Rozrząd

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Rozrząd

#46 Post autor: melon1968 »

Baza pisze:
melon1968 pisze:Napinacz sprawdzam ściskając go i kręcąc lewo-prawo.Jeśli jest kiepski można go prawie złożyć.To jest gówniana konstrukcja bo np.w zx12r nie ma takiej możliwości.
Ja jestem po wymianie napinaczy.Stare można było dość lekko ścisnąć i miały luz osiowy. Nowych praktycznie nie jestem w stanie ścisnąć.
Łańcuchy były podobno ok. Przebieg niecałe 60tyś. Przy schodzeniu z obrotów też coś słyszę. Wkurza mnie to strasznie ale to raczej nie rozrząd. Słyszałem coś o łańcuszku pompy oleju ale chyba rozbierania co nie miara... Nie wiem czy warto sobie tym zawracać głowę.
To nie bmwe,tym się jeździ.Jeżeli nic nie stuka to roboty se nie szukać.
Pawlo pisze:nalatałem 64tyś
silniczek ładnie pracuje nic nie słychać koledzy doradzają jak będzie słychać to wymienisz
ale zastanawiam się nad wymianą łańcuszków rozrządy
czy przy jednym rozebraniu wymienić sprężyny napinaczy?
choć bogdanbc dobrał się do napinaczy dopiero po 100tyś
pytanko jakiej firmy zakładaliście i przy jakim przebiegu?
honda wiem ale troszkę kosztuje
nawet w hondzie mają zamiennik Tourmax
szukałem z DID ale do Varadero nie znalazłem
za wszelkie sugestie będę wdzięczny
A dlaczego chcesz łańcuchy wymieniać,wałki się rozjeżdżają ze znakami?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#47 Post autor: james »

Pawlo pisze:czy przy jednym rozebraniu wymienić sprężyny napinaczy?
Jeśli wiesz ile obrotów sprężyny wykonać to śmiało. Nic to nie zmieni oprócz lepszego samopoczucia. Sprężyna ma za zadanie tylko wysunięcie napinacza, a nie jego utrzymanie w danej pozycji. Jeśli jest wyrobienie na linii obudowa-sworzeń to pozostaje tylko i wyłącznie zakup nowego napinacza.
Pawlo pisze:pytanko jakiej firmy zakładaliście i przy jakim przebiegu?
Napinacze oryginalne, przebieg nie ma znaczenia. Uszkodzone = do wymiany.
Pawlo pisze:honda wiem ale troszkę kosztuje
nawet w hondzie mają zamiennik Tourmax
szukałem z DID ale do Varadero nie znalazłem
Akurat tutaj DIDa nie kupuj, na rynku łatwo można trafić podróbkę. Poczytaj o tym w sieci. Ja montowałem Morse'a (w Larssonie sprzedawany jako Tourmax). Jest przetestowany przez wielu motocyklistów i podobno idzie na pierwszy montaż. Łańcuszek wody lub oleju (teraz nie pamiętam który) też jest oryginalnie Morse'a. Tutaj dodam, że wymiana to nie taka prosta sprawa. W Varadero, jak i w innych motocyklach w układzie V, łańcuszki są w położeniu środkowym, a to oznacza, że musisz rozebrać pół silnika, aby je wymienić. Na samym początku proponuję nieco inne podejście: sprawdź jak mocno masz wysunięte napinacze rozrządu (ustawiasz rozrząd na znakach, blokujesz napinacz, wykręcasz, robisz markerem kreskę przy obudowie, zwalniasz napinacz i mierzysz odległość od kreski do obudowy). Jeśli masz <12 mm to znaczy, że czas najwyższy na zmianę łańcuchów.
Baza pisze:
melon1968 pisze:Napinacz sprawdzam ściskając go i kręcąc lewo-prawo.Jeśli jest kiepski można go prawie złożyć.To jest gówniana konstrukcja bo np.w zx12r nie ma takiej możliwości.
Ja jestem po wymianie napinaczy.Stare można było dość lekko ścisnąć i miały luz osiowy. Nowych praktycznie nie jestem w stanie ścisnąć.
Łańcuchy były podobno ok. Przebieg niecałe 60tyś. Przy schodzeniu z obrotów też coś słyszę. Wkurza mnie to strasznie ale to raczej nie rozrząd. Słyszałem coś o łańcuszku pompy oleju ale chyba rozbierania co nie miara... Nie wiem czy warto sobie tym zawracać głowę.
Łańcuszki pompy oleju i wody możesz wykluczyć. Mam nowe, oryginalne i dźwięk pozostał. Bardziej poszedłbym w kierunku luźnych sprężyn kosza sprzęgłowego. Nie warto sobie tym zawracać głowy :)

