniw z wydrążonym otworem.
Raczej szukaj czegoś takiego albo młotek :hyhy:
http://www.sklepy24.pl/sklep/strefamoto ... 774/124400

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#18 Post autor: Jimi »

A jest możliwość zainstalowania zakutego łańcucha? Nie w każdym moto jest taka opcja, więc nie wiem jak w Wiadrze. Jeśli da się założyć zakuty przez producenta łańcuch bez rozkuwania go do montażu to ekstra :isok2: i tak muszę demonotwać sprzęgło w celu sprawdzenia łożyska kosza więc dodatkwo zrzucić alternator to już będzie fraszka :)
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Rozrząd

#19 Post autor: melon1968 »

A co się dzieje w moto że chcesz wymieniać łańcuchy rozrządu?

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#20 Post autor: Jimi »

Robię duży serwis, jeszcze nie miałem czasu posprawdzać napinaczy, znaków etc. żeby stwierdzić w 100% że są do wymiany (ale słychać grzechot przy zejściu z obrotów w zakresie 2500-1500- zapewne przedni napinacz ale jeszcze nie miałem kiedy tego sprawdzić) ale zakładam że sa, przygotowywuje się mentalnie i finansowo na to i zbieram informacje co i jak żeby jak pojadę do rodziców to to zrobić, bo motocykl garażuje 60 km od miejsca zamieszkania i to wszystko wygląda tak jak wygląda.....
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Rozrząd

#21 Post autor: LukasW »

Ja w Varadero rozrządu nie ruszałem ale wiem kto na tym zęby zjadł :
http://varaderoclub.pl/viewtopic.php?p= ... ght=#21092
Co do Chinskiej podróbki zakuwarki Dida to z Quatrosa narzędzia wyglądają tylko jak narzędzia , nie trzymają żadnych wymiarów
Tu masz zdjęcie co mi się zostało z reklamacji :
Obrazek
Masz to kupić to lepiej przepij pieniądze, pożytek jakiś będzie.
Najładniejsze z tego kompletu to pudełko.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#22 Post autor: james »

@LukasW serwis rozrządu to nie naprawa statku kosmicznego :) Regulacje i kontrole przeprowadziło z powodzeniem wielu forumowiczów, wymiany łańcuchów w Vce również (np. kolega płock1964).

@Jimi można wymienić/założyć zakute łańcuchy. Grzechotanie w silniku przy schodzeniu z obrotów może mieć wiele powodów i jak się faktycznie okazuje ma to związek z rozrządem:
-uszkodzone prowadnice (ślizgi) łańcucha,
-przeciągnięty łańcuch rozrządu,
-uszkodzony napinacz.

U mnie wymiana (faktycznie uszkodzonych) napinaczy rozrządu nie pomogła i dalej hałasuje.

Przy ew. wymianie łańcuchów uważaj przy składaniu strony sprzęgła, żeby zębatka napędowa pompy oleju "wskoczyła" na swoje miejsce.

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Rozrząd

#23 Post autor: LukasW »

Czy ja pisałem ,że to skomplikowane...
Nie chcę robić z siebie guru i podpowiadać komuś coś czegoś czego sam w tym motocyklu nie robiłem :hyhy:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#24 Post autor: james »

Moim celem nie było atakowanie twojej osoby, a widzę, że tak to zostało odebrane. Chodziło mi tylko o to, że wbrew pewnego przeświadczenia mamy tutaj forumowiczów, którzy znają się na rzeczy i wiele wiedzy zdobyli w sposób empiryczny :)

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Rozrząd

#25 Post autor: LukasW »

Sposób empiryczny to najlepszy sposób.
Bez urazy :)

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#26 Post autor: Jimi »

Przeglądam manuala i widzę że żeby zdemontować wirnik potrzebny jest znowu jakiś specjalny przyrząd.... MOżecie polecić coś uniwersalnego co będzie pasowało?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#27 Post autor: james »

Potrzebujesz dwa narzędzia - blokadę koła magnesowego i ściągacz koła magnesowego.
O ile blokadę można znaleźć uniwersalną (np. http://elektromix.com.pl/p/1199/14266/j ... eczne.html) o tyle ze ściągaczem będzie problem. Jeszcze większy problem jest taki, że koło ma inny numer niż w VTR (Varadero ma silnik z VTR; tam jest M22x1.5), a oryginalny przyrząd to krzyżak z 4 rozmiarami (16, 18, 20, 22).
Tutaj są dwie opcje - telefon do serwisu (ASO) i zapytanie o rozmiarówkę dla Varadero lub rozebranie moto - sprawdzenie średnicy i skoku gwintu.

Ew. taki zestaw, ale kosztuje trochę:
http://www.majster.az.pl/sciagacz-zesta ... 11402.html

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#28 Post autor: Jimi »

Ew. toczyć :D
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#29 Post autor: Jimi »

Sprawdziłem dzisiaj rozrząd, napinacz ma jeszcze skoku równy 1 cm. Przedni napinacz jet sprawny co trochę mnie zasmuciło bo przy schodzeniu z obrotów w zakresie 2500-1500 rzegot łańcucha więc teraz muszę szukać przyczyny. Zauważyłem też że pomimo dokładnego ustawienia na znak IF znaki na kołach rozrządu mi się rozjeżdżają tzn. znak FE nie ustawia się równolegle do krawędzi korpusu głowicy a tylny FI jest poniżej korpusu. Jutro wrzucę fotkę bo nie wiem teraz czy jest ok czy jest przestawiony czy po prostu łańcuchy wyciągnięte jak guma w majtkach.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rozrząd

#30 Post autor: janki5 »

Skok 1 cm na napinaczu pozwolił mi ustawić rozrząd bez ściągania wałka , można powiedzieć że łańcuch jest wyciągnięty , przy skoku 1,5 cm nie dało rady , nie widziałem jeszcze silnika z viadra który by miał idealnie ustawione znaki , a sporo ich ustawiałem i dwa miałem na stole , najniższy przebieg około 30tyś , z mojej obserwacji mogę powiedzieć że jeżeli skok na napinaczu jest równy 1cm lub mniejszy to łańcuch nadaje się do wymiany , choć znaki dalej wyglądają w "normie" tzn nie ma większej różnicy niż pół zęba .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”