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Rozrząd

#48 Post autor: Baza »

:isok2: Serwis zrobiłem bo bałem się że może coś walnąć... Teraz jestem spokojny i znalazłem sposób na ten dźwięk a raczej dwa sposoby. Wkładka filtra powietrza pipercross i wydechy przelotowe powinny załatwić sprawę :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#49 Post autor: james »

Słusznie - lepiej zapobiegać niż "leczyć", bo koszty napraw są niewspółmiernie wyższe :)

Pawlo
Uczy się jeździć
Posty: 75
Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Re: Rozrząd

#50 Post autor: Pawlo »

Na zegarach SD1 pykło 70 tyś. wiec późno bo późno ale wziąłem się za wymianę rozrządu.
Dla zainteresowanych co było zrobione i koszt serwisu.
Nie miałem żadnych oznak zużyci nawet po zdjęciu dekli łańcuszki wyglądały ładnie na znakach mała rużnica
gdzieś się naczytałem że (mogę się mylić) honda zaleca wymianę na 56 lub 58 tyś to u mnie i tak troszkę przegiołem
ze względu że co roku jest wyjazd daleko w nieznane już ostatnio jechałem z myślą a jakby???
Wymiana jak napisał james to nie taka prosta sprawa.
Łańcuszki kupione zakute a to oznacza, że musisz rozebrać pół silnika, aby je wymienić.
Z drugiej strony jak jest rozebrany można sobie skontrolować całą resztę łańcuszki oleju wody sprzęgło alternator(uzwojenie)
zrobione;
łańcuszki Morse'a (Tourmax) (za oryginał honda Wrocław zawołała 660 za sztukę to o resztę się nie pytałem)
alternator miał ciemne uzwojenie zapobiegawczo dany do przewinięcia
wszystkie uszczelki nowe
nowe świece i filtr powietrza
sprawdzenie zaworów i regulacja gaźników
może jeszcze o czymś zapomniałem
koszt całości 1600zł
cała operacja zrobiona przez mechanika więc w tym koszt robocizny współpracujemy od 8 lat razem jeździmy myślę że za robociznę nie wyjdzie tak dużo,choć płakał że było dużo roboty przy tym silniku.
Było by prościej i szybciej jak by łańcuszki nie były zakute wtedy mniej rozbierania ale ani honda ani Morse'a nie znaleziono.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Rozrząd

#51 Post autor: melon1968 »

Lańcuszki i nie tylko wymienia się jak są zużyte takie jest moje zdanie.Moto jeżdziło,nic się nie działo to można je posuć.Ale kto bogatemu zabroni.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rozrząd

#52 Post autor: janki5 »

No to ładnie honda z tym przebiegiem wymiany poleciała , mi pykło 76tyś i nawet nie pomyślałem o wymianie , będę musiał zrobić luzy zaworowe to się im przyjrzę , z drugiej strony to nie pasek że pęka ,(musi się rozciągnąć skończyć napinacz i dopiero bym wymieniał ) ale potwierdzam jak są zakute to jest masa roboty , zakuwka praktycznie rozwiązuje problem wymiany .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